Om te beginnen alvast de nota dat ik geen professioneel fotograaf ben maar gewoon graag foto's maak van mijn paarden en die van vrienden.
Afgelopen donderdag had ik een camera met lens op proef met als doel dit model te kopen als hij goed meeviel. Op donderdag ben ik vrij, het was mooi weer en ik had de hele dag uitgetrokken om proefkonijnen te fotograferen en zo veel mogelijk functies te testen.
Ik huurde een Canon EOS R met een 70-200 2.8 lens er bij (domste idee ooit natuurlijk want die wilde ik niet meer teruggeven)
De foto's zijn snel door Lightroom gehaald maar worden verder niet bewerkt. Was niet de bedoeling er wat mee te doen maar ik vond het leuke sfeerplaatjes om hier toch te delen

Nu ken ik genoeg paardenmensen, maar jullie gaan zien dat wij allemaal een gemeenschappelijke voorkeur hebben voor een bepaald type paard. En dat zijn niet de penseelpootjes

Ik begon de dag op de boerderij van mijn vriend zijn familie, ik wilde graag gelijk goed beginnen en liep in een rechte lijn naar de hengsten.

Helaas, deze waren net gevoerd. Geen beweging in te krijgen

Ik ben dan maar terug in de auto gestapt en naar mijn beste vriendin gereden. Zij was werken maar ik weet dat haar paarden altijd op de wei staan en ze vond het prima dat ik even langsging.
Ander kleurtje maar van hetzelfde kaliber, alleen zat hier wel wat meer leven in. Merries hé

Nog een poging gedaan haar nieuwste aanwinst op foto te krijgen maar die denkt dat hij schoothond is en ik kreeg hem niet verder van me vandaan dan dit.

Toen ook dit trio niet meer onder de indruk was ging ik naar de winterweide van de merries van mijn schoonfamilie. Daar staat het jonge geweld bij elkaar en die had ik nog niet eerder lastiggevallen met olifantengeluidjes dus die moesten wel even mooi de oortjes er op zetten

Deze dames staan dicht bij huis dus van daaruit reed ik naar huis, waar mijn eigen parels nog even mochten lachen naar het vogeltje

En om de dag af te sluiten zijn we nog even gaan knuffelen met de koetjes van schoonmoeder, Milka en haar kleine Walter.
Het was toen echter al goed aan het schemeren en dit is ook zowat het moment geweest dat ik mijn oude camera maar gewoon in de auto had laten liggen. Maar dat deed deze nieuwe kanjer nog best aardig!

Het is dus allemaal lekker basic, geen oooooh en aaaah maar ik ben heel blij dat ik weer lekker kan oefenen en dat ik er ook weer lol in heb!
De nieuwe body staat al lekker thuis, voor de lens heb ik opnieuw een spaarpotje moeten maken