Ons Spaanse leven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:40

Hou op hoor met al die mooie foto’s haha. Dit is toch echt gewoon een droom!? Jeetje die uitzichten, de rust, de natuur, de paarden, de cultuur. Ben er enkel nog op vakantie geweest, maar ben door de jaren heen steeds meer van het land gaan houden.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 21:30

@Pandora, hahaha, vraag maar raak hoor! Het plan om te emigreren hadden we al jaren. We wilden zo graag echt IN de natuur wonen in plaats van er iedere dag naartoe te moeten rijden.
Vervolgens hebben we een maand of 8 gereisd waarin we ook steeds beter voor ogen kregen wat we wilden. Zo uiteindelijk hier terecht gekomen :) Dat is een lang verhaal in een paar korte zinnen hoor.
Wat flauw van insta! Ik zal hier ook gauw weer een topic maken dan hoor :D
En och, jouw buren zullen het wel zwaar hebben, vooral in de winter lijkt me!

Shimar, he bah, nog meer slecht grijs weer op komst, yuk.
Wat spannend dat jullie echt op zoek gaan! Ik vind het juist heerlijk, de paarden aan huis. Het is echt iets dat ik al heel lang wilde. De meeste Spaanse stallen sluiten qua aanbod niet aan op wat je gewend bent uit Nederland. Groepshuisvesting zie je hier vrijwel niet en het grootste deel van de paarden staat 24/7 in hun box. Maar dat gezegd hebbende ken ik inmiddels ook een paar heeeele fijne mooie stallen die pensionstalling bieden, maar die zijn absoluut niet hier in de regio. Andalusie is wat dat betreft veel meer aanbod op paardengebied denk ik!

En ja man, die paarden gaan overal overheen met die hoefjes, ik vind dat zo ongelooflijk! Sol staat sinds 6 weken zonder ijzers en dat gaat erg goed, al rijd ik nu nog niet buiten dus we moeten nog testen. Hoefsmid lijkt een prima vent ook, dus fijn!

@Montgri, dankjewel! Het is ook echt genieten hoor iedere dag, we hebben zo'n unieke plek gevonden!

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:22

Ooohhh wat is het daar prachtig! Ook ik ben positief jaloers op zowel jou, ts, als op Monique! Ik trek het Nederlandse klimaat ook erg slecht, zeker in de herfst en winter wil ik niets liever dan vertrekken.

Wij hebben een zeilboot waar we ook op wonen, en gaan over een paar jaar weg. Nog geen idee voor hoe lang, maar ik vermoed ergens dat we niet meer terug gaan naar Nederland haha!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:53

Ik ben over jullie streek gevlogen met de helikopter 8-)
via tv beelden wel, maar goed :D

Ik zag veel met wit gaas overdekte schuren ? serres ? hangars ? :+
Geen idee hoe ik het eigenlijk moet omschrijven, maar lijkt me iets van bomen- of plantenkwekerij ?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:41

Fruit onder plastic. In het noorden van Andalusië heb je de Costa Plastica :-)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:43

:)* Thanks ! Weer wat geleerd!
Costa Plastica ook ... :')

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 20:22

@Mo, wauw, een zeilboot klinkt ook helemaal niet verkeerd zeg, gaaf plan!

@Pandora, bedoel je waar ik woon, of Monique? Hier helemaal geen overdekte schuren of fruit. De regio hier is echt bekend om zijn tegels. Afentoe een afgraving en een bouwterrein maar verder juist heel veel bos en supergroen!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:40

Ik heb niet echt een idee waar we ( ze :+ ) vlogen en reden :')
Was meer richting Calpe volgens mij.
Maar alles wat in de Ronde van Valencia te zien is, noem ik vanaf nu jullie regio :Y) :D

Tegels ? Ik denk dat ik die heel mooi ga vinden dus ga morgen even mijn vriend google vragen.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 20:51

Hahahaha, ik heb zojuist de route van die ronde opgezocht, ik als niet-fietskenner :D
Die komt niet langs waar wij zitten nee, maar is ook niet ver weg.
Ja! Onwijs veel tegels. Grootste tegelproductie van Spanje.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:54

Zie je wel, zo wordt een mens dan toch nog wielerliefhebber ! 8-)
Voor de mountainbike is het trouwens ook uiterst geschikt in jullie streek.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:55

Gisteren was echt ons gebied in beeld. De enige klim in de etappe is hier tien minuten vandaan en de afdaling was onze kant op.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:07

En die etappe van gister had ik gemist -O-
Vandaag wel in herhaling het laatste stukje gezien voor de aankomst.

