Ben HELEMAAL blij me nieuwe WESTERNZADEL!!!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:09

ben het met cassidy eens., leuk zadel maar te ver naar voren en omdat ie niet verder naar achteren kan dus te groot.

fabske
Berichten: 4237
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 08:53

ik vind het ook en leuk zadel hoor en het ziet er grappig uit op je pony maar de mensen die je hier tips geven hebben wel gelijk het sluit achter ook niet mooi aan het lijkt daar wel volledig van je paard af te staan.
misschien moet je het eens wat verder naar achteren leggen, en de achtersingel hoort echt behoorlijk los te hangen, ik zou hem nog iets losser doen als dat je hem nou hebt.

het is een mooi zadel en een lichtgewicht is fijn voor jou en je pony ntl maar dan moet het wel goed passen :S
dat is sowieso moeilijk beoordelen van een foto. maar er zijn al dingen die meerdere mensen opvallen, misschien een tip om het eens naar achteren te leggen en kijken of het dan wel of niet goed ligt met een deskundig iemand, en zo niet dan zou ik het wel doorverkopen als ik jou was of terug inruilen bij die winkel als dat kan
groetjes fabske

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 09:02

me zadel kan niet kliener want dan pas ik er niet meer in... dat blijf je houden Lachen

fabske
Berichten: 4237
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:13

we bedoelen ook niet de zit maat maar de totale lengte van het zadel. een roundskirt is achter rond zeg maar ipv vierkant en dan kan je zadel en verder naar achteren gelegd worden en dan ook nog passen zonder dat het zadel over zn heupen heen schuurt en op zn schouders drukt zodra jij een wending maakt.

want nu ligt het zadel te ver naar voren en als jij dan bijv een volte draait met je paard zal het achter niet schuren maar het moet nog naar achteren gelegd worden en dan gaat het vanachter schuren.

maar het zijn maar tips die ik en de andere geven, maar ik heb voor allebei mn paarden nu afgelopen week mn derde zadels gekocht omdat ik met alle andere zadels toch uiteindelijk problemen kreeg. deze zijn gecontroleerd door iemand die er veel verstand van heeft een meerdere malen gecontroleerd ook nog. en die passen goed drukken of schuren nergens waar het niet hoort.

en dat is echt beter voor mn paard.

groetjes fabske

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:45

ZOu het met een kunststofzadel echt zoveel uitmaken?? Dat glijdt als het ware toch gewoon over de huid? Ik denk dat het met het schuren wel mee zal vallen. Idd is het zadel wat groot, maar ach, zoi het wat uitmaken? Zolang hij er maar geen drukplekken van krijgt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:39

Majo schreef:
ZOu het met een kunststofzadel echt zoveel uitmaken?? Dat glijdt als het ware toch gewoon over de huid? Ik denk dat het met het schuren wel mee zal vallen. Idd is het zadel wat groot, maar ach, zoi het wat uitmaken? Zolang hij er maar geen drukplekken van krijgt.


Sorry Majo, maar dit is natuurlijk kul.
Als er een ruiter op een zadel zit dat niet past, dan maakt het niet uit of het zadel van leer of kunststof is, het zal er echt niet beter door gaan liggen. Een niet passend kunststofzadel schuift niet makkelijker of minder makkelijk dan een niet passend leren zadel. Voor het welzijn van mijn pony zou ik er niet meer met dit zadel op rijden. En als er dan geen passende westernzadels te krijgen zijn, dan zou ik het gewoon bij een dressuurzadel houden.

En moet een paard eerst drukplekken krijgen voordat je ingrijpt en een zadel niet meer op een paard legt? Als hij drukplekken krijgt ben je al te laat!

Nog verder met dit zadel rijden grenst in mijn ogen aan dierenmishandeling.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:17

Hmmmzz... Ik heb wel een idee hoor, bij de zadelmarkt hebben ze kleinere zadel, roundskirt noem maar op, mischien zou je daar een kijkje kunnen nemen.
Ik zou het zadel best van je over willen nemen, of zou ik graag willen weten waar je hem gekocht hebt Lachen
Liefs Lisette

