Welkom mooie Shoeby Doo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 14:49

Hallo allemaal :wave:

Sinds een aantal weken ben ik in het trotse bezit van een hele knappe ster preferente appaloosa merrie.
Ze is een ervaren moeder en heeft o. a. Peru's Armani en Peru's Yismerai (inmiddels ruin) als goedgekeurde zonen.
Zelf is ze een wonderschone dochter van de welbekende Peru's Scen Tao en heeft ze naast de 2 bovengenoemde zonen nog meer kinderen en inmiddels natuurlijk diverse mooie kleinkinders waaronder een wederom ggk hengst (Peru's Argument v:armani)

Shoeby Doo (of kortweg shoeby) heet officieel Shetan's Zubaidah, zij is een 14 jarige merrie met meerdere predicaten en een kampioenstitel van het NAS gekregen. Ze heeft een stokmaat van +-170 en ze is sinds korte tijd onder het zadel beleerd.
Ik ben van plan om het rijden recreatief op te pakken en daarnaast nog proberen om wat mooie kindjes van dit fantastische meisje te krijgen <3
Op de planning staat dat ze tussen nu en 3 weken weer hengstig moet worden en ik hoop haar dan te kunnen insemineren met Palousa's San Sebastian.

Goed, genoeg gepraat, hierbij de foto's van deze onwijs lieve en knappe merrie :D

De foto waar ik verliefd op werd, haar verkoopfoto <3
Afbeelding

Shoeby bij haar vorige eigenaar op de keuring
Afbeelding
Afbeelding

Bij bezichteging heb ik shoeby natuurlijk even onder het zadel gereden en ondanks dat ze niet zo veel kende, onzeker was en een klein beetje schrikkerig, voelde ze wel heel fijn en het voelde alsof ze behoorlijk wat power kon geven:

Afbeelding
Afbeelding

Shoeby werd gekeurd en uiteraard goedgekeurd waardoor ze direct mee naar huis ging, haar eerste dagje bij ons:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ik heb haar inmiddels een aantal keer gelongeerd om haar de tijd te geven om te wennen aan haar nieuwe huisje, ze heeft haar hele leven bij dezelfde eigenaar gewoond dus dit was even wennen voor haar. Vandaag hebben we voor de verandering eens een klein sprongetje neer gezet om te kijken of ze dit ook leuk vind, nou... Shoeby draait haar hoefjes er niet voor om hoor... Ze vond het super leuk om te doen
Afbeelding
Afbeelding

En om nog even te laten zien hoe shoeby haar kinderen in elkaar zet, onderstaande "exemplaren" zijn dus Peru's Armani (links) en Peru's Yismerai (rechts, inmiddels ruin) , haar beide goedgekeurde zonen welke ik persoonlijk bijzonder mooi gebakken vind :D
Afbeelding


Leuk dat jullie even zijn komen kijken naar shoeby, complimentjes worden uiteraard door gefluisterd naar de vrouw des huizes/stal :wave:

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:59

Knappe dame hoor. Heel veel plezier samen, op een lang en gelukkig leven bij jou en dat ze nog maar een aantal mooie kindjes mag maken. Want idd, die zijn goed gelukt.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:48

Super knap, toch wel beetje een penny droom :P
Net als pippi lankous nu ook een kleine witje <3 <3

Hoop dat jullie veel plezier gaan hebben samen!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 10:34

Nynkster schreef:
Super knap, toch wel beetje een penny droom :P
Net als pippi lankous nu ook een kleine witje <3 <3

Hoop dat jullie veel plezier gaan hebben samen!



Hahaha, dit klopt stiekem wel :')
Rossig/rood haar en appaloosa witje haha

Bedankt voor jullie reactie, ik hoop ook dat ik lange tijd van dit lieve meisje mag genieten

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:14

Leuk dat je haar hebt gekocht! Ben heel benieuwd wat de combinatie met Palousa San Sebastian gaat geven.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 21:55

Neonlight schreef:
Leuk dat je haar hebt gekocht! Ben heel benieuwd wat de combinatie met Palousa San Sebastian gaat geven.


Bedankt, ben ik ook heel benieuwd naar, verwachting is dat ze met 2/3 weekjes ongeveer hengstig moet worden dus hopen dat het in 1 x lukt *\o/*

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:11

Hoop ook voor je dat het in 1 keer lukt. Is het wel een beetje te doen om sperma uit GB te krijgen? Zelfs zonder Corona is het al een gedoe, merrie die ik gefokt heb is vorig jaar geïnsemineerd met Palousa San Sebastian, maar was een heel gedoe om het sperma hier te krijgen, bleef toen met nog open grenzen al hangen onderweg (waardoor het ook te laat kwam). Merrie is uiteindelijk drachtig geworden, maar helaas heeft ze het ergens dit najaar/winter verworpen. Was voor deze merrie het eerste veulen.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 02:10

Neonlight schreef:
Hoop ook voor je dat het in 1 keer lukt. Is het wel een beetje te doen om sperma uit GB te krijgen? Zelfs zonder Corona is het al een gedoe, merrie die ik gefokt heb is vorig jaar geïnsemineerd met Palousa San Sebastian, maar was een heel gedoe om het sperma hier te krijgen, bleef toen met nog open grenzen al hangen onderweg (waardoor het ook te laat kwam). Merrie is uiteindelijk drachtig geworden, maar helaas heeft ze het ergens dit najaar/winter verworpen. Was voor deze merrie het eerste veulen.


