Een Chillende Kudde

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xYaartje
Berichten: 1505
Geregistreerd: 25-05-10

Een Chillende Kudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 12:40

Zal aller eerst de kudde even aan jullie voor te stellen:
Witte ruin Asfaloth (mijn eigen pony)
Palomino Bonte goedgekeurde 2de premie dekhengst Frodo (niet zijn officiƫle naam, maar zijn wei/roepnaam)
Bruin bonte hoogdrachtige merrie Maria (moeder van Asfaloth. Asfaloth word dit jaar weer grote broer. Maria is drachtig van Frodo)
Bruine merrie Arwen (niet drachtig)

Asfaloth is mijn eigen ruin. De rest van de kudde zijn mijn verzorgpony's. Asfaloth staat dus nog steeds op de plek waar hij 8 jaar geleden is geboren.
Om gelijk een vraag te beantwoorden die vast voorbij zal komen. Frodo blijft, wanneer het veulen is geboren, gewoon in de kudde staan. Ook bij de bevalling is hij er bij. Net als Asfaloth en Arwen. Op die manier houden we de kudde zo rustig mogelijk, wat onwijs belangrijk is, maar ook Frodo zelf en zo accepteert Frodo het veulen gelijk als de zijne. Maria zelf heeft ook echt de steun van haar kudde nodig tijdens de bevalling. Die word alleen maar gestresst als we haar eruit halen en dat is ook niet bevorderlijk.
We doen dit hier al jaren zo met de hengsten en gaat altijd goed :j . Erg mooi om te zien ook altijd hoe een kudde zich gelijk over het veulen ontfermd ook! Hopelijk kan ik over een paar dagen/weken al die foto's ook met jullie delen :D .

De afgelopen paar keren heb ik wat foto's gedeeld van de spelende heren Asfaloth (ruin) en Frodo (hengst), maar naast spelen doen ze natuurlijk ook nog andere dingen in de wei. Ze grazen, ze knuffelen, maar hun favoriete hobby is chillen!
Zeer regelmatig tref ik de kudde dan ook slapend aan. Soms liggen er 2 en waken er 2, soms liggen er 3 en waakt er 1, maar ik tref ze ook wel eens slapend met zijn allen aan.
Ze liggen uiteraard vast en zeker veel vaker te slapen, wanneer ik er niet ben. Gelukkig zie ik ze ook heel vaak samen slapen wanneer ik er wel ben.

Geniet samen met mij mee van de kudde die aan het chillen is <3 .

Zoals deze foto van vorig jaar zomer. Iets met werkpaarden en luxe paarden. Het mag duidelijk zijn wie de luxe paarden zijn en wie het werkpaard is ;) . Was vorig jaar zomer de wei aan het uitmesten. Ontstaat er dit. Gaan ze allemaal languit liggen <3 .
1.
Afbeelding

Rond kerst vorig jaar kreeg ik dit prachtige beeld. De dames lagen te rusten terwijl de heren elk aan een zijde stonden om ze te beschermen en over ze stonden te waken <3 .
2.
Afbeelding

We maken een sprong in de tijd naar januari. Eind januari tref ik de kudde zo aan. Frodo ligt dicht bij het hek. Met Arwen al slapend naast hem <3 . Maria en Asfaloth staan er bij en waken.
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Januari is voorbij en we gaan door naar Februari. Ook hier word er heerlijk en veel gerust. Hooi is om op te eten. Daar dacht Frodo echter anders over. Kan je ook prima in liggen :j .
5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

We blijven nog even in februari! Want er werd heel veel gechilled in februari. In februari begon ik ook de momenten te zien dat ze met zijn allen gingen liggen. Blijft zo bijzonder om te zien dat vertrouwen in een kudde!
7. 11 februari

Afbeelding

8. 22. Februari

Afbeelding

En er werd nog meer gerust in februari. Dit was op 26 februari.
9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Van februari gaan we door naar maart. We hebben alle stormen achter de rug. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw en wat is de kudde daar blij mee! En ik ook. Heerlijk om in dit weer bezig te zijn! Een stuk fijner om de paarden te verzorgen dan met storm, wind en regen. Gelukkig hebben we geen schade opgelopen in en om het weiland en heeft de kudde alles dapper door staan!
11. 3 maart

Afbeelding

En dit was vanochtend <3 .

