Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:27

Hallo allemaal!

Sinds een halfjaar (14 juni) staan mijn vriendin Eline (Sadira@Bokt) en ik met onze pony's op de Koningshoeve bij Jolijn (Robijntjah@Bokt), ten minste, nu. Oorspronkelijk maar met een pony :Y)

Een ruim jaar geleden hebben Eline en ik Sadira gekocht ([KS-ITP] Even voorstellen: ons arabierenmeisje C.A. Sadira) als opvolging voor Eline nadat we onze lieve Mish in april 2019 hebben moeten laten inslapen. In het voorjaar waren Eline en ik na aan het denken of we Sadira op haar huidige stal wilden houden bij de fokker of toch ergens anders neer wilden zetten om op te groeien.

Jolijn ken ik zelf al 13 jaar en ondanks dat we altijd periodes met meer en minder contact hebben gehad, zijn we elkaar door Bokt en de social media nooit helemaal uit het oog verloren. Ik volgde haar toffe topic op Bokt dat ze een woonboerderij had gekocht en een paddock paradise aan het maken was ([HTT] (VOLG) Woonboerderij gekocht, dromen komen uit) en ik zei op een gegeven moment tegen Eline: Dat zou nou nog eens een gave plek voor Sadira zijn!

Toen gingen we nadenken waarom we eigenlijk niet eens zouden gaan kijken, het was dan wel drie kwartier rijden, maar voor een jong paard te laten opgroeien vonden we dat prima! Dan haalden we haar met de tijd wel weer dichterbij... (we hadden toen eens moeten weten :+ ;) ). Dus ik heb toen Jolijn een berichtje gedaan, en we waren welkom om te komen kijken!

We vonden de plek prachtig en in juni is Sadira dan ook naar de Koningshoeve verhuisd <3 Een mooie stap voor ons en Sadira, want ondanks dat we met heel veel plezier een paar jaar hebben rondgelopen bij haar fokker was het dan nu tijd om allemaal op eigen benen te gaan staan!
Afbeelding

Ook deden we haar van de zomer af en toe aan gekke dingen zoals paraplu's leren wennen, hier met Jolijn's Aurelia er ook bij, die wij ook af en toe verzorgen/rijden :)
Afbeelding

Ook met ander pensionpaard Eloy kan Sadira het erg goed vinden!
Afbeelding


Afbeelding



We hadden het toen al erg leuk met Jolijn en haar vriend, en zo onstond het idee om in augustus met onze andere pony Skye op mini-ponykamp te komen. Dat was het begin van het einde :)) Ondertussen zaten wij namelijk al met twijfels hoe wij Sadira ooit weer van deze plek af moesten halen omdat ze het hier zo naar haar zin had en hier zoveel uitdaging had, en dachten wij ook dat dit voor onze Skye een topplek zou zijn.

Met z'n allen op buitenrit tijdens de vakantie, Eline met Aurelia
Afbeelding

Een mooie sfeerfoto van Skye in de paddock paradise
Afbeelding

Skye en Sadira samen <3
Afbeelding


Wat een rijkdom was het die week om onze paardjes samen te hebben, en wat bleken we goed te matchen met Jolijn met rijden, en de klik tussen ons en Jolijn en haar vriend was dat weekend overduidelijk aanwezig.
Dat weekend ook samen veel gepraat en het grote "ding" waarom ik met Skye niet durfde te komen (er was/is geen bak), daar werd gelijk een oplossing voor gezocht en gevonden! Eline en ik hebben eigenlijk dat weekend besloten dat Skye die kant op zou gaan, in eerste instantie na de winter.

Echter had ik zo'n moeite met Skye weer weghalen (daar hielp de after-ponykampdip ook niet bij mee :') ) dat we eigenlijk gedurende de periode erna hebben besloten eerder te gaan. Dat eerder werd al op 19 september, en omdat we op dat moment nog een paard van een vriendin bij ons hadden staan ging die ook met ons mee. Zo werd de Koningshoeve op 19 september 2 pensionpaarden rijker: Onze eigen Skye en Jaycee Triple Remedy van AstridJ@Bokt!
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



De eerste nacht begon meteen goed, Eline en ik zijn toen blijven slapen maar het was zo gezellig dat we om 5 uur 's ochtends maar eens naar bed gingen. Wat een rijkdom om dan zo in de nacht voor het slapen nog eens even onze paardjes een dikke knuffel te kunnen geven <3

Als we op de Koningshoeve zijn voelt het regelmatig of het leven wel een ponykamp is voor ons :)) Het voelt als ons tweede thuis, maar wel een hele andere wereld. We kunnen er echt tot rust komen, en we hebben er een hele waardevolle vriendschap bij <3

