Gibbie op haar kwetsbaarst, kliniek opname en operatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Gibbie op haar kwetsbaarst, kliniek opname en operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 11:12

Misschien hebben jullie ons topic wel gelezen, waarin ik op 14 januari 's nachts mijn verhaal deed dat Gibbie (Gibalia) op de OK lag, en of jullie wilden meeduimen.
Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Er kwamen echt ongelofelijk veel reacties op, en hier heb ik heel veel steun aan gehad. Blijdschap kon ik met jullie delen (dat de operatie goed gegaan was, en ze stond, tot de eerste mest, tot het eerste hapje hooi en dat ze naar huis mocht) maar ook verdriet (de angst om haar te verliezen, de complicatie die ze 2 dagen later kreeg en waarvan ze dachten dat ze hier niet meer doorheen kon komen).

Een stalgenootje van mij is 1 dag meegeweest, en toen heeft zij wat foto's gemaakt van Gibbie/ons.
Nu alles heel erg goed gaat, ben ik er aan toe om deze ook te delen. Dit was niet het einde van ons boek, maar het begin van deel 2.

Afbeelding
Hoe ze in haar stal stond

Afbeelding
2x per dag ging ik naar de kliniek, en 2x per dag maakte ik een foto van haar buikwond zodat ik het goed kon zien als er verandering in zou komen.

Afbeelding
Elke dag even poetsen.

Afbeelding
Het infuus hebben ze geplaatst toen ze die complicaties kreeg.Ze raakte ernstig uitgedroogd, had hoge koorts en slechte bloedwaarden. Het infuus was op 3 plekken vast gehecht in haar hals, en op 2 plekken door vlechtjes in haar manen gehaald, om te zorgen dat deze niet los zou raken.

Afbeelding
De infuus vaten. Deze hadden ze net die ochtend los gekoppeld, in de hoop dat ze het allemaal zelf weer kon. Voor de zekerheid waren deze blijven hangen.

Afbeelding
Touwtje eraan om een rondje te gaan wandelen

Afbeelding
Paarden neuzen zijn er om gekust te worden <3

Afbeelding
En knuffels, zo vreselijk veel knuffels hebben we gegeven.

Toen ik op die bewuste donderdagochtend, terwijl zij zo ziek was van de complicaties, op mijn hurken huilend in haar stal zat, met alleen maar het gevoel dat haar leven uit mijn handen gleed en denkende dat ze er 's avonds niet meer zou zijn. En zij eigenlijk niet kon bewegen, zo moe, zo'n koorts, zo ziek. Schuifelde ze toch naar mij toe, en kreeg ik alleen maar kriebels van haar over mijn gezicht. Daar moest ik nog harder van huilen, want ik moest er immers voor haar zijn en niet andersom.

Gelukkig knapte ze heel onverwachts 's middags op, en toen ging alles in sneltreinvaart. Op dinsdag mocht ze naar huis!

Afbeelding
Deze tekening van Charie Mackesy vond ik zo toepasselijk bij de situatie.

Afbeelding
Naast haar vriendin, spriet hooi in haar mond

Ik kan niet zeggen dat ze zich 100% keurig heeft gedragen tijdens de stalperiode waarin we enkel 2/3x per dag mochten stappen. O:)
De echo na 7 weken vond ik wel heel erg spannend, maar alles ziet er keurig uit en we kregen groen licht om weer in de paddock te gaan en er weer op te stappen. *\%/*

Afbeelding
De eerste keer erop, jeetje wat was ik trots. :D

Afbeelding

Afbeelding
En eenmaal thuis moesten er natuurlijk ook foto's gemaakt worden. <3

Inmiddels is het ruim 3 maanden geleden dat ze is geopereerd, en hebben we volgens een strak schema (en voelen naar Gibbie) het rijden weer opgebouwd. We zitten nu op circa 35 minuten, waarin we alles doen. Stap, draf, galop, zijgangen, verruimen en vanaf afgelopen weekend mochten we weer met balken werken. Zaterdag hebben we een paar drafbalkjes neergelegd, en gisteren een mini sprongetje van 30 cm. Maar wat vond ze dat leuk! :D

YouTube draait elke keer het filmpje na het uploaden, dus een schuin hoofd houden is helaas even noodzakelijk. :=

