Met heel veel trots presenteer ik jullie: Esio!
Eigenlijk was ik niet zozeer op zoek tot ik een super toffe pony tegenkwam, maar helaas na vier dagen al verkocht. Toen begon het eigenlijk toch wel te kriebelen, maar mijn eisen waren niet mals:
- bijzonder uiterlijk
- werkwillig
- geen heethoofd
- E pony of klein paard
- koel in het hoofd
- Geschikt voor buiten rijden
- mensgericht
- geschikt voor eventing
- liefst concourservaring.
Toen zag ik hem staan.. met zijn prachtige blauwe ogen en ach .. basis beleerd, maar wat maakt het uit

Mijn doel is uiteindelijk eventing (oefencrossen) te gaan rijden. Ik heb in het verleden een keer gecrost met mijn toenmalige pony. Helaas is hier nooit een vervolg aan gekomen, omdat een jaar na de cross bij Meranti een hoefkatrol geconstateerd werd. Ik hoop met Esio een nieuw begin van een spannend SGW-avontuur te kunnen maken.
Esio is zadelmak en doorgereden te noemen. Je kan erop zitten en klein sprongetje maken (tijdens verkoop getest), maar de rest is aan mij om te doen.
Ik heb met Esio besloten mijn eigen onzekerheid te overwinnen door een jong paard op te leiden (natuurlijk met begeleiding) en voor mijn eventing droom te gaan (geen Z ambities)
Ik denk erover na om een volg topic te maken maar tot die tijd deel ik video's met vooruitgang en foto's op Instagram: Esio_Mr.Blue
Natuurlijk neem ik alle tijd en hij mag eerst rustig wennen. Dan gaan we hem rustig aan de lange lijnen opleiden en vervolgens wat onder het zadel bezig.
Esio is een 6 jarige ruin van 1.54m en hij komt uit Frankrijk. Wat erin zit weten we niet, maar we gokken iets van pinto.
De foto's zijn niet echt spectaculair. Eigenlijk liep ie alleen maar achter mij aan

Hierbij mijn stoere ex hengst

1. Mijn nieuwe maatje

2. Ook aan de andere zijde een prachtig oog

3. Oké.. no comment

4.

5.

6. Hinneken naar zijn maatjes

7. '' Oké een heel klein drafje dan baasje''

Een reactie zou leuk zijn

Mocht je meer van hem willen zien of de video's volg ons dan vooral op instagram