15 jaar Jauke, still going strong

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9687
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 10:42

A trip down memory lane <3

Het was in Januari 2005 dat ik mijn aller eerste eigen paard kocht. Ik had niet veel wensen mbt het paard. Geslacht maakte me niet uit, qua ras graag een barok paard en groen, dus tussen de 1,5 / 2 en 6 jaar oud. Ohja, hij moest in het budget passen. Ik had eindelijk het geld terug van de verzekering van mijn auto en ik reed al die tijd al in de auto van mijn tante, dus die situatie kon nog wel even zo blijven, vond ik zelf ;)

In mijn hoofd was ik nog verliefd op mijn verzorgpaard, maar zij was niet te koop en met haar eigenaren lag ik op dat moment overhoop, dus ik wist het zeker, het moest een eigen paard worden, liever vandaag dan morgen.

Via via hoorde we (de man waar ik mijn paard ging stallen en ik) over een 2,5 jarige friese hengst. Dat klonk prima dus gaan kijken. Hij had een mooi koppie, een sterke rug en paste binnen het budget, dus leek hij me een goede aankoop. Weinig emotioneel, vooral rationeel. Ik doopte hem Jauke (de naam Pim vond ik niets en hij had nog geen paspoort, dus het kon makkelijk nog alle kanten op) en een dag later stond hij bij ons in de wei!

1. Jauke op de eerste dag
Afbeelding

Ik deed met mijn verzorgpaard al aan vrijheidsdressuur, dus daar ging ik met Jauke ook mee aan de gang. Toen waren er nog niet zoveel mensen mee bezig als nu, we waren redelijk uniek.
Zo kwam het dan ook dat een jaar later, toen Jauke al aardig wat verschillende oefeningen kende, we gevraagd werden via het friese paarden forum om op de showavond van dit forum acte de présence te geven. Mijn jonge puppy van nog geen 4 jaar oud gaf samen met mij een prachtige performance! Het applaus vond hij oprecht spannend, maar hij herstelde iedere keer snel en kwam graag weer bij me om verder te spelen.

2. Tijdens de fpf showavond, hier staat nog een verslag (foto’s werken niet meer [PP] meegedaan aan de fpf showavond!)
Afbeelding

Na deze eerste shows kwamen er meer, op tal van evenementen. Van de dag van het paard op Texel tot de kermis in Belgie, van een nudistenkamping tot Horse Event, we waren door het hele land en over de grens te vinden.

Onze eerste shows waren in een te zoet roze setje, maar nog behoorlijk themaloos. De volgende show werd een sport show, we gingen samen sporten! En sporten, dat deden we! Rekken en stretchen, rennen en spelen. Samen knap in het blauw. 1 van de vragen die me na die show het meest gesteld werd was, rij je ook met je paard? Terwijl ik er in de show nota bene ook op ging zitten!

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Nav de shows en de foto’s die ik plaatste kreeg ik vaak de vraag of ik ook les gaf. Dat voelde nog een beetje als een ver van mijn bed show, maar klonk ook wel erg leuk. Daarom koos ik ervoor om bij het toenmalige Balingehof vrijwilligers werk te gaan doen om mezelf te scholen. Dat is aardig gelukt, haha. Wat beleefde we daar samen fantastische tijden! We leerde super veel, deden shows samen en deden natuurlijk mee aan clinics, open dagen en… fantasia!

5. Tijdens fantasia, met lichten, rook en muziek, zo'n geweldige sfeer altijd!
Afbeelding

Via een vriendin kwam ik in contact met een theatergezelschap welke een paard zochten die op het podium kon performen. Het enige wat hij hoefde te doen was met een acteur op zijn rug rond te stappen. De vrouw die bemiddelde zocht een kuiken-kuiken-kuiken mak paard die ze eigenlijk het liefst ook nog wilde verdoven. Ik gaf aan dat Jauke alles behalve kuiken mak was, maar dat ik wel geloofde dat hij cool genoeg was om dit te handelen.

Het verdoven idee heb ik direct verworpen. En ik had het goed ingeschat, Jauke vond het heus wel even gek, maar even wat spelen en clickeren met simpele dingen maakte dat hij al snel helemaal ontspande. De acteur kreeg nog even snel wat rijlessen op de parkeerplaats zodat hij een beetje een idee had van stuur, gas en rem. En Jauke? Die vond alles prima.

6. Op het podium (hier staat nog een verslagje van dit avontuur [ITP] Jauke's debuut in het THEATER!)
Afbeelding

Het was ondertussen 2010, de eerste fotomeetings ontstonden op bokt en daar deden we graag aan mee. Wat hebben we door de jaren heen prachtige foto’s gekregen met dank aan bokt! Niet alleen tijdens meetings, ook in 1 op 1 sessies met hele toffe fotografen die prachtig werk leveren!

7.
Afbeelding

In 2011 besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en melde me aan bij Holland’s got talent, samen met Jauke. Wat een avontuur was dat!
De video is hier nog terug te kijken: https://youtu.be/CAAi1mwl3Js
en hier vind je een verslag van dit avontuur :D [ITP] Jauke bij Holland's got talent!

Eigenlijk was vanaf dat moment alles mogelijk. We hebben in meerdere paarden bladen gestaan, hebben professionele fotoshoots gedaan en aan diverse producties mee gewerkt

De Belgen onder ons kennen deze video’s misschien nog wel ;)
https://youtu.be/_Vj7RjZYLBw & https://www.facebook.com/watch/?v=263500214341307

En deze natuurlijk https://www.npostart.nl/de-vloek-van-ma ... AT_2041395
of bijvoorbeeld deze video clip bij 1.51 en 2.19 https://youtu.be/E8g4GE_YWh4


8. En dit soort foto's
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Zomaar een handjevol producties waar Jauke aan heeft bijgedragen.