dekensenzo

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-06-14
Woonplaats: Sloten

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:46

Alweer zn leuk topic om te volgen :) Elke keer als ik je foto's op insta of hier op bokt zie krijg ik nog meer zin om te gaan emigreren.. Kijk al regelmatig op de Spaanse 'marktplaats' naar mooie finca's/ cuadras etc :o
Helaas moet ik nog even in NL blijven ivm werk maar zodra het kan vertrek ik echt.
Had altijd de droom om Mex dan weer aan huis te kunnen gaan hebben, en Chulo mee terug te nemen naar Spanje. Maar er is vast een leuk nieuw vriendje voor Chul te vinden :o :o

Blijf vooral overal mooie foto's plaatsen <3 <3

Apollon

Berichten: 30
Geregistreerd: 23-06-13
Woonplaats: Coín, naast de Rio Grande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:22

Wat een ontzettende mooie paarden heb jij Castellon!! Heel gaaf om te zien ;) Leuk ook dat het twee hengsten zijn <3

Hoe lang woon je inmiddels in Spanje? Wist je meteen dat je in het achterland van Valencia wilde gaan wonen? Heb je er lang over gedaan om je droomplek te vinden? Is het in jouw provincie ook lastig om iets legaals te kopen?

Zelf woon ik ook in Spanje, wat verder naar het zuiden, namelijk in Coín (Malaga). Wij zijn hier terecht gekomen door het werk van mijn man :) Ik heb het in het begin best moeilijk gehad met de emigratie en dan met name alles rondom mijn paard. Het duurde even eer ik de juiste smid had gevonden (dat was blijkbaar lucky number 7), een betrouwbare dierenarts met voldoende kennis en goede instructie. Consistente kwaliteit van hooi en alfalfa is ook lastig...

Hier ook veel bergen!! Zo gaaf! Ze zijn iedere dag anders en dat verveelt daadwerkelijk nooit :D
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:36

Zelf kijk ik voor nu naar de regio's Galicia en Asturias, warmer dan in Nederland maar toch veel groen, heeft iets weg van Zwitserland maar zwitserland is me veel te koud :')

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 09:08

Aaah, gaaf dekensenzo. Voorbereidende pret is ook leuk!
Ik vind het zo verdrietig voor je van mex.... nogmaals sterkte!

Apollon, oh wat tof! En extra tof dat je paard steeds meeverhuist is (ik heb even gespiekt in je profiel). Prachtige foto zeg. Wij hebben de kust van Barcelona tot Malaga uitgekamd naar een plek die ons aansprak en zijn uiteindelijk na een aantal maanden zoeken hier uitgekomen. Het voelde hier echt meteen als thuis, zo relaxed!

Toen we uit Nederland vertrokken hadden we eigenlijk al zo goed als een ander huis gekocht. Op de dag dat we naar Spanje vlogen viel dat papierwerk door de mand en begon onze zoektocht opnieuw :Y) Dat is voorbeeld 1 en we hebben er nog 10, dus ja, net zoveel gerommel met papieren hier hoor. Drama! Maar ons huis is helemaal 'goed' gelukkig, dat was echt een voorwaarde.

Wij missen uit Nederland onze familie en vrienden wel, maar verder echt helemaal niks. we voelen ons hier zo op onze plek!

@moonsparkle, prachtig is het daar ook inderdaad! Spanje heeft zoveel mooie regio's die allemaal weer zo anders zijn!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:45

Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest in Galicië en Asturië. Waanzinnig mooi! Helaas voor ons te nat.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:50

Regen vindt ik niet erg ook fijn voor een moestuin :D als er maar meer zonuren zijn dan in Nederland en minder koud en dat is daar wel. Heb je nog aanraders in die regio? Mag ook via pb als het te off topic gaat :o

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:39

Nou, met een weekje vakantie leer je het gebied niet echt goed kennen natuurlijk :-) Wij zaten vlakbij Covadonga in een geweldig vakantieappartement. In Galicië twee nachten hotel gedaan.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:22

Lagos de Covadonga :D

Ik zag laatst een aflevering van belgen die verhuisd waren naar Asturië.
Dat was toch een paar maanden per jaar een dikke tegenvaller wat het weer betreft :+
Wel prachtige ruige natuur !

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Re: Ons Spaanse leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:35

Dat programma heb ik ook gezien. Inderdaad ruig gebied. Ik zag net de ronde van Valencia, nu lekker groen! Hoe beviel jullie de integratie of is dat nog gaande? Spaans spreken alvast in Nederland geleerd?

Het stormt hier nu, maar jullie hebben begin januari ook een flinke gehad toch? En in die van vorig jaar waren er zelfs stukken land weggespoeld. Heb je in gevalvan nood wel een stal oid?

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 20:39

@Pandora, oeh ja, dat is wel even ander weer. Ik denk dat je dan ook continue tegen vooroordelen van je omgeving op moet boksen, want iedereen denkt maar dat de zon altijd schijnt overal in Spanje :