Het jaar begon al onstuimig voor mij. Het liep steeds niet lekker tussen Winston en mij. Het was alsof we soms allebei een andere taal spraken. We leken 'uit elkaar te groeien'. Misschien moest ik mij er dan na 3 jaar van bloed zweet en tranen bij neerleggen dat wij gewoon niet voor elkaar gemaakt waren?
In maart nam ik afscheid van Winston, in de hoop dat zijn nieuwe baasje hem beter zou begrijpen dan ik

Nadat ik deze moeilijke knoop had doorgemaakt kwam er eigenlijk al onwijs snel een nieuw paard om de hoek kijken. Ik was op slag verliefd. Samen met mijn bijrijder en beste vriendin anderhalf uur gereden om haar te bezichtigen. Ze was nog mooier dan op de advertentie.

En dus stond ze 12 maart (op mijn vaders verjaardag) op stal

Nog geen week later doemde de Corona natuurlijk op. En hoewel het voor vele een vervelende situatie was, kwam dit voor mij echt goed uit. (raar om te zeggen) Ik liep namelijk full-time stage en werkte daarnaast nog. Maar nu mijn stage niet door ging kon ik meteen veel tijd door brengen met Jolliana.
En zo verkende we al snel 'ons' nieuwe thuis.

Nadat we ons in de bak comfortabel voelde volgde ook al snel buitenritjes in het prachtige bos- en duingebied dat aan onze stal grenst.

Ook ontpopte ze tot ware kinderpony!

In juli was er een wedstrijd (meetmoment) bij de ponyclub, die 15 min lopen van onze stal af ligt. Onder het mom van 'ervaring opdoen' heb ik hieraan meegedaan. Hoewel het eerst nog erg spannend was, leek ze de spanning snel af te laten vloeien en reden we in de tweede proef toch een winstpuntje!
Twee weken later was er op dezelfde locatie weer een meetmoment. Omdat het zo goed beviel de eerste keer hebben we weer meegedaan, dit keer hadden we twee winstpunten

Naast dat ze zich zo goed ontpopte in de dressuur, deed ze het ook niet onaardig met het springen

En dus werd het ook wel eens tijd om een oefenparcourtje te springen!
Was het vlekkenloos? Nee, zeker niet. Was ik trots? JA absoluut!

70 cm
https://www.youtube.com/watch?v=98TgeiMwsq4
80 cm
Het najaar kwam in zicht. Je maakte kennis met het strand.

Op een van de laatste mooie dagen van september hadden we onze eerste crossles samen! Al gauw bleek dat ook deze discipline haar helemaal ligt! Wat was ik weer apetrots!
https://www.youtube.com/watch?v=1hMKJ8pVvXs
In oktober reden we een heel verdienstelijk dressuur wedstrijdweekend waar we 3x eerste werden en totaal 9 winstpunten hadden gereden in dit weekend

Ook hadden we een hele leerzame privé springles
https://youtu.be/d3Y05QgzEmI
Tot slot wil ik de reeks afsluiten met de prachtige herfstshoot die we hebben gehad! Onze eerste shoot samen en wat ben ik blij met de prachtige foto's !

Nu ik het jaar zo terug zie ben ik onwijs blij dat ik de keuze heb gemaakt om naar een nieuwe topper te zoeken. Ik ben altijd van mening dat je niet in een paar weken kunt zeggen of je 'een klik' hebt met een paard. Maar met Winston was er na 3 jaar gewoon nog steeds niet echt sprake van een klik... Nu met Jolliana, kan ik toch wel zeggen dat ik echt al iets vol opbloeien. Ik geloof erin dat we nog vele toffe dingen gaan meemaken! Op naar 2021!!