Guffý haar vader is de welbekende Asi fra Lundum II (Wordtölt paard) en zodoende gingen er die dag niet één, maar twee ijslanders mee naar huis: Elska kwam bij mij aan huis wonen en Guffý werd als belofte voor de toekomst gekocht door RavenIris hier op bokt.

Elska was echt alles wat ik zocht: een stoer vikingpaard met een heel eigen mening, lekker woest en onafhankelijk en gewoon de leukste poowny die er rond liep. Na enkele jaren besloot ik zelf ook een veulentje met haar te fokken, dit zou haar 7de en laatste veulentje worden en deze 'mocht ze houden', het veulentje zou dan haar opvolger worden tegen dat Elska toe was aan haar pensioen.

En zo werd drie jaar geleden Elding van 't Krakeelhof geboren bij ons in de wei

Als vader voor Elding koos ik Hringur fra Fossi, ook geen onbekende hengst, Belgisch telgang kampioen en WK paard. Op naar een toekomstig telgangkanon

Guffý groeide ondertussen lekker door op de begrazing, waar ze vier jaar lang van het vrije leven kon genieten. Ze groeide uit tot een knappe meid.

Na vier jaar begrazing was het tijd voor het echte werk. RavenIris maakte haar zadelmak. Guffý bleek een gevoelig typje en niet zo onverstoorbaar als haar moeder. De helft van de tijd ging ze knorrend en verbaasd door het leven

Ze heeft de leuke gangen van haar vader geërfd en ook haar eerste wedstrijdje sloot ze af met een lintje!

Ook Elding groeide lekker op, maar dan hier thuis bij ons in de kudde. Elke dag ging ze steeds meer op haar mama lijken. Tot het einde zijn dat twee handen op één buik gebleven

En toen sloeg het noodlot toe....... enkele maanden geleden ben ik Elska onverwacht verloren op 21 jarige leeftijd aan koliek

En toen contacteerde RavenIris me. Ze dacht eraan om Guffý, ondertussen zes jaar oud, te verkopen. Ze heeft meerdere wedstrijdpaarden staan en had niet voldoende tijd om ook Guffý door te trainen. Of ik interesse had? We zijn al lang vrienden dus al die jaren kon ik Guffý (liefdevol mijn kleinkind genoemd

En zo heb ik nu twee kopietjes in de wei staan. Elska haar twee laatste dochters, 3 en 6 jaar oud, allebei hier thuis

Ik hoop op nog heel veel mooie jaren samen met mijn meisjes