Maar ons verhaaltje begint iets meer dan 5 jaar geleden. Door een nieuwe relatie werd ik ineens een boze stiefmoeder en kwam ik tijd tekort. Mijn Arabische druktemaker had aan 1 vrouwtje niet meer genoeg en begon te zeuren om een harem. Dat was voor mij geen optie dus besloten we uit elkaar te gaan en kreeg hij een energieke jongere meid zonder tijd slurpende kinderen.
Door de jaren heen heb ik erg fanatiek gereden van natuurgebied tot natuurgebied op zoek naar mijn prins. Die had ik gevonden dus besloot ik het rustiger aan te gaan doen en mijn paardendroom waar te maken......een trekpaard kopen! Een grote vriendelijke reus voor het hele gezin.
Vol goede moed anno 21ste eeuw het internet op. Kwam ik even bedrogen uit. Blijkbaar hebben veel fokkers de eeuwwisseling gemist. Dus dan maar ouderwets de hulp inroepen van de hengstenhouders. Ik had een aantal jonge paarden bekeken en op keuringen bezocht en dacht dat ik mijn keuze had gemaakt. Er stond nog 1 afspraak bij een fokker niet ver weg. Hij had er 3 te koop en de hengstenhouder zou mee gaan ter bemiddeling. Ik voelde me een beetje bezwaard om iedereen af te bellen en ben toch maar gaan kijken.
En daar stond ze dan......mijn lelijke eendje. Een muizig onderdeurtje en niet te vergelijken met alles wat ik al gezien had. Maar die ogen......die blik.....ik was verkocht.....deze ging mee naar huis....niets onderhandeld......zo ingeladen voor de vraagprijs.....dit was de mijne.

Door de jaren heen zijn er heel wat htk plaatjes geschoten en mooie foto's gemaakt tijdens onze bruiloft. Maar een echte fotoshoot van mijn zwaan trok mij nog niet echt. Tot ik de foto's van Kidding/Deske Wijers hier op bokt zag. Die wilde ik wel aan de muur hangen!!!
Geniet mee van de prachtige manier waarop zij mijn grote vriendelijke reus, mijn lelijke eendje, mijn prachtige zwaan met een hartje van goud heeft weten vast te leggen.