(Een lang verhaal met wat foto's er tussen

Al bijna 4 jaar geleden sinds de dag dat ik gek op je werd. Ik ging naar Zuid Afrika in 2016 om daar 2 maanden als vrijwilligster met paarden te werken. Nooit gedacht dat ik daar verliefd werd op een man en op een paard. Ik kwam binnen als een wat onzeker meisje rondom vreemde paarden, maar jij was het eerste paard dat ik borstelde en waar ik me goed bij voelde. Omdat je nog in training was mocht ik je rijden. Al snel vond ik je meer dan leuk en wist dat ik je ging missen toen ik weer terug naar Nederland ging.
1. De eerste foto samen in 2016

2. Een van mijn favoriete foto's... 2018

Na vele keren op en neer gevlogen te zijn (voor de liefde

"Ze is te gevoelig.", "Ze is zo onzeker." en "Het is geen echt leiders paard.", zijn de woorden waarmee ze je beschreven. Ik vond je juist leuk, lief, aanhankelijk en probeerde je te begrijpen. Ik had gewoon ‘die klik’ met je.
3.

4. Elk jaar maakte we wel wat mooie foto's samen

5.

Vanaf het begin hield jij altijd (letterlijk) je hoofd hoog en kon je moeilijk ontspannen. Als je voorop liep, voelde je soms aan als een bommetje, klaar om iets te zien wat eng, spannend of anders is, klaar om angstig te zijn en te reageren met een acrobatische sprong naar de zijkant of ineens 180 graden gedraaid staan. Dat heb je dan ook vaak gedaan en ik heb vaak een verrekte spier gehad.

6. Het mooiste uitzicht

7. En nog meer oortjes foto's

8. De prachtige bloemen die nu in bloei staan

Ik heb al jaren last van paniek- en angstaanvallen. Al is het soms niet zo'n handige combi met zo'n gevoelig paard, ik denk dat ik je gewoon snapte en je wilde helpen. Je vertrouwen geven. Je laten zien dat je begrepen werd. Maar zo leerde ik ook van jou, heel erg veel zelfs. Als ik voelde dat jij gespannen werd, moest ik ervoor zorgen zelf heel rustig te blijven, niet vergeten om door te blijven ademen, en door jou rustig te maken, maakte ik ook mezelf rustig. Jij leerde me om kalm te blijven, ik leerde je om te vertrouwen, maar ook omgekeerd. We overwinnen beide onze angsten, stappen buiten onze comfort zone, en leren om voor onszelf op te komen. Je bent echt mijn spiegel, mijn leraar en ik ben zo blij dat ik je ontmoet heb

9. Altijd vrolijk naar me toe komen bij het hek

10.

11. Ik was de badkuip aan het schoonmaken in de paddock, jij komt even naar me toe voor wat knuffels!

In de groep tussen de andere paarden, doe je het eigenlijk super met een onervaren ruiter, in plaats van voorop. Maar omdat je wat aan de kleine kant bent met je 1.48m en je niet echt een kinderpony bent

12. 'Springen' zijn we alle twee niet zo goed in

13. Na 4 maanden niet gereden te kunnen hebben door lockdown, hier eindelijk weer te paard! En wat deed je het goed!

Mijn eerste eigen paard, mijn meisjes droom komt uit... en ik had geen beter paard kunnen bedenken, mijn beste vriendinnetje.. Calypso, ik ben nu echt officieel je eigenaar en ó zo blij

14. Ons laatste ritje hier afgelopen zaterdag.. want dit weekend gaan we verhuizen naar een ander mooi plekje. Je 'hoeft' niet meer te werken omdat we moeten, omdat er een rit geboekt is.. Soms boeken ze last minute een rit en moeten we snel opzadelen, dan kan ze zo nerveus worden.. Ik wil haar graag uit de toerisme halen, dus we gaan naar een ander plekje, waar ze lekker paard kan zijn en als ik d'r ga bezoeken kunnen we echt samen genieten, ipv te moeten werken samen. Maar ik ga dit wel missen om hier met haar samen te rijden! Want wat een prachtige uitzichten hebben we hier...

15. Het is nu officieel, een droom die uitkomt. Mijn eerste eigen paardje. Mijn beste vriendin! I'll be your forever human

Ik kan niet wachten wat de toekomst ons gaat brengen samen.
Ik kan niet wachten om samen te genieten, gewoon samen te zijn en het zal in het begin vast gek zijn niet hoeven te werken als ik naar je toe ga