C.A. Sadira voor het eerst in grotepaarden-ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

C.A. Sadira voor het eerst in grotepaarden-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 22:40

In november kreeg dit jonge meisje haar eerste topic op Bokt, toen nog in KS-ITP. Twee dagen geleden was ze jarig en werd ze 1 jaar oud, dus het is hoog tijd voor haar debuut in het heuse grotepaarden-ITP!

Afbeelding
Een foto van vandaag, samen met haar partners in crime (haar halfzus en een schimmelmerrie van een jaar ouder). We noemen ze ook wel liefkozend het Terrortrio. Het is een drietal nogal extraverte ondernemende paardjes namelijk :') Bij het uitmesten klimmen ze nog net niet in de kruiwagen, Sadira eet liefst gras tussen het hout en de stroomdraden door, en samen maken ze de hele paddock onveilig.

C.A. Sadira
E.A. Saheedi x Shaseera B (v. Sivmen B)
Arabisch Volbloed
Merrie
5 mei 2019

[KS-ITP] Even voorstellen: ons arabierenmeisje C.A. Sadira

Een poosje geleden, nog echt in de winter, hebben we foto's samen gemaakt, die me erg dierbaar zijn. Mish was altijd mijn maatje, maar die heb ik vorig jaar in moeten laten slapen, en het heeft wel even geduurd voordat ik me echt open kon stellen voor Sadira. Sadira is ook niet het makkelijkste paard en het heeft best even geduurd voordat zij andersom mij ook meer ging vertrouwen. Ik vind dat je op deze foto's echt ziet dat we steeds meer op elkaar gaan vertrouwen en steunen <3 Ze is me echt heel dierbaar aan het worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Recent is Muurp@bokt (Murielle Mulder) bij ons op bezoek geweest, en heeft daar foto's gemaakt van Sadira, maar ook van onze twee pony's Skye en Sadira samen. Ze staan nu niet meer bij elkaar op stal, en daarom vind ik het zó bijzonder om foto's van hen bij elkaar te hebben, en van ons viertjes. Ontzettend blij mee, nogmaals bedankt!!

Afbeelding
Onze paardenfamilie: bokker Olina en ik, en onze pony's Skye en Sadira.

Afbeelding

Afbeelding
Skye en Sadira

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen zoeken wij een balans tussen haar lekker paard laten zijn en toch regelmatig leuke kleine dingetjes met haar doen. Gemiddeld pak ik haar 2x per week uit de paddock om een kwartiertje iets met haar te doen. Ze was vanaf het begin vrij kopschuw, dus in het begin was überhaupt kunnen halsteren al een groot ding, het heeft een maand of 2 a 3 geduurd voordat dat soepel ging. Tegenwoordig gaat dat erg makkelijk, en nemen we haar eens mee het terrein over: een keertje poetsen, een klein rondje wandelen door de bak, of een keer de trailer van dichtbij bekijken.

Sadira is een erg dapper en zelfstandig paard. Dat bleek al toen haar moeder overleed toen ze 4 maanden oud was, en zij daar niet om rouwde maar in plaats daarvan de wereld enthousiast zelf tegemoet trad. Dat merk ik nu ook elke keer als ik met haar bezig ben. Ze is van de duvel niet bang, en spannende dingen zijn er om van dichtbij te bekijken.

Afbeelding
Toen de trailer toevallig eens op het terrein stond zijn we een kijkje gaan nemen. Dat was toch wel erg gek, zo'n ding. Ze was razend nieuwsgierig maar vond het ook erg raar. Meer dan dit (trailer bekijken) heb ik toen niet van haar gevraagd.

Toen besloten we om er toch eens een trailerlaadtraininkje aan te wagen, want het is toch wel fijn als je zeker weet dat je paard makkelijk de trailer op gaat. Na een minuutje of... 10? van oefenen is het volgende filmpje geschoten. Doet ze even 8-)

Afbeelding
Mee naar de bak is ook geen ding, vooral niet zolang je kriebels krijgt :') Het jeukt namelijk best wel als je verhaart! Zie ook die veel te hoog staande kont _O- Hoezo in de groei.

Afbeelding
We doen vooral veel aan samen knuffelen...

