Het vijfde jaar met Horonae!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Het vijfde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 16:28

[RIJ-ITP] Het eerste jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het tweede jaar met Horonae!
[RIJ-ITP] Het derde jaar met Horonae!
[ITP] Het vierde jaar met Horonae!

"All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them." ~ Walt Disney

Januari 2020
Het lijkt alweer zo lang geleden. Een tijd waarin COVID niks anders dan een gerucht uit China was. In het winterseizoen focussen we ons vooral op trainen, omdat Horonae het een beetje spannend vind in (kleine) binnenbakken. Toch reden we af en toe mee op een wedstrijd op locaties waarvan ik wist dat ze wél op haar gemak was. En dan kwamen we meestal niet onverdienstelijk thuis.
Afbeelding

Februari 2020
In februari reden we onze eerste crosstraining van het jaar. Ze pakte dat heel goed op, dat beloofde veel voor het aankomende jaar! Ik heb hier helaas geen foto's van, wel een gewone foto op de poetsplaats haha. Ze zag er wel goed uit, al zeg ik het zelf. Mijn knappe tuiger. :o
Afbeelding

Maart 2020
Weer lekker op dressuurwedstrijd! Zo sprokkelden we rustig aan onze laatste punten bij elkaar op wedstrijd. En weer een mooi lint erbij.
Afbeelding

April 2020
yes, we mochten de wei weer op! Nouja, 'wij'. Horonae mocht het land weer op met haar vriendinnetjes, en dat moet natuurlijk gevierd worden door wild rond te rennen.
Afbeelding

Mei 2020
Toen de quarantaine was uitgeroepen, miste ik nog een paar puntjes in de M2. Ik baalde als een stekker! Totdat bleek dat we ook online proefjes mochten rijden. Dus zo geschiedde het, en haalde ik mijn laatste paar puntjes met behulp van online proefjes. We moesten ook ons harnachement filmen in de video, dus dat zorgt voor dit soort charmante screenshots. :')
Afbeelding

Juni 2020
Tja, en dan? Tromgeroffel...
We mochten Z1 starten! Ik kan niet echt in woorden omvatten hoe trots ik was toen ik voor het eerst met mijn stang & trens de dressuurring in reed. Het was maar een meetmoment, maar ik was stikzenuwachtig en apetrots tegelijk. Onze proef was totaal niet winstpunt-waardig, maar ik zat toch met een grijns van oor tot oor. Wat was ik trots op mijn zelf-opgeleide topper!
Afbeelding

Juli 2020
We kunnen natuurlijk niet alleen maar dressuur rijden, want dan krijg ik ruzie met mijn paard. :P We hebben een duidelijke overeenkomst dat als zij goed haar best voor mij doet met dressuur, dat we dan ook regelmatig gaan springen en crossen. Gelukkig vind ik dat stiekem ook heel leuk. Dus in juli knalden we over het crossterrein in Renswoude. Heel gaaf!
Afbeelding

Augustus 2020
Eigenlijk eind juli, maar de foto's zijn zo gaaf dat ze hun eigen maand verdienen. We deden weer een poging om te starten in het Z1. Ging zeker niet slecht, maar het was gewoon net niet goed genoeg voor een winspunt, daavoor misten we nog teveel impuls en lengtebuiging.
Afbeelding
Afbeelding

September 2020
We mochten weer weg op wedstrijd! Heerlijk meegereden op het driedaagse springconcours in Blaricum. We hadden nog niet eerder een driedaags springconcours gereden, dus of Roné het aan kon qua conditie moest ik nog even aankijken. Ik had me zorgen gemaakt om niks, ze liep de drie dagen met haar hoeven in haar neus, en als het aan haar lag kon ze de maandag erna nog wel een rondje. Gekke merrie. Als eindresultaat kregen we drie winstpunten en een mooi oranje lint mee naar huis.
Afbeelding

Oktober 2020
Terwijl de regen met bakken uit de lucht kwam, besloot ik samen met wat vriendinnen op boscross te gaan in Broekelo. We hadden gelukkig een droog halfuurtje te pakken om te rijden, maar de paarden zakten wel ongeveer tot hun knieën weg in de modder. Dan ben ik toch blij dat ik op mijn sterke ploegtuiger zit, die zonder problemen door de modder en over de hindernissen dendert. :D
Afbeelding

November 2020
November werd voor mij de lastigste maand van het jaar. Ik moest serieus gaan nadenken over wat ik wilde voor de toekomst. Dressuurmatig liepen we al enige maanden vast op dezelfde punten, waar we voorheen altijd een stijgende lijn (met af en toe een stapje terug) hadden.

