Jim en Noura in paradise

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Jim en Noura in paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 21:11

Paardenparadijsje dan :D
Begin december zijn we naar de kliniek geweest met Jim. Hij is geblesseerd aan zijn achterbeen en hij moest vooral op een stabiele ondergrond op rust. Dus zijn we verhuisd naar een paddock paradise, met rustige en overzichtelijke kleine kudde. Mooie zandtracks, bak, weides, schuilstal. Het perfecte plekje voor ons <3
Er is inmiddels nog een merrie bij gekomen, wat ik heel fijn vind voor Noura. Jonge ruin om mee te spelen, 2 senioren en een merrie om haar op te voeden. Een fijne gemengde kudde.
Jim had mentaal een aardige tik gehad van 2 verhuizingen, 4 dagen kliniek en nieuwe kudde. Maar hij opent zich steeds meer en wordt steeds meer zichzelf.

Allereerst mijn 2 knapperds :+:

Jim, haflinger, 16 jaar en dus op rust. In september moeten we nieuwe foto's maken en weten we of hij ooit nog onder het zadel komt of op vervroegd pensioen gaat. Duimen dus maar op een goede afloop.
Afbeelding

Afbeelding

Noura, paint horse (stamboeknaam LC Tecum Special Moon), 1 jaar en 1 maand. Een totaal ander type, maar zo leuk. Enorm mensgericht en gek op aandacht. Heel open en heel puur. En enorm expressief. Dat wordt nog wat :=

Afbeelding

Niet de meest charmante foto, maar haar ogen zijn zo mooi :+:
Afbeelding

Afbeelding

Aan de wandel op de track.
Afbeelding

En toen heb ik lekker de wei open gedaan voor een uurtje. Fijn hoor, eigen beheer en zelf kunnen bepalen :j

Jim en zijn seniorenmattie
Afbeelding

Kleur zoekt kleur :D
Afbeelding

Synchroon rollen :))
Afbeelding

Stalgenoot :D
Afbeelding

Jim heeft aanleg om dik te worden en van 5 dagen in de week flink in beweging (buitenritten van meer dan 2 uur met flinke heuvels) naar niks is best een spannende. We mengen het hooi al met stro en beperken de wei. Zo proberen we de schade te beperken.
Afbeelding

Terwijl Noura wel onbeperkt zou mogen snacken. Ze is enorm in de groei. Dus zij krijgt apart van mij extra hooi en een paar keer in de week een emmer slobber en speedibeet. Ze doet het er voor nu goed op.
Afbeelding

En ja, ze groeit dus enorm :=
Afbeelding

En tsja, het verschil moet er zijn...... -O-
:D
Afbeelding

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: Jim en Noura in paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:17

Leuke foto's! Fijn dat je zo'n mooi plekje voor ze hebt kunnen vinden.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Jim en Noura in paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:01

Mooi hoor, lekker plekje hebben jouw paarden.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Jim en Noura in paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 18:53

Ja ben er ook heel blij mee :+:

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Jim en Noura in paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 12:04

Dat ziet er uit als een heerlijke plek. Leuke paarden heb je!