Afbeelding

Ik voel mij zo gezegend dat ze nog hier is, dat alles goed met haar gaat, dat ze weer lekker gek kan doen met haar vriendin. Al het andere was bijzaak, maar ik zal wel eerlijk zeggen dat ik er onwijs van geniet hoe goed ze alles oppakt weer onder het zadel. We zijn er nog lang niet, maar we kunnen steeds een stapje meer. En deze week mag ze even lekker een keer mee naar het bos, ook al zijn het maar circa 35 minuten. Eindelijk wat anders dan dierenartsen, spuiten, stalrust, stappen aan de hand, dressuurwerk, en alleen maar dezelfde locatie. Want dat is wat we altijd deden; heel veel afwisseling. En dat kan ik haar nu weer gaan aanbieden. :):)

Serenity350

Re: Gibbie op haar kwetsbaarst, kliniek opname en operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:20

Jeetje, ik ben er stil van. Wat een schitterende foto's (ook al is het thema natuurlijk niet schitterend te noemen). Tranen rollen over mn wangen van ontroering en dat heb ik niet snel. Wat een weg hebben jullie afgelegd en zoveel emotie eromheen. Ben erg onder indruk en weet even niet goed wat ik nu wel of niet moet zeggen, dus laat het hierbij. Voor nu vooral heel veel voorspoed en liefde toegewenst. Y;( <3

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:24

Heb jullie topic gevolgd. Enorm mooie foto's, er spreekt veel emotie vanuit!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:25

Wauw, ik heb je topic destijds gevolgd. Wat een mooi dankbaar verhaal. En wat super fijn dat je het rijden ook weer hebt opgepakt.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:36

Wat een ontzettend gave foto's. Sprakeloos van. Supergaaf om te zien hoe jullie nu samen weer op weg zijn!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:49

Prachtige foto's, je ziet zo veel emotie. Ik heb je topic ook gevolgd, als stille mee lezer dat wel. Maar wat mooi om te zien hoe het nu met jullie gaat.
Ik had nog nooit van Charlie Mackesy gehoord maar wat een prachtige en sprekende tekeningen maakt hij.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:59

Prachtige foto's van jullie unieke band samen! Zó fijn dat het sprookje nog niet is geeindigd. <3

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:02

Man ik weet nog hoe machteloos ik me voelde toen ik je 's nachts belde vlak voor Gib onder het mes zou gaan |(

Bedankt voor het ophalen van die emoties >;)
Zo bizar dat je nu je eerste sprong weer samen gedaan hebt.

Go team Gibalia :)F *\o/*

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 12:43

Serenity350 schreef:
Jeetje, ik ben er stil van. Wat een schitterende foto's (ook al is het thema natuurlijk niet schitterend te noemen). Tranen rollen over mn wangen van ontroering en dat heb ik niet snel. Wat een weg hebben jullie afgelegd en zoveel emotie eromheen. Ben erg onder indruk en weet even niet goed wat ik nu wel of niet moet zeggen, dus laat het hierbij. Voor nu vooral heel veel voorspoed en liefde toegewenst. Y;( <3

Bedankt! Ik moet zeggen dat ik het ook niet droog kon houden terwijl ik aan het typen was, de emoties zijn duidelijk nog meer aanwezig dan ik dacht. :o

Cerosa schreef:
Heb jullie topic gevolgd. Enorm mooie foto's, er spreekt veel emotie vanuit!

Dankjewel, ik vond de foto's ook zo mooi. Meltjesfotografie heeft ze echt goed vast gelegd, heel erg dankbaar voor!

Loei schreef:
Wauw, ik heb je topic destijds gevolgd. Wat een mooi dankbaar verhaal. En wat super fijn dat je het rijden ook weer hebt opgepakt.

3 Maanden geleden had ik je ook niet geloofd als je had gezegd dat we ons eerste sprongetje alweer hadden gemaakt gisteren.

nereids schreef:
Prachtige foto's, je ziet zo veel emotie. Ik heb je topic ook gevolgd, als stille mee lezer dat wel. Maar wat mooi om te zien hoe het nu met jullie gaat.
Ik had nog nooit van Charlie Mackesy gehoord maar wat een prachtige en sprekende tekeningen maakt hij.

Ik ben echt groot fan van Charlie Mackesy, ik heb zijn boek ook staan. In alle eenvoud zo mooi, zo puur, echt prachtig. <3 Heb uit zijn tekeningen en teksten echt heel veel steun gehaald.

absque_dubio schreef:
Prachtige foto's van jullie unieke band samen! Zó fijn dat het sprookje nog niet is geeindigd. <3

Elke dag ben ik ook zo blij dat ik haar die kans heb gegeven. Ja het was heel zwaar, zowel voor haar als voor mij. Maar het is het echt waard geweest, het sprookje mocht nog niet voorbij zijn. Dat kon gewoon nog niet.

