Maar als Plan A niet gaat, dan ga je toch voor Plan B?
Zo had het moeten zijn dat mijn stalgenootje tijdelijk niet naar haar springles kon en er tijdens de eerste "lockdown" een heus springclubje op stal in het leven werd geroepen(jaja, corona proof). Stiekem een toch wel een wensje van mijn kant om Gentleman op deze manier eens kennis te laten maken met balkjes.
Ondanks mijn dressuurzadel was de 2de keer met wat kruisjes toch echt wel heel leuk!
*Filmpje*
Dus naast het normale dressuur werk gingen we ook bijna wekelijks toch met wat kleine hupjes de lucht in.

Heel langzaam kwam dan ook de zomer in zicht, iets meer ademruimte en natuurlijk ook de weide op.

Ik zag dat er bij de vereniging een springclinic werd gegeven voor elk niveau. Dus daar gingen we dan. Met dressuurpaard inclusief dressuurzadel een leuke clinic rijden bij Jeroen Heijmans die nog goede tips meegaf om te oefenen.
*Filmpjes*
Thuis oefende we vrolijk verder op zowel dressuur als het werk met de balkjes en als snel volgde de 2de clinic. Deze was helaas niet zo fijn omdat ik toch wel merkte dat ik steeds meer last kreeg van mijn dressuurzadel.
Langzaam werd het richting de zomer en gingen mijn moeder en ik ook graag de bossen in. Moeder lekker te paard en ik op de Mountainbike erachteraan! Wat is het heerlijk om zo onze gezamenlijke hobby te delen!

Ondanks dat er in het voorjaar de mogelijkheid was tot het online insturen van proeven merkte ik dat dat niet voor mij weggelegd was. Doordat je bij wijze van spreken 100 keer je proef opnieuw kon filmen raakte ik gefrustreerd en wilde elke keer opnieuw als er een fout in de proef zat.
Dus toen het weer mogelijk was op aanraden van instructeur gelijk ingeschreven voor wedstrijd buiten de deur. Voor het eerst voor Gentleman op gras, voor mij de 2de keer op gras. Dus dat was wel even spannend zeker toen de 2de dag het losrijveld echt in een baggerbende was veranderd en er van losrijden niks meer kwam. In totaal met 3 winstpunten naar huis gekomen en O wat ben ik trots!

Ondertussen was ik met springen mijn dressuurzadel zo zat dat ik een springzadel aanschafte voor erbij. Wat een verademing! Ondanks dat er natuurlijk nog genoeg te verbeteren valt aan mijn houding ging het springen toch al een heel stuk fijner.
En toch moet daar de eerste twijfel komen, de eerste keer eraf

Onze dressuurtraining staat ook niet stil en wordt steeds fijner al zeg ik het zelf.
Ondanks alles wat dus niet via plan A ging, denk ik toch dat ik voor mijzelf dit jaar een hoop bereikt heb. Nu nog even doorbijten en hopen dat we toch op een dag weer lekker de ring in kunnen.

Groetjes van mij en Gentleman. Op naar een beter 2021!