Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 00:17

Wow, Marietje is zo mooi!! <3
En wat een gaaf tuig, echt prachtig gemaakt.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 10:45

Dank jullie! :D Ik ben echt na negen jaar nog steeds hartstikke verliefd op Marietje hoor <3

Oh ja ik zie het, Arabesk! Maar die kan je alsnog wel passend krijgen volgens mij hoor! Een vriendin van me heeft daar een blogpost over geschreven :)
https://www.beterbitloos.nl/blog/van-ni ... r-passend/
Marietje heeft niet zo'n groot hoofd.

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:27

Wat gaaf! Echt ontzettend mooi gemaakt!
Mag ik vragen wat je precies op het zadel (?)hebt liggen? Is dat ook met de hand gemaakt?

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 15:31

Nienke98 schreef:
Wat gaaf! Echt ontzettend mooi gemaakt!
Mag ik vragen wat je precies op het zadel (?)hebt liggen? Is dat ook met de hand gemaakt?

Dankjewel! De schapenvacht bedoel je? Dat is deel van het zadeltje :) Het is een Ghost Mandriana, en ik mocht mijn eigen vacht aanleveren. Heel tof!

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 18:57

Het ziet er echt fantastisch uit op Marietje! Ik ben heel blij dat het allemaal zo mooi samen valt en dat jij net zo blij met het resultaat bent als ik. Het was een heel tof project om te maken. *\o/*

Ik heb toevallig net wat foto's van het proces van de camera af gehaald voor op mijn instagram, ik zal er hier ook een paar laten zien voor iedereen die het leuk vind om te zien hoe zoiets tot stand komt:

Het patroon is volledig met de hand getekend geïnspireerd op twee Vikingstijlen. Het is niet echt mogelijk een historisch correct 'Viking' borsttuig te maken. We weten dat er borsttuigen, grofweg dit model, werden gebruikt en dat er decoratie op zat, maar hoe of wat is niet echt bekend. Vandaar dat we dit zelf hebben ingevuld met patronen die bekend zijn van wapens of gebouwen.
Zodra deze op het leer is overgezet snij is alle lijnen uit met een swivelknive. Vervolgens hamer je het reliëf stukje voor stukje erin zodat het patroon volledig gemodelleerd wordt. Voordat het geverfd wordt ziet het er dan zo uit: 8-)

Afbeelding

Afbeelding

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:06

Heel erg mooi! Eer van je werk hoor, hoefijzer. Het staat Marietje geweldig!

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-20 22:49

Pff Querine, ik vind het nog steeds knap dat je hem nog hebt geverfd nadat hij al zó mooi was. Maar het roodbruin is zo mooi in de zon.. Ben blij dat we ook voor deze kleuren zijn gegaan! En ik ben dan ook weer blij dat jij het zo leuk vond om te maken, er zit gewoon overduidelijk veel liefde in.

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 09:52

Hoi! Ik heb een topic geopend over fantasy tuig etc en ik denk dat jij daar niet in mag ontbreken met je prachtige spulletjes! Het staat onder harnachement. Misschien wil je meekletsen?