Iets met hormonen want ik ben zwanger haha. Een lege stal was voor mijn gevoel gewoon geen optie.
Via de stal eigenaresse bij iemand uitgekomen die een leuke e pony/paard had staan. Helaas te smal op de beentjes. Ik ben niet de grootste maar heb geen maatje 36. (Nee ben niet moddervet maar gewoon 38/40)
Maar op zo'n smal chique pony gaan zitten zat me niet lekker.
Dus ik zei gekscherend tegen die man als je nou een leuke fjord of haflinger hebt zonder eczeem met een leuke afstamming mag je me altijd bellen.
Zegt die man prompt: Nou nu je het zegt heb ik een leuke haflinger staan. Echter is die nog geen 3 en onbeleerd. Nou ja hij had al wel in het tuig voor de kar gestaan. Niet te serieus maar kar trekken kon die dus.
Omdat ik in juni uitgerekend ben had ik zo iets van ach dat is leuk kan ik nog wat tutten en kan hij nog wat groeien voor we aan het werk gaan.
Dus gaan kijken. Hij was al mooi aan de maat maar wel heel mager. Hij liet wel mooie bewegingen zien en hij was ook lief en redelijk opgevoed.
Dus van het één kwam het ander en na alles afgehandeld te hebben kwamen ze hem op 9 februari op die storm dag brengen met de grote vrachtwagen.
Omdat die nog hengst was meteen een afspraak gemaakt om te castreren en diezelfde week ging zijn zaakje er nog af. Nu kon het opknappen beginnen lekker rustig aankomen en herstellen van de castratie.
Omdat bij ons zelf gemest moest worden en ik merkte dat me dat eigenlijk te zwaar werd besloten om eens naar opfok te kijken. Hij is in april 3 geworden en dan kon die mooi nog groeien en kleuteren haha.
Er was ook geen discussie welke opfok het zou moeten worden en heb die mensen meteen gebeld. Ze hadden nog plek en zo vertrok mijn topper gisteren 1 mei naar zijn nieuwe huis waar hij nog heerlijk een half jaar kan spelen

Voor de kenners:
Vader: Liz. Alvermann
Moeder: Quintine van het Herouthof
MV: Steinbach
1. De bezichtiging

2.

3. Na de castratie heeft die 2 weken nodig gehad om zich weer echt lekker te voelen en ik wou hem even aan de longe doen zodat die even zijn ei kwijt kon. Nou hij steeg nog net niet op

4.Hij begon mooi bij te trekken en hij kreeg weer praatjes

5. Het is wel een clown want stiekem is het gewoon een lama

6. In voor een geintje was die ook wel

7.

8.

En toen kwam de dag dat die naar de opfok mocht. Hij had 3 maanden in pension gestaan en was klaar om naar zijn nieuwe huis te gaan bij zijn nieuwe fjorden vriendjes, koeien en ganzen

Ze lopen er op een prachtig natuurgebied en beter kan hij het niet treffen!
9. Kennismaken met de groep.

10. Toen had die zo iets van volg mij maar hoor

11. Hij wou even indruk maken dat die ondanks er anders uit ziet toch best leuk bij hun zou passen

12. de volgende dag: Nog wel een beetje op afstand maar hij werd goed geaccepteerd.

13. Hij ziet er al lekker wild uit haha.

14.

Hij kan lekker spelen en opgroeien en ik kan mij het komende half jaar lekker focussen op de baby.

En in november komt die naar huis en gaan we lekker rustig aan de slag