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:33

Ik denk dat dierenmishandeling wel erg overdreven is. Je weet toch ook helemaal niet hoe ze rijdt? Misshcien rijdt ze maar 1x per week. Ik vind dat je wel erg snel met je oordeel klaarstaat en mensen beschuldigt van dingen die ze helemaal niet doen.
Als je paard drukplekken krijgt ben je idd wel te laat, daar heb je gelijk in, maar je zou het op zijn minst op een fatsoenlijkere manier kunnen zeggen. Of pb haar dan ofzo. Het kind is helemaal blij met haar zadel en wordt door jou ff de grond in gestampt, das niet leuk voor haar.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:36

het "kind" is wel al 20 hoor Haha!
verder kan ik er niet over oordelen, aangezien ik geen verstand heb van zadels. Maar als een zadel echt verkeerd ligt is 1 keer in de week ermee rijden ook te veel

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:40

Oh jeee... echt weer een bok discussie geworden Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:59

Nou, ik vind ut een mooi zadel hoor Tong uitsteken.. Kheb niet zo verstand van Western.. Scheve mond Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:36

Majo schreef:
Ik denk dat dierenmishandeling wel erg overdreven is. Je weet toch ook helemaal niet hoe ze rijdt? Misshcien rijdt ze maar 1x per week. Ik vind dat je wel erg snel met je oordeel klaarstaat en mensen beschuldigt van dingen die ze helemaal niet doen.
Als je paard drukplekken krijgt ben je idd wel te laat, daar heb je gelijk in, maar je zou het op zijn minst op een fatsoenlijkere manier kunnen zeggen. Of pb haar dan ofzo. Het kind is helemaal blij met haar zadel en wordt door jou ff de grond in gestampt, das niet leuk voor haar.


Iedere keer dat er een niet passend zadel op de rug van dat paard te liggen komt is één keer teveel. En wat ik dus niet snap is dat mensen op bokt zijn die iemand die duidelijk willens en wetens dingen niet doet die niet door de beugel kunnen, de hand boven het hoofd houdt. En nee, het hangt er niet vanaf hoe ze rijdt. En zelfs "maar"één keer in de week op die pony stappen met dat zadel op zijn rug is één keer te veel. Dus, hoezo beschuldig in haar van dingen die ze niet doet? Ze heeft dat zadel gekocht, ze heeft erop gereden, ze zegt dat ze niet kleiner kan vanwege haar waarde achterwerk, en ik heb haar er nog niet over gehoord dat ze er niet meer zo op gaat rijden. Erger nog, ik bespeur een "laat maar waaien"mentaliteit. En misschien had ik haar wel een PB-tje kunnen sturen. Maar daarmee bereik je de mensen niet die NIET weten hoe een westernzadel hoort te passen en hoort te liggen, dit voorbeeld zien en denken dat het zo hoort. Jammer voor de topicstarter, maar zie dit maar als een stuk educatie. En die komt soms heel erg hard aan.

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 18:40

bedant cassidy wordt gewardeerd hor ik zal niet meer rijden vooral niet na jouw advies

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:42

Hhmm..... daar zeg je wat.... een stukje educatie is het inderdaad wel. Ik wijk niet van mijn standpunt af dat je haar op zijn minst een PB had kunnen sturen, maar eigenlijk.... ja... een beetje gelijk heb je wel. Maar waar ik me dan het meest aan stoorde, was dat trex helemaal blij was met haar zadel, en door jou meteen de kop in gedrukt werd. Kun je niet vriendelijk dan zeggen van: ik denk dat je zadel te groot is blablabla is het geen idee om blabla... het kwam zo bot over. Goed, dan heb ik wel een zadel dat goed past, kep er van de week nog naar gekeken, maar denk je niet dat zij er heel erg van kan schrikken dat je zo bot doet? Als ze het zelf niet zag dat het zadel te groot was, mag je haar dat natuurlijk duidelijk maken, dat is je goed recht..... maar you got my point??

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:47

leuk zadel maar naar mijn idee veel te groot. Zijn ze bij je komen passen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:56

Majo schreef:
Hhmm..... daar zeg je wat.... een stukje educatie is het inderdaad wel. Ik wijk niet van mijn standpunt af dat je haar op zijn minst een PB had kunnen sturen, maar eigenlijk.... ja... een beetje gelijk heb je wel. Maar waar ik me dan het meest aan stoorde, was dat trex helemaal blij was met haar zadel, en door jou meteen de kop in gedrukt werd. Kun je niet vriendelijk dan zeggen van: ik denk dat je zadel te groot is blablabla is het geen idee om blabla... het kwam zo bot over. Goed, dan heb ik wel een zadel dat goed past, kep er van de week nog naar gekeken, maar denk je niet dat zij er heel erg van kan schrikken dat je zo bot doet? Als ze het zelf niet zag dat het zadel te groot was, mag je haar dat natuurlijk duidelijk maken, dat is je goed recht..... maar you got my point??