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik toch echt geloofde dat er meer in zat. En zo heb ik er voor gekozen om na 5 jaar van instructie te wisselen. Ik had achteraf nooit kunnen weten hoeveel verschil een frisse kijk op de zaak zou hebben!

Mijn nieuwe instructeur is op de beste manier streng op mij en weet precies de punten aan te wijzen waar het mis gaat. Dat gaf hoop voor de toekomst, en ik had ineens weer een hele lijst met huiswerk om mee aan de slag te kunnen.
Afbeelding

December 2020
En zo komen we aan in de laatste maand, vandaag is de dag dat ik Horonae officieel 5 jaar heb. Ik heb de afgelopen tijd vooral heel hard aan mezelf gewerkt, en hoe ik consequent en duidelijk moet rijden.
Ik kan het nog moeilijk geloven nu ik het schrijf, maar mijn altijd flegmatieke paard is ineens voorwaarts geworden! Dingen als impuls en lengtebuiging worden veel vanzelfsprekender dan ze vroeger waren, en de mogelijkheden voor de toekomst lijken eindeloos. Horonae dribbelt tegenwoordig ook bijna in een drafje, met grote blije oren naar de dressuurring. *\o/*

Uiteraard gaat nog niet alles perfect, en ik zal de laatste zijn om te beweren dat het een perfect plaatje is, maar ik wil toch graag even een powerfoto van deze maand laten zien. Nu gaan we aankomend jaar lekker aan de slag om dit te verfijnen en te perfectioneren (en ik beter op mijn paard zitten oeps) en dan ben ik heel benieuwd naar hoe 2021 gaat worden!
Afbeelding

En tenslotte, volgens oude traditie, ook een compilatie van de videobeelden van afgelopen jaar.
Horonae (Ronnie de pony voor vrienden) en ik wensen alle bokkers alvast een fantastisch 2021 toe! <|-

AlwaysH

Re: Het vijfde jaar met Horonae!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:31

Heerlijk, wat een geweldig paard! <3
Heel veel succes en plezier voor 2021 gewenst! :+:

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:36

Gaaf!! Wat een cool duo zijn jullie! Heel veel succes volgend jaar :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 16:40

Wat een heerlijk jaaroverzicht.
Je zou bijna vergeten dat het 2020 betreft.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:21

Enorm gaaf paard <3 En lekker veelzijdig bezig met haar. Veel plezier samen in 2021!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 11:56

Bedankt allemaal! We hopen in 2021 weer net zo veel leuke dingen te doen, zo niet meer. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:01

Jullie zijn echt een stoere en veelzijdige combinatie!
Op naar een mooi en leerzaam 2021!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:02

Wat een leuk overzicht! Jullie zijn echt veelzijdig en het plezier spat er vanaf *\o/*

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:09

Leuk overzicht! Waar ik dan benieuwd naar ben.. wat doet jouw nieuwe instructeur dan concreet anders dan je vorige?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:31

Wat een leuk overzicht, toch een heel mooi jaar voor jullie! Op naar 2021 en hopelijk kunnen jullie/we dan ook weer shinen in de ring!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 15:16

Jessie2020 schreef:
Leuk overzicht! Waar ik dan benieuwd naar ben.. wat doet jouw nieuwe instructeur dan concreet anders dan je vorige?

We zijn nu veel meer bezig met buigen, rond maken en over de rug lopen. Mijn paard is van nature heel recht, wat op zich niet slecht is, maar juist met trainen is het dan belangrijk om veel te buigen zodat ze soepel wordt.

Heel zwart/wit gezegd rijden we nu wat moderner en voorheen meer richting klassiek.

Ik merk dat ze hierdoor echt haar lijf beter kan gebruiken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:12

Wat een prachtig duo zijn jullie samen <3
En dat filmpje! Heel mooi, ik hou er van :j
Getemd voor uitgelicht :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:12

Wat een knap paard! Super gaaf die veelzijdigheid ook <3

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:24

ik vind jullie zo leuk samen! :D ondanks alles toch een mooi jaar :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:41

Blijft een indrukwekkende merrie en leuk om te zien hoe veelzijdig jullie bezig zijn. Ik kan me je dilemma van afgelopen jaar goed voorstellen en vind het bewonderingswaardig hoe je het opgelost hebt. Zo te zien hebben jullie nog een lange toekomst voor jullie :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:37

Ik vind jullie echt een mooi duo! Bijzonder hoe veelzijdig ze is!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:56

Jullie zijn echt zo'n leuk duo!