De hengstenhouder geeft aan dat het 72 uur goed zou zijn en dat vandaag bestellen, morgen in huis zou zijn... Dus hoop wel dat dat gaat lukken dan in ieder geval.
Mocht dat niet zo zijn, dan is er in NL diepvries te krijgen maar ik heb zelf het liefste vers

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 08:30

Oh deze merrie heb ik voorbij zien komen, vind haar echt zo stoer.

Veel plezier met haar!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 10:55

gett schreef:
Oh deze merrie heb ik voorbij zien komen, vind haar echt zo stoer.

Veel plezier met haar!


Ja, ze is echt ontzettend leuk en ze heeft een heel lief en zacht karakter. Ze is nog wel wat onzeker maar dat is kwestie van wennen nog hahah

Bedankt! Gaat vast goedkomen

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 11:19

Mooie merrie heb je! Veel plezier met haar.

Ik heb ook een nakomeling van pelousa san sebastian uit mijn effe kleurige merrie. Geen stipjes helaas, maar echt een prachtig karakter! Nieuwsgierig en heel slim.

Dit jaar ga ik voor poging 2. Hopelijk lukt het allemaal met verzenden, ook bij jou! Veel succes.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:03

Heel knap dier! Ik heb haar ook voorbij zien komen, ze is heel uniek. Veel plezier met haar :D

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 12:11

janneke_S schreef:
Mooie merrie heb je! Veel plezier met haar.

Ik heb ook een nakomeling van pelousa san sebastian uit mijn effe kleurige merrie. Geen stipjes helaas, maar echt een prachtig karakter! Nieuwsgierig en heel slim.

Dit jaar ga ik voor poging 2. Hopelijk lukt het allemaal met verzenden, ook bij jou! Veel succes.


Wat leuk! Doe je dezelfde combinatie weer? Of andere merrie nu met sebastian?
Sebastian is niet homozygoot voor zijn stipjes, maar hoop wel dat in combi met mijn merrie misschien toch wat appaloosa kenmerken terugkomen haha :j


Bedankt Ketly! Jij hebt ook echt een onwijs gaaf nieuw paard zeg! Jij ook veel plezier met jou nieuwe aanwinst

VioletV
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-03-18

Re: Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:14

Wat een schatje, ik snap wel dat je verliefd werd op die verkoopfoto <3 veel plezier samen!

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 12:20

kim_1990 schreef:
janneke_S schreef:
Mooie merrie heb je! Veel plezier met haar.

Ik heb ook een nakomeling van pelousa san sebastian uit mijn effe kleurige merrie. Geen stipjes helaas, maar echt een prachtig karakter! Nieuwsgierig en heel slim.

Dit jaar ga ik voor poging 2. Hopelijk lukt het allemaal met verzenden, ook bij jou! Veel succes.


Wat leuk! Doe je dezelfde combinatie weer? Of andere merrie nu met sebastian?
Sebastian is niet homozygoot voor zijn stipjes, maar hoop wel dat in combi met mijn merrie misschien toch wat appaloosa kenmerken terugkomen haha :j


Ja, zelfde merrie.
Klopt inderdaad dat hij niet homozygoot is, dus ik meen 50% kans dat er wel stippen oid uitkomen dacht ik. Mijn merrie zelf is zwart met 4 witte voetjes en een druipkol, haar zoon is bijna een kopie van haar, hij heeft alleen 3 witte voetjes. Ook mooi natuurlijk :)

Jij hebt wel iets meer kans ja :D
Blijft een apart iets die vererving. Een dochter van Sebastian is bruinpanterbont en ik zag laatst op facebook dat zij drachtig was van een andere Appaloosa, maar er kwam toch een effe bruine uit.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:17

Wat een knappe merrie! Hele bijzondere verschijning.

Maar je had toch niet heel lang geleden ook al een nieuw paard?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 22:29

Berdien schreef:
Wat een knappe merrie! Hele bijzondere verschijning.

Maar je had toch niet heel lang geleden ook al een nieuw paard?


Vorig jaar heb ik in april mijn merrie Zayira gekocht, deze heb ik nog steeds haha :j zij is een paar weken terug geinsemineerd en vorige week drachtig gescant... Dus hopelijk volgend jaar 2 veulens *\o/*

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Welkom mooie Shoeby Doo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 11:16

Helaas werd mijn andere merrie vanmorgen hengstig helaas dus die wordt morgen opnieuw geinsemineerd, hopelijk dan volgende week shoeby en dan zitten de veulens hopelijk mooi dicht bij elkaar als ze nu allebij drachtig gaan worden +:)+