Kennen jullie hem nog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Kennen jullie hem nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-20 16:57

Lytse Feike
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Afbeelding

De laatste dag van augustus ben ik met Feike verhuist naar een nieuwe stal.
Na 8 jaar op dezelfde stal gestaan te hebben, was dit niet meer wat Feike nodig had.

Begin 2019 is Feike ineens ziek geworden. Zo erg ziek dat het een paar keer kiele kiele is geweest.
Was hij weer een maandje goed, en dan ging het weer fout.
Dan stond hij weer met een mega been en koorts van 42+ in zijn stal...

Ik had al een handvol veeartsen geprobeerd.
Kliniek bezoek.
Bloedonderzoek.
Röntgenfoto's.
Echo's.
Craniosacraal.
Lymfe-drainage.

En toch elke maand opnieuw de veearts op de stoep. Ja zo ben je duizenden tot duizenden euro's kwijt.
Meerdere mensen om mij heen vonden hem het geld niet meer waard.
Ik moest maar opgeven, ik moest hem maar laten inslapen.

Maar geen háár op mijn hoofd die ook maar denkt aan opgeven!
Feike moest naar buiten, ECHT naar buiten.
Helaas was deze mogelijkheid er niet op mijn vorige stal, dan moet je uiteindelijk toch verder kijken.

Dus hebben we een stal bezocht welke meteen goed aan voelde en diezelfde avond hebben we hem verhuisd.

Feike staat nu in een groep van, totaal, 6 paarden en dan ook dag en nacht buiten.
Tot dusver is hij medicatievrij en stabiel gebleven, is hij veel vrolijker en een heerlijke knuffel en nog steeds mijn dikke boef :+:

Wel hebben ze uiteraard een fijne overkapping, waar ze lekker droog kunnen staan en hun eten krijgen :)

Voor Feike had ik geen betere keuze kunnen maken, hij doet het goed en is happy.

Ook hebben we nu de beschikking over een buitenbak, binnenbak, overdekte (en buiten) poetsplek en een hele grote overdekte longeerkraal :D
Voor Feike is het heel belangrijk om elke dag genoeg beweging te krijgen i.v.m. zijn been.
En door deze faciliteiten kunnen we zelf in het slechtste weer doortrainen.

En hij doet het goed :D
Hij komt al heel mooi in de bespiering te zitten, krijgt conditie en is echt een genot om mee te werken.
Wat kan dat paard lopen :D

Wel blijf ik op mijn hoede. Na 2 jaar vechten tegen zijn ziekte, wil ik niet te vlot van stapel lopen.
Maar ik hoop uiteraard tot in het diepste van mijn ziel, dat we het nu gehad hebben.
Ik wil namelijk nog jaaaaren van mijn vriendje kunnen genieten :+:

De eerste week na de verhuizing is vriendinnetje Megane(@Bokt) langsgeweest om wat foto's van Feike te maken.
Inmiddels ziet hij er al heel anders uit, maar er komen vanzelf wel nieuwe foto's.

Inmiddels is Feike ontpopt als sportpaard.
Mijn goede vriendin van DVHorse, wilde wel een proefje met hem rijden.
Vantevoren heeft ze hem ongeveer 4x kunnen rijden.

Nou dat proefje ging niet onverdienstelijk met 195 punten zijn ze in 1 klap B+2. :D
Komende donderdag gaan ze op voor het 2e proefje, ik ben benieuwd!

Dus geniet van mijn knappe vriendje, van opgegeven door velen, naar happy en blij (sport)paard <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:45

Ja, ik ken hem nog. :j
Lijkt me een superplekje voor hem. Hopelijk is het er in het komende seizoen net zo goed toeven.
Deel gerust meer plaatjes hier. +:)+

Ballard_L

Re: Kennen jullie hem nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 08:46

Jaa Feike!! <3 Ik ben heel blij voor je dat het nu zo stabiel is! Ik hoop dat het zo mag doorzetten en dat jullie nog jaren plezier van elkaar mogen hebben!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 09:11

@ikkedus, leuk dat je hem nog kent. Is al even geleden dat ik iets geplaatst heb haha :) Ben heel blij met het nieuwe plekje. Feike is een heel ander paard. Altijd blij :D

@Ballard_L, dat hoop ik ook meid <3 Ben nog lang niet klaar met Feike :+:

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:26

Wat goed! En wat verdrietig dat zoveel paarden gezondheidsproblemen waar van alles aan gedaan wordt, erin gestopt wordt terwijl de oplossing vaak zo voor de hand ligt: een paard wil gewoon paard zijn.... bewegen, frisse lucht en andere paarden....

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:52

Wat een prachtig paard en een super goede keuze! :D

TurboTinkerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:08

Knappe vent!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:39

Nog steeds hartstikke knap!

Fijn dat het zo goed gaat op de nieuwe plek. Wat eng dat hij herhaaldelijk zo vreselijk ziek werd. Hopelijk is dat nu helemaal opgelost en komt het niet terug!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 09:41

@Ninx, klopt soms moet je verder kijken dan medicatie alleen. Blij dat ik dat gedaan heb.

@_Mir, dankjewel :D

@TurboTinker, ja! Mijn knappe ventje :+: Dankjewel :)

@Leo, ja ik ben heel erg bang geweest. Blijf nog altijd heel erg op mijn hoede. Op de nieuwe stal weten ze er van. Hij kwam daar ook toen hij nog ziek was en medicatie nodig had. Dus we blijven hem wel altijd in de gaten houden. De kleinste verandering die er ook maar zal kunnen zijn, daar ben ik nu gehaaid op :o Hopelijk is dat niet meer nodig en kan ik weer wat gaan loslaten. Maar voor nu blijf ik voorzichtig.