Ik snap hem helemaal. Maar het afzwakken van de boodschap zou misschien niet hetzelfde effect hebben. Komt namelijk anders over (maar ook meer afgezwakt over) op de manier zoals jij dat hebt geformuleerd.Mijn ervaring is dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Dat zadel past niet, punt. Het is een miskoop geweest (voor die pony), punt. En dan kan ik vellen vol gaan schrijven, een zakdoek aanreiken en een arm om iemands schouder slaan. Maar laten we toch even eerlijk wezen: het is MAAR een zadel. De pony is in mijn ogen veel belangrijker.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:59

Cheveyo schreef:
leuk zadel maar naar mijn idee veel te groot. Zijn ze bij je komen passen?


Dat dacht ik op het eerste moment ook maar ik bemoei me er maar niet mee want ik zit niet in de westernsport Knipoog

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:02

Trex schreef:
bedant cassidy wordt gewardeerd hor ik zal niet meer rijden vooral niet na jouw advies


Misschien mag je je zadel nog terugbrengen, waar heb je het vandaan?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:05

Cheveyo"]
[quote="Trex schreef:
bedant cassidy wordt gewardeerd hor ik zal niet meer rijden vooral niet na jouw advies


Misschien mag je je zadel nog terugbrengen, waar heb je het vandaan?
[/quote]

Volgens mij had ze er al een interessent voor.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:07

oh oke, hopen dat die dan wel daarop past. Veel succes met het vinden van een nieuw zadel dan maar en vraag inderdaad goede hulp bij het passen.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:16

Hoi Trex,

Ik ben het helemaal met je eens dat het zadel echt super stoer is!
Ik vrees alleen dat ik het eesn ben met wat bovenstaande reacties, in mijn ogen is het zadel echt te groot. Ik heb dan wel geen verstand van western, maar zie wel duidelijk dat dit zadel echt te ver naar voren ligt, wanneer je pony z'n voorbeen wil bewegen weet ik zeker dat die singel hem zal hinderen en daarnaast heeft hij denk ik niet echt veel bewegingsruimte om zijn voorhand. Wanneer je dit verhelpt door het zadel naar achter te leggen,zal het zadel te ver richting z'n kont komen te liggen en hinder je hem daar weer mee! Als ik jou was zou ik er nog even een deskundige naar laten kijken, dan weet je zeker of het un past of niet.
Ik vind wel dat je hier niet mee moet gaan rijden, ik denk dat je je pony daar geen plezier mee doet!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:27

Cassidy"]
[quote="Cheveyo"][quote="Trex schreef:
bedant cassidy wordt gewardeerd hor ik zal niet meer rijden vooral niet na jouw advies


Misschien mag je je zadel nog terugbrengen, waar heb je het vandaan?
[/quote]

Volgens mij had ze er al een interessent voor.
[/quote]

mine mine mine mine ... Knipoog
hahaha... Voor hoeveel heb je hem gekocht, en voor hoeveelwil je hem kwijt..
Groetjes Liset

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:35

leuk hoor!
anders koop je een minitje en ga ik rijden Knipoog ahh nee hoor! *LOL* maar wel mooi...........DUH Rex is mooi Vingers aflikken Tong uitsteken

DubbelFun

Berichten: 88926
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:38

marahorse schreef:
ja is wintec

Zo te zien is dit zadel geen Wintec, want er zit geen Wintec merkje op de fenders. Verder is het zadel niet van het leerachtige kunststof zoals de Wintec's, maar van 'stoffen' kunststof wat ook wel Cordura genoemd wordt.
Verder sluit ik me aan bij wat Cassidy al mooi heeft verwoord.

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:49

Cassidy schreef:
De pony is in mijn ogen veel belangrijker.


En daar heb je helemaaaaaaaaaaaal gelijk! Het beest is belangrijker dan de spullen. En waarschijnlijk kan ze het zadel gewoon ruilen of verkopen aan Lizette Lachen Zijn we nu weer vriendjes??? *LOL* Bloos