Ik vind mijn Welsh B pony zo lief, ik wil hem graag in de schijnwerpers zetten!

Zijn naam is Pepijn. Ik ken hem op dit moment (mei 2021) ruim 2 jaar. Ik kan alles aan hem vertellen en hem volledig vertrouwen. Ik hou al van hem sinds mijn 5e rijles.
Hij is dol op eten, en eigenlijk is hij een beetje (erg..) te dik, haha. Hij eet letterlijk alles wat eetbaar is zonder te kijken wat hij eigenlijk eet. Hij is ondeugend en eigenwijs, maar dat vind ik zo leuk aan hem! Een leuke uitdaging. Dressuur vind hij best saai, maar als je pionnetjes of balkjes neer zet/legt heb je zijn aandacht weer. Vooral springen vind hij wel leuk, ook al weigert hij weleens, hihi. Maar het aller leukste vind hij buitenrijden! Ik mag dat nu nog niet, maar wel bijna. Hij vind het heerlijk om ‘s zomers in de waterbak te spetteren. Soms ga ik (gewoon zonder zadel en hoofdstel, vaak wel een een halster) in de wei op hem zitten. Want dan heeft hij veel meer energie. Vaak gaat hij dan uit zichzelf draven of galopperen

Ik heb hem (gewoon als volwassen pony) geleerd om te flemen op commando. Hij leert heel snel en vind flemen heel leuk om te doen. Maar als je geen snoepje bij je hebt, houdt hij gewoon zijn mondje dicht!

Ik vind het wel heel jammer dat veel mensen hem lui/dik/stout/irritant noemen. En dit bedoelen ze niet als grapje. Hier kan ik zelf niet zo goed tegen.. Maar ja.
Pepijn heeft trouwens één maanoog, dat vind ik heel mooi en bijzonder! Maar natuurlijk maakt het me niet uit hoe hij eruit ziet.
Ik weet niet if je de foto’s kan zien. Ik hoop het heel erg! Ik zal voor de zekerheid vertellen hoe hij eruit ziet. Hij is zwart met vier witte benen en een brede bles.
Liefs, Nientje