Onali schreef:
Man ik weet nog hoe machteloos ik me voelde toen ik je 's nachts belde vlak voor Gib onder het mes zou gaan |(

Bedankt voor het ophalen van die emoties >;)
Zo bizar dat je nu je eerste sprong weer samen gedaan hebt.

Go team Gibalia :)F *\o/*

Vreselijk he? En maar kijken op de klok, minuten leken uren te duren. Heb zo vreselijk veel stress en verdriet gehad, ben heel veel afgevallen in hele korte tijd (deed "gezellig" met Gibbie mee). :=
Ik heb zelf ook even tranen moeten wegvegen tijdens het maken van dit topic. Had niet verwacht dat die emoties nog zo hoog zouden zitten. :o

En nu heb ik mijn meisje weer terug. Onze band is nog zoveel sterker geworden, je groeit zo naar elkaar toe wanneer zoiets gebeurd. We waren er voor elkaar. Ze vonden het op de kliniek volgens mij niet nodig dat ik écht 2x per dag langs kwam, want als er iets is bellen ze wel. Maar ik vond het wel nodig, vooral voor haar. Een bekend gezicht tussen alle narigheid door. Ik vond het ook vreselijk dat je op zaterdag alleen in de ochtend kon komen, en op zondag helemaal niet. Ik vertrouwde het niet, tot ik haar maandagochtend weer zag en de chirurg toen de magische woorden sprak "Als ze vandaag en vannacht zo blijft, mag je haar morgen mee naar huis nemen." <3
Als een kind zo blij die dinsdag, voelde bijna net zo als toen ik haar gekocht had, maar dan nog veel specialer!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:06

Kaitlyn schreef:
Ik ben echt groot fan van Charlie Mackesy, ik heb zijn boek ook staan. In alle eenvoud zo mooi, zo puur, echt prachtig. <3 Heb uit zijn tekeningen en teksten echt heel veel steun gehaald.

Dankzij dit topic ben ik hem ook op gaan zoeken, en wauw. Alleen al fan van de website. Ik ga dat boek ook maar eens opzoeken. Dankjewel voor de inspiratie! En wat fijn dat je er zoveel steun uit hebt kunnen halen. :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:11

Wat een intens mooie foto's. Heel groot compliment aan de fotografe. Het onzekere, angstige en beklemmende gevoel en het verdriet spreekt uit de foto's.

Zo fijn dat ze zich erdoorheen gevochten heeft samen met jou!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 15:03

Serenity350 schreef:
Kaitlyn schreef:

Dankzij dit topic ben ik hem ook op gaan zoeken, en wauw. Alleen al fan van de website. Ik ga dat boek ook maar eens opzoeken. Dankjewel voor de inspiratie! En wat fijn dat je er zoveel steun uit hebt kunnen halen. :j

Ja het is echt prachtig! Ik volgde hem al langere tijd op Facebook en Instagram, en heb pas geleden zijn boek besteld. Vond dat die niet kon missen. :D
Leuk dat je op zo’n manier mensen kunt inspireren. :j

Leo schreef:
Wat een intens mooie foto's. Heel groot compliment aan de fotografe. Het onzekere, angstige en beklemmende gevoel en het verdriet spreekt uit de foto's.

Zo fijn dat ze zich erdoorheen gevochten heeft samen met jou!

Ja ze heeft het echt fantastisch gedaan! Fotografeert pas 2 jaar, maar kan echt zulke geweldige platen schieten. <3

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:17

Zo trots op jullie twee lieve schat. Jullie zijn beide kanjers <3

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:43

Ik ben heel blij voor jullie allebei :)

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:49

Ik heb jullie gevolgd in het revalidatie topic. Wat fijn dat alles goed is afgelopen. Hopelijk kun je deel 2 afsluiten met: "En ze leefden nog lang en gelukkig!"

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 20:20

Sheehan schreef:
Zo trots op jullie twee lieve schat. Jullie zijn beide kanjers <3

<3

Boras schreef:
Ik ben heel blij voor jullie allebei :)

Dankjewel! :D

SimplySusan schreef:
Ik heb jullie gevolgd in het revalidatie topic. Wat fijn dat alles goed is afgelopen. Hopelijk kun je deel 2 afsluiten met: "En ze leefden nog lang en gelukkig!"

Ik hoop ook dat we deel 2 zo kunnen afsluiten. Met een heel oud, grijs en wijs paard. <3

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:39

Kippenvel ik weet wat je voelt helaas 8-)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 21:23

Chesss schreef:
Kippenvel ik weet wat je voelt helaas 8-)

Helaas wel, maar gelukkig gaat het met jouw paard ook weer goed. :j