12.
Afbeelding

13. Asfaloth mijn ruin stond opgegeven moment op en ging waken over de kudde:

Afbeelding

14. Vervolgens ging ik even de kippen op het erf los doen en hun verzorgen. Toen ik terug kwam was de rest opgestaan en was Asfaloth weer gaan liggen. Heerlijk om te zien hoeveel vertrouwen mijn ruin in de kudde heeft dat hij ook zo durft te liggen <3 . Dan smelt mijn hart van liefde :j <3 .

Afbeelding

15. En samen chillen doen we ook! Toen ik zag dat hij lag ben ik er bij gaan zitten. Asfaloth ging even rechtop liggen toen ik er bij kwam, maar al snel legde hij zijn hoofd op mijn schoot <3 . Dit soort momenten hebben we in het verleden al vaker samen gehad, maar elke keer weer blijf ik het zo bijzonder vinden dat hij zo vol vertrouwen zijn hoofd op mijn schoot legt en dan gaat slapen <3 .

Afbeelding

Hopelijk hebben jullie net zo van ze genoten zoals ik elke dag van ze geniet <3 .

Bootsiebob

Berichten: 5662
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:51

Wat een leuke kudde.
Heel rustgevend :D

Ik kwam pasgeleden op vakantie langs een ranch met bizons. Die waren ook zo relaxed, en eentje lag ook midden op de berg hooi waar de anderen graag van wilden eten _O-

Ik kon er wel uren naar kijken, werd er helemaal rustig van.

Je laatste foto is ook erg leuk

_Rebecca_oud
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-03-22

Re: Een Chillende Kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:13

Wat een leuke pony's, het lijken wel bijna bolletjes wol zo <3

Britta31

Berichten: 13331
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Een Chillende Kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:32

Heerlijk,rust en vertrouwen in elkaar en in jou natuurlijk.

soesita

Berichten: 5195
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:47

Wat een lekker stelletje en hoe heerlijk ontspannen liggen ze erbij. <3

xYaartje
Berichten: 1505
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 21:13

Bootsiebob: Dank je wel <3 . En dat is het zeker! Als ze zo liggen en ik zit er bij word ik ook weer helemaal zen :D .
Haha oh geweldig _O- . Die dacht zeker: "Alles is voor mij" _O- .

_Rebecca_oud: Dank je wel <3 . En ja he! Ze zitten echt nog heerlijk dik in de vacht! Gelukkig maar. Met die koude nachten is dat nog hard nodig! Ga de bolletjes wol wel weer missen als de zomervacht er weer is, maar dan zijn ze ook prachtig <3 .

Britta31: En het is zo fijn dat het er is! Vanochtend ook. Toen ik aan kwam lag Maria languit, maar ging rechtop liggen toen ze in de gaten had dat ik er was. Ga er bij zitten. Leg mijn hand op haar wang. Channel mijn rust naar haar toe en ze ging weer volledig plat. Dat was zo'n gaaf moment <3 .
Bij Arwen en Frodo gebeurde precies hetzelfde. Vooral Frodo heeft erg veel moeite om zich volledig over te geven aan de rust en dan is het echt heel gaaf dat hij door aanraking van mijn hand en mijn rust die er vanaf komt toch het vertrouwen heeft gekregen volledig languit te gaan liggen <3 . Zo jammer dat het niet op film staat, maar moest het nog een keer voorkomen ga ik zeker kijken of ik het kan filmen voor jullie!

soesita: Dank je wel <3 . En dat is elke keer zo genieten om ze zo ontspannen te zien <3 .

ladyroxy

Berichten: 108
Geregistreerd: 27-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:59

Heerlijk!