Sindsdien zijn er al heel wat leuke weekenden en heel wat leuke ritten gevolgd. En naast de leuke ritten eten we ook regelmatig samen of wandelen we eens samen buiten met de andere pensionklant, wat ook een erg lieve meid is.
Afbeelding

Afbeelding



We genieten hier volop van en met onze paardjes en ik denk niet dat we ooit zo'n fijne plek voor ons en de paardjes hebben gehad. Voorlopig mag Sadira hier lekker opgroeien, rijd ik lekker met Skye rond en is Astrid zo lief dat Jaycee bij ons mag blijven tot Sadira oud genoeg is om daar meer mee te doen, dus Jaycee is nu Eline haar vaste rijpaardje! Jaycee hebben we afgelopen zomer beleerd en ze vindt het helemaal prachtig ([RIJ-ITP] Jaycee Triple Remedy haar debuut op Bokt als écht rijpaard!).

Jaycee & Eline
Afbeelding

En een mooi plaatje van onze lieve Sadira <3
Afbeelding

En Skye heeft ook een vriendinnetje op stal die op haar leert rijden:
Afbeelding



Ondanks dat het best een stukje voor ons rijden is hoop ik dat we hier echt nog heel lang staan, voor Eline en mij voelt het echt alsof we onze droomplek gevonden hebben dus we hebben absoluut geen plannen hier nog weg te gaan <3 Het is nu al fantastisch en dan worden er ook nog iedere keer een heleboel nieuwe dingen gemaakt en wordt de plek alsmaar gaver en gaver. Wij proberen hier ook in te helpen en hopelijk hebben we nog veel mooie klusdagen, ritten, ponykampweekenden, fijne avonden... Volgende week komt een goede vriendin van ons ook nog bij ons op stal te staan en ook Fading@Bokt is regelmatig op de Koningshoeve te vinden. Dus een leuke ponykampgroep hebben we zeker :D

Jolijn (en Maikel), we zijn superblij dat we mogen en kunnen meegenieten op jullie heerlijke plek! Bedankt daarvoor <3

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:40

Amen. :D

Helaas gooit corona soms een beetje roet in het eten wat de ponykampplannen betreft, maar verder kan ik niet gelukkiger zijn hier op stal <3 Kan het niet vaak genoeg zeggen, wat een rijkdom.

Zowel onze paardjes als wijzelf zijn er zo veel gelukkiger van geworden, dat is zo veel waard.

Anoniem

Re: Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:42

Wat onwijs lief van jullie <3

We zijn heel blij met onze gezellige club zo en vinden het onwijs waardevol dat jullie ons regelmatig wijzen op wat er al is. Iets met de valkuil verbeterpunten zien :+

Dat we met zijn allen maar vele dagen, avonden en jaren mogen genieten :D

_Hedi

Berichten: 1710
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:58

Wat mooi <3
Zo leuk om te zien dat jullie het zo naar de zin hebben :D
Als alles straks weer wat makkelijker word, kom ik heel graag een keer langs!

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 01:01

Het is ook echt een superfijne plek voor de paarden, dat gun je eigenlijk elk paard! :)

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 06:09

Wat een mooie foto's en een hoop plezier. Ik hoop dat ik jullie eens tegenkom als ik aan het wandelen ben met de hond :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 08:27

Spreek ons vooral aan :D

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:11

Leuk om eens te lezen hoe jullie in het mooie Limburg terecht zijn gekomen :D En ook wel erg speciaal hoe het verhaal met Jayce gelopen is...

Foto's zien er goed uit, op naar nog veel meer mooie momenten samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:16

Bedankt voor alle leuke reacties <3

Amandavd schreef:
Wat een mooie foto's en een hoop plezier. Ik hoop dat ik jullie eens tegenkom als ik aan het wandelen ben met de hond :D

En anders als je het leuk vindt, ben je altijd welkom (als corona het toestaat) om een keer mee op wandeling te gaan met hond en paard!

Lys_PPA schreef:
Leuk om eens te lezen hoe jullie in het mooie Limburg terecht zijn gekomen :D En ook wel erg speciaal hoe het verhaal met Jayce gelopen is...

Foto's zien er goed uit, op naar nog veel meer mooie momenten samen!

Dat is zeker zo! Wij hadden dat ook nooit verwacht dat het zo zou lopen maar zijn er heel erg blij mee <3

Anoniem

Re: Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:07

Skye staat in uitgelicht :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28025
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Het leven is een ponykamp: Een halfjaar op de Koningshoeve!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:12

Wat fijn meiden dat jullie zo'n heerlijke plek met fijne mensen hebben gevonden! Dat is zo waardevol! Geniet ervan! :j

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:14

Wat een fantastisch overzicht. Het is jullie zo van harte gegund na al het verdriet om Olina en Mish. Prachtig plekje, geweldige paarden, mooie omgeving. Ik wens jullie veel geluk in de toekomst!