Naast de shows en producties deden we natuurlijk gewone paarden dingen, rijden, voor de wagen en vooral samen plezier beleven
Jauke voor de koets
https://youtu.be/Eezd2qqI1fQ
Koeien drijven
https://youtu.be/uQ4Q4Z3jgtI

11.
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14. paardenvoetbal! Deze foto is gemaakt tijdens de eerste fpf showavond
Afbeelding


Jauke is ondertussen alweer 18 jaar oud en wat ben ik dankbaar dat hij nog steeds in mijn leven is en het zo waanzinnig goed doet. Ik had 15 jaar geleden nooit kunnen vermoeden dat het leuke friesje wat ik toen kocht zo mijn soulmate zou worden <3

Lieve Jauke, bedankt voor alles en dat je nog maar lang bij me mag blijven! <3 <3 <3
15.
Afbeelding

silvia58

Berichten: 1839
Geregistreerd: 05-07-10

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:50

Wat een prachtig verhaal van een prachtig paard <3
Ik wens jou en Jauke nog vele mooie en gezonde jaren !
En plaats af en toe weer eens wat mooie foto's ;)

maj0

Berichten: 6677
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:02

Wat geweldig verhaal! Dit is toch de droom van elk paardenmeisje!
Ik ben het helemaal met Silvia eens!

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:04

Wat een mooi overzicht! Gefeliciteerd met dit mooie jubileum, en nog vele jaren samen. Y)(^)
Het is altijd weer genieten van jullie foto's en filmpjes. <3

NelvR

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:06

Gefeliciteerd *\o/* Op naar nog meer fijne jaren !!
En wat een mooi verslag!
De show van het Fpf kan ik me nog wel herinneren, was erg leuk.

Anoniem

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:08

Die fpf show, mijn god ja!

Wat leuk om een deel van jullie reis mee te hebben mogen maken en het laatste deel weer een beetje :D
Geniet van elkaar en blijf vooral foto's en filmpjes maken want die heb je nooit genoeg!

Aranel
Berichten: 20234
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:13

Zo leuk! <3

Bijna 10 jaar geleden alweer joh dat jullie meededen aan HGT! Kan me dat nog goed herinneren :))

boemel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:40

Wat mooi en bijzonder wat je met hem kan doen!

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:42

Geweldig en ga zo door super mooi en een bijzonder band met dit paard klasse
Foto 10 _/-\o_ _/-\o_

Amable

Berichten: 9687
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 15:04

Super leuk om jullie reacties te lezen, dank jullie wel!

Fpf ja, Gek he, hoelang geleden dat alweer is. Maar dat waren wel echt super toffe avonden!

Daihyo

Berichten: 88281
Geregistreerd: 01-06-01

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:10

Prachtig overzicht! Mooi om jullie ontwikkeling te zien!

kimwilliam

Berichten: 1223
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:16

Wat leuk!

heel wat jaren terug was je op texel en stond je met Jauke bij Martha hoeve texel, weet je dat nog?
Wij waren er toen ook en ik mocht nog op Jauke zitten en kunstjes met hem doen hahaha (kleine meisje met heel lang blond haar) Leuk om te zien dat jullie nog steeds een koppel zijn!

Neon

Berichten: 5005
Geregistreerd: 03-07-06

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:33

Leuk verslag :D ik denk met plezier terug aan de paardentippers meeting *\%/* inclusief kamperen _O-

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:22

Mooi! Hopelijk mag je nog lang van hem genieten!

Berith

Berichten: 402
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:28

Mooi verhaal en Jauke is een geweldig paard. Ik weet nog goed toen je Jauke net een paar weken had en we toen samen aan de slag gingen met de lange teugel. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar mogen genieten.

Kimmie25501

Berichten: 7638
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:07

Wat een leuk verslag!
Jullie hebben al zoveel gave dingen gedaan!

sethabrikoos

Berichten: 45
Geregistreerd: 13-01-20

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:20

Leuk verslag! Echt geweldig!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:49

O wat leuk dit. Ook ik heb je doorheen de jaren gevolgd. Zeker de fotoshoot met de man en die met de turnster zijn me altijd bij gebleven. Jullie hebben echt leuke dingen gedaan!

Lukasje
Berichten: 11635
Geregistreerd: 06-01-15

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 00:51

Wat een prachtig verhaal! Dat je nog lang mag genieten van je geweldig paard !

sennanina
Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-20

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 01:07

wat een super paard. ik volgdje al op social media door fenna wat een verhaal zeg

pien_2010

Berichten: 44681
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:03

Wat een gaaf topic. Vanavond na het werken ga ik al je links openen en bekijken. Zo gaaf een show paard en eigenlijk een alles willen leuk vinden paard!

Imre

Berichten: 14249
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:34

Leuk om zo alles bij elkaar te zien! Dat hij alweer 18 is joh, wat gaat dat snel!

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:06

Leuk zo’n overzicht! En grappig dat ik het meeste ervan wel heb meegekregen door de jaren heen. Jullie zijn een prachtige combinatie, ook met die andere boef erbij!

soesita

Berichten: 5195
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:15

Een paard met veel uitstraling waar je fantastische dingen mee doet. Heel mooi om te volgen. <3

Annebelkees
Berichten: 25
Geregistreerd: 03-06-20

Re: 15 jaar Jauke, still going strong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:55

Heel mooi <3