Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10555
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 13:27

Hoi,

Mijn vriend en ik gingen op vakantie naar de Dominicaanse Republiek (DR). Niet alleen voor vakantie maar ook voor een bruiloft. De vriendin van mijn schoonvader is Dominicaanse en sinds 3 jaar wonen ze daar samen. 1 van haar zoons ging trouwen en wij waren uitgenodigd. Super leuk.

Wij uitgedost voor de bruiloft ;-)
Afbeelding

Een paar dagen voor de bruiloft was er een pre party voor een kleinere groep vrienden en familie (op de bruiloft zelf was ongeveer 500 man).
Daar raakte ik aan de praat met de broer van de bruid. Het onderwerp kwam al snel op paarden want hij had gehoord dat ik ook paarden had. Hij en zijn familie hebben op dit moment 21 polo paarden voor de races en verder fokken ze zelf ook nog. Ik vertelde over mijn opleiding als paarden masseur. Dat vond hij echt super interessant want daar had hij nog nooit echt van gehoord. Hij vroeg of ik naar Casa de Campo wilde komen want daar staan zijn paarden voor het wedstrijdseizoen. Ze hadden het weekend na de bruiloft een belangrijke wedstrijd. Dat leek me wel erg leuk.

Op een dinsdagavond zijn mijn vriend en ik die kan op gereden. Op woensdag ochtend had ik een afspraak. We sliepen in 1 van de huizen van familie. De familie en vrienden die op dat moment in het huis sliepen wilden allemaal mee haha.
Daar aangekomen wist ik niet zo goed wat ik kon verwachten. Maar er stonden grooms, 2 jockeys en een aantal paarden op me te wachten.

Ik begon met masseren en de mensen die mee waren hebben wat foto's en filmpjes gemaakt aan het begin. Gelukkig kon ik me prima afsluiten van al die mensen en lekker met het eerste paard aan de gang. let niet op mijn hoofd. Ik vond het uiteraard spannend met zoveel mensen om mij heen en het was 30 graden ;-).

Afbeelding

Afbeelding

Op een gegeven moment hoorde ik veel grooms bellen en praten over massage. Verder kon ik het niet volgen want ik spreek geen Spaans. Vervolgens bleven er maar mensen toestromen om te komen kijken. Er waren zoveel stemmen om mij heen. Heb ze niet gezien want ik was volledig met de paarden bezig.
Wat een geweldige dieren waren het zeg!
Er zat wel veel werk aan. Voornamelijk was er weinig bespiering achter de schouders. Dus gevraagd of ze de zadels er ook even bij wilden pakken. Tja dat is andere koek dan wij in NL gewend zijn qua kwaliteit. Dus ik snapte wel waar het door kwam dat de bespiering daar weg was en ze ook allemaal erg pijnlijke rugspieren hadden en heel gevoelig in het lendengebied.
Ik heb het de grooms en de jockey's zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen (zij spraken niet ontzettend goed Engels)en ze waren erg onder de indruk. Voornamelijk doordat ik ze het verschil in spierspanning liet ervaren voor en na de massage.

Later heb ik met de eigenaar gebeld en mijn bevindingen doorgenomen. Advies gegeven over andere soort zadels die speciaal zijn ontworpen voor de Polo sport maar wel de schouder vrij laten. Ook wat voedingsadvies gegeven. Hij had al contact gehad met iedereen die bij mijn massages aanwezig waren en ze waren allemaal ontzettend enthousiast. Ze hadden de paarden nog nooit zo relaxed meegemaakt en hadden nog nooit zo'n interactie gezien tussen mens en paard.


Afbeelding


Ik kreeg ontzettend lieve ingesproken berichtjes van famieleden die mij bedankten en de bruid belde mij ook nog op om te vragen of we alsjeblieft op de DR willen komen wonen en dat ik dan meteen een baan heb. Hoe cool is dat!

We werden ook uitgenodigd om de wedstrijd te komen kijken. Dus op zaterdag weer die kant op gereden. Nu alleen voor de wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ze hebben gewonnen! Weer werd ik aan alle kanten bedankt omdat ze echt verschil merkten bij de paarden.

Afbeelding

Hieronder volgen nog wat filmpjes van het masseren en de wedstrijd.

https://youtube.com/shorts/ES71oIUvd60?feature=share

https://youtu.be/s7HGzO3asrc

https://youtube.com/shorts/L1p5Diy4sQE?feature=share

https://youtu.be/R2mTYrnA6S4

https://youtu.be/WbsI2kU0gyU

https://youtu.be/xLg8epGohmQ

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:35

Wat een toffe ervaring! En superleuk dat je wat verschil kon maken. Ik snap idd wel dat de bespiering achter de schouders niet optimaal is met dergelijke zadels (en ik heb niet eens een opleiding daarvoor).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:36

Wat ontzettend gaaf joh! :wow: Leuk zijn die polo pony's hè? :D

Thioro

Berichten: 4052
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:48

Wat een mooie ervaring, polopaarden zijn echt geweldige dieren.
En fijn ook dat ze er voor open stonden en er ook zo enthousiast over waren.
Paardencultuur in de polowereld en zeker in Latijns Amerika (nja in die buurt) is toch anders dan hier.

En, ga je de baan aannemen? :P

Veraaaaah

Berichten: 2340
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:49

Wat een ontzettend gave ervaring!
Fijn ook dat de mensen zo enthousiast waren en echt verschil merkte.