Afbeelding
De rest van haar dagen brengt ze luilekkerend door in de paddock. Ik zweer je dat ze haast meer ligt dan dat ze staat :')

Afbeelding
<3

Bedankt voor het kijken naar mijn kleine grote paardenvriendin. Ik hoop dat jullie net zo van haar kunnen genieten als ik.

Speirs

Re: C.A. Sadira voor het eerst in grotepaarden-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:51

Wat een prachtig diertje <3 Mooie naam ook.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:03

Wat een mooie dame!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:06

Aha, een waardige opvolgster zie ik. Wat een leukie.

(En je Boktnaam veranderd.)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 23:12

Boktnaam veranderd ja :+ Klein stukje ivm privacy ook gezien mijn beroep en overal dezelfde nickname hebben. Ik vind het wel fijn om die dingen iets meer van elkaar te scheiden. Ik vind het echter nog steeds wel gek hoor, ik ben regelmatig mezelf nu kwijt op het forum, haha!

Ja, ik vind ook dat ze een mooie naam heeft! Ben ik erg blij mee, want Mish haar volledige naam was best een mondvol _O-

Ik denk ook dat ze een geweldige opvolgster gaat zijn! Héél anders qua karakter, en een paar jaar geleden had ik niet zo veel met haar gekund nog denk ik, maar nu is ze precies wat ik nodig had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:14

Hej een nieuwe naam inderdaad!

Wat is ze toch knap, ben heel benieuwd hoe ze op gaat groeien en tot die tijd genieten van elkaar <3

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 10:24

Ja haha!

Ik ben ook zó benieuwd, ik vind haar momenteel prachtig, dus ik kan niet wachten hoe ze gaat worden!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:28

Wat is ze ontzettend mooi geworden. <3 Ik ben heel benieuwd hoe ze er over een paar jaar uitziet!

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:39

Een mooie nieuwe uitdaging voor je dus. Met die band tussen jullie gaat het vast goedkomen, zo aan de foto's te zien.
Ik vind dat ze ook een mooie chique hoofdje heeft. Ben ook benieuwd hoe ze verder uitgroeid. :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 19:24

Mooi hoofd heeft ze ja he?
En met die band zit het inderdaad wel snor. Ik merk heel erg dat ze inderdaad precies weet wie we zijn :)

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 00:05

Oohh wat lijkt Sadira veel op mijn overleden dametje zeg! Ik ben verliefd <3

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 05:22

Wat een heerlijk en fijn portretje heb je van je paardje gemaakt zo. <3 En wat heeft ze een heerlijk onbevangen maar ook warme blik in haar ogen.

En het klinkt inderdaad alsof het met die band wel snor zit. Op naar nog vele mooie jaren waarin jullie elkaar en jullie band alleen maar verder kunnen onderzoeken en opbouwen.

Vind het lezen als een heel fijne manier zoals je met je paardje bezig bent en de wereldse zaken ontdekt, heel uitnodigend en geduldig. Komt erg prettig over en ik vond het heel leuk om zo even mee te spieken in jullie avonturen en dagelijkse rompslomp. :j *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 09:13

Oh, Goudhaan, nu ben ik nieuwsgierig. Heb je beeldmateriaal van haar?

Wat een lieve reactie, Serenity! Spiek mee zo vaak je wil :D

Sloffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:24

Wat een leuk paardje! En je doet leuke dingen met haar. Ik doe met mijn jonkie vrij weinig, maar als ik jou zo zie ga ik toch meer wat actiever met haar aan de slag

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 11:09

Ja, ik probeer het wel speels en kort te houden :) maar wel veel nieuwe dingen aan te bieden, dat ze straks wel veel gezien heeft als ze wat ouder is.

Rondje lopen door de bak, trailer op en af, keertje paar voetjes buiten het terrein en voor het té spannend wordt weer terug... oefenen met voetjes optillen, borsteltje erover, dat soort dingetjes.

Ze vindt het leuk om mee te gaan en komt al aanlopen als ze ons hoort <3 en als we haar terugzetten loopt ze liefst meteen weer mee de paddock uit hihi.

Sloffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:48

Heel leuk! Ik ga dat soort dingen ook maar eens doen met mijn jonkie. Ze is lief maar het klinkt goed om op een zo een beetje speelse manier al wat dingen aan te gaan leren.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:52

Ahh wat is ze leuk! <3
Mooi koppie ook, heerlijk!