Een foto van vandaag, samen met haar partners in crime (haar halfzus en een schimmelmerrie van een jaar ouder). We noemen ze ook wel liefkozend het Terrortrio. Het is een drietal nogal extraverte ondernemende paardjes namelijk

C.A. Sadira
E.A. Saheedi x Shaseera B (v. Sivmen B)
Arabisch Volbloed
Merrie
5 mei 2019
[KS-ITP] Even voorstellen: ons arabierenmeisje C.A. Sadira
Een poosje geleden, nog echt in de winter, hebben we foto's samen gemaakt, die me erg dierbaar zijn. Mish was altijd mijn maatje, maar die heb ik vorig jaar in moeten laten slapen, en het heeft wel even geduurd voordat ik me echt open kon stellen voor Sadira. Sadira is ook niet het makkelijkste paard en het heeft best even geduurd voordat zij andersom mij ook meer ging vertrouwen. Ik vind dat je op deze foto's echt ziet dat we steeds meer op elkaar gaan vertrouwen en steunen

Recent is Muurp@bokt (Murielle Mulder) bij ons op bezoek geweest, en heeft daar foto's gemaakt van Sadira, maar ook van onze twee pony's Skye en Sadira samen. Ze staan nu niet meer bij elkaar op stal, en daarom vind ik het zó bijzonder om foto's van hen bij elkaar te hebben, en van ons viertjes. Ontzettend blij mee, nogmaals bedankt!!

Onze paardenfamilie: bokker Olina en ik, en onze pony's Skye en Sadira.

Skye en Sadira

Ondertussen zoeken wij een balans tussen haar lekker paard laten zijn en toch regelmatig leuke kleine dingetjes met haar doen. Gemiddeld pak ik haar 2x per week uit de paddock om een kwartiertje iets met haar te doen. Ze was vanaf het begin vrij kopschuw, dus in het begin was überhaupt kunnen halsteren al een groot ding, het heeft een maand of 2 a 3 geduurd voordat dat soepel ging. Tegenwoordig gaat dat erg makkelijk, en nemen we haar eens mee het terrein over: een keertje poetsen, een klein rondje wandelen door de bak, of een keer de trailer van dichtbij bekijken.
Sadira is een erg dapper en zelfstandig paard. Dat bleek al toen haar moeder overleed toen ze 4 maanden oud was, en zij daar niet om rouwde maar in plaats daarvan de wereld enthousiast zelf tegemoet trad. Dat merk ik nu ook elke keer als ik met haar bezig ben. Ze is van de duvel niet bang, en spannende dingen zijn er om van dichtbij te bekijken.

Toen de trailer toevallig eens op het terrein stond zijn we een kijkje gaan nemen. Dat was toch wel erg gek, zo'n ding. Ze was razend nieuwsgierig maar vond het ook erg raar. Meer dan dit (trailer bekijken) heb ik toen niet van haar gevraagd.
Toen besloten we om er toch eens een trailerlaadtraininkje aan te wagen, want het is toch wel fijn als je zeker weet dat je paard makkelijk de trailer op gaat. Na een minuutje of... 10? van oefenen is het volgende filmpje geschoten. Doet ze even

Mee naar de bak is ook geen ding, vooral niet zolang je kriebels krijgt

We doen vooral veel aan samen knuffelen...

De rest van haar dagen brengt ze luilekkerend door in de paddock. Ik zweer je dat ze haast meer ligt dan dat ze staat

Bedankt voor het kijken naar mijn kleine grote paardenvriendin. Ik hoop dat jullie net zo van haar kunnen genieten als ik.