Nu moet je weten dat ik geen spaarpotje heb en al vier rescues, maar ja, zeg maar eens nee tegen een zielepootje....En de week daarvoor had ik toevallig het dak boven een vijfde stal gemaakt, en ik had de gedachte gehad dat ik nu ruimte had voor nog een paard.
Maar ik had nog wel het probleem van het transport moeten betalen. Ik heb op Facebook een actie ondernomen om donaties te werven en zowaar kreeg ik vrij snel genoeg binnen voor het transport (ben Bokker Jessix eeuwig dankbaar), dus hij kon komen.
Hij zou hem eerst na het weekeinde brengen, maar het werd onverwacht vrijdags en hij zou hem eerst ´smiddags na vijf uur brengen, maar hij belde om twaalf uur of het niet meteen kon.
Ze moesten door werkelijk noodweer (geel alarm in deze regio, zuid-west Alentejo) en dat betekende op sommige stukken stapvoets en zelfs stilstaan wegens amper tot geen zicht dor de stortregen, dus een rit van normaal anderhalf uur werd ineens bijna drie uur.
Maar daar was hij dan! Hij had een dek om dat verbloemde hoe mager hij was, maar het dek, en het halster, werd mee terug genomen. Ik zag bij het uitladen pas, toe hij zijn hoofd naar me toe draaide dat hij een enorme bult onder zijn oog had aar i best van schrok. De fokker kwam daar toen ook pas mee, maar zie dat hij er geen last van had. (Later een dierenarts naar laten kijken, het is een oude blessure die verkalkt is).
Later besefte ik, door die bult, dat ik dat paard twee jaar eerder bij de fokker op stal had gezien en geaaid (en toen ook geschrokken was van de bult).
Enfin , in de vijfde stal gezet waar de eerste foto´s genomen zijn, maar een paar dagen later heeft hij geruild met de merrie, die kleiner is dan hem en in een veel grotere stal stond.
Paard heette Van Gogh, maar omdat niemand dat uit kan spreken hier in Portugal, heb ik hem maar Vincent genoemd. Hij is ongeveer 1.60m (nooit gemeten) en Lusitanos zonder papieren, dus officeel cruzado.
Hij is een veedrijverspaard geweest.
Hij bleek een vrij byzonder paard te zijn, eentje die mij wel even vertelt hoe hij het hebben wil.

Tot zover de intro, dan nu de foto´s. (Let ook eens op de manen- en staartgroei.Niet overal te zien, maar het begon met nog geen handbreedte manen.)
Dit zijn de foto´s van de dag van aankomst 22 NOVEMBER 2019:

De volgende dag, buiten (foto is ´smorgens vroeg genomen, dus nog niet veel licht)

DECEMBER 2019

JANUARI 2020

FEBRUARI

MAART

APRIL

MEI

JUNI

JULI

AUGUSTUS

SEPTEMBER

OKTOBER
(Inmiddels wegens droogte allang geen gras meer en hooi aan het bijvoeren)

NOVEMBER
Inmddels is er al weer gras. Hier staat hij voor de deur met Olímpio om een worteltje te vragen.

Bedankt voor het bezoeken van het topic.

En even een groet aan de trouwe volgers van het andere topic.