12 oktober 2019 kocht ik mijn 1e eigen paard, Zaza (Sheraton x Kigali) klik. Dat was gisteren dus precies een jaar geleden! Tijd om even terug te kijken op wat we allemaal al bereikt hebben samen!
Dit zijn wij!
Het was een jaar van eerste keren: 1e keer tandarts
1e keer een rondje uitstappen in het bos, dat vond ik heel spannend
1e keer een B-proefje rijden, we werden beloond met 4 winstpunten
Maar we hebben vooral heel veel lol gehad samen! Langzaam aan durf ik steeds meer te vertrouwen op Zaza, en zij steeds meer op mij! We gaan nu met samen in galop het hele bos door en starten ondertussen in het L1, waar we al 6 winstpunten hebben gereden!
Ook heb ik sinds een paar weken het springen ontdekt. Zaza is springgefokt en vindt het ontzettend leuk om te doen, maar ze wordt ook heel fanatiek ervan In de manegelessen ging ze altijd nogal ongecontroleerd de baan door tijdens het springen, dus ik heb even wat moed moeten verzamelen voordat ik ging springen met haar. Ik heb dus eerst heel veel aan de basiscontrole gewerkt en toen die naar mijn idee goed genoeg was zijn we gaan springen. En het heeft gewerkt! Zaza is heel relaxed en over het algemeen goed te controleren tijdens het springen. Ze heeft nog nooit geweigerd met springen, zelfs niet als ik twijfel. Ik hoef alleen mee te liften en ervoor te zorgen dat ik niet in de weg zit en ze springt alles!
Dreaming about a country life on ranch in the middle of nowhere. "Two feet move your body, Four feet move the soul." With a cowgirl soul in a modern world.