Sure_lee

Berichten: 10555
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 14:42

Het was zeker gaaf! Het waren inderdaad geweldige pony's.
Ik vond het tijdens de wedstrijd ook zo bijzonder dat ze heel relaxed aan de kant staan te wachten totdat ze het veld in mogen. Niks opgefokt.
Aan 1 paard zag ik dat hij pijn had terwijl hij aan de kant stond te wachten.
Hij is uiteindelijk niet ingezet gelukkig.

We zijn wel aan het overwegen om die kant op te verhuizen. Het is echt prachtig daar en de familie is zo warm.
Maar eerst nog wat zaken regelen hier. Zoals Spaans leren :+

EllyC

Berichten: 8211
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:00

Wat een super leuke ervaring.
Ben benieuwd of de verhuizing doorgaat.

lovelynutia

Berichten: 4850
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:13

Wat mooi dat er zoveel mensen enthousiast raakte van je behandeling, het is ook echt een prachtig land dus snap je overweging zeker

Off topic maar mag ik ook vragen waar je jurk vandaan komt die is heel mooi

Sure_lee

Berichten: 10555
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 10:59

Ik ben nu inmiddels een maandje bezig met Spaans leren via Duolingo. Mijn vriend er gisteren ook toe bewogen om zo te beginnen. Klein stapje in ons avontuur haha

De jurk heb ik gekocht bij The perfect dress in Soest.
Echt een fijne winkel met ontzettend veel keus.

Kookaburra

Berichten: 5680
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:05

Wat een ontzettend gave ervaring zeg!

soesie

Berichten: 764
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:29

Wat een mooie ervaring! En wat een kans ook, bieden ze gewoon een baan aan! Wauw!

anjali
Berichten: 15979
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:45

Wat mooi en luxe is het daar. Ik ben ook veel in de Dominicaanse Republiek geweest maar aan de andere kant van het eiland,op het schiereiland Samana.Daar was het veel eenvoudiger. Paarden waren daar ook,geen polopaarden maar Paso Fino's, hele fijne gangenpaardjes.Ook daar waren de zadels erg slecht en daardoor hadden paarden zelfs wel eens een doorgereden rug. Heel zeker is dat een punt wat verbetering nodig heeft.

Bootsiebob

Berichten: 5816
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 13:10

Wat gaaf en wat boffen de paarden met jou! Je ziet gewoon dat het ze goed doet!

Wie weet wat de toekomst brengt? <3

lovelucydan

Berichten: 2078
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:42

Heel erg gaaf!
De blik in de ogen van het paard spreekt boekdelen......
Die wist niet wat hem overkwam zeker?

Ipsilonka

Berichten: 5887
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:04

Jij hebt een aantal paarden zo te zien heel blij gemaakt. Wat een prachtige ervaring.

pien_2010

Berichten: 45571
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:19

Heel gaaf topic!!!!!

mala26

Berichten: 5052
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:24

Wat een gave ervaring zeg. (En je jurk is echt prachtig)

Goof

Berichten: 29918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:24

Wow sure_lee, wat een toffe ervaring. En dat gewoon als uitkomst van een gesprek op vakantie. Heel gaaf.

Ik schrik wel een beetje van de ruiter op die vos; liggen die zadels met die sport nou zo op die schoft en nek joh? Of was de boel gaan schuiven?

Apple

Berichten: 76321
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:25

Wat leuk om dat zo te doen :-)

Heb je in elk geval altijd een vakantie adresje :D Zo een paar keer per jaar langs komen, alle paarden weer even los maken en ondertussen een weekje zon er aan vast knopen :D

Anoniem

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:30

Wat een gave ervaring zeg! Ik ben benieuwd of jullie er uiteindelijk komen te wonen :D
En inderdaad, de jurk is mooi en staat je goed!

Whizz
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 17:55

Wat zag je er mooi uit! En wat een geluk voor die paarden dat jij ze mocht masseren! Als ik zie hoe dat zadel ligt op die vos dan snap ik wel dat ze genoten hebben van jouw massage, heerlijk voor ze.

_Rebecca_oud
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-03-22

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:08

Wat ziet dat er gaaf uit!

onpaard

Berichten: 3066
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 15:48

Wat een mooie jurk, staat je goed.

Als ik de kans had om daarheen te emigreren had ik het gelijk gedaan. Spaans leer je daar wel.

Sure_lee

Berichten: 10555
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 17:25

Het was zeker gaaf. En die paarden hadden inderdaad nog nooit zoiets meegemaakt. Dat maakte het extra bijzonder.

Voor de Polo sport leggen ze inderdaad het zadel op de schouder.
Ik heb de eigenaar deze link gestuurd en hij ging er 1 bestellen om te proberen zei hij.

https://pologearusa.com/products/genera ... olo-saddle

Hij vroeg of hij wat kon doen qua voeding of training om spiermassa te kweken achter de schouder. Ik vertelde hem dat als het zadel daar altijd drukt dat dit niet gaat werken. Zeker niet in het wedstrijdseizoen als ze 2 x per dag trainen met zo'n zadel.

We hebben nog wat verplichtingen in NL. Maar zodra dat niet meer zo is gaan we zeker die kant op. Wellicht nog met voorafgaand een half jaar of jaar reizen.

onpaard

Berichten: 3066
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:37

Gaaf hoor. Wij zouden ook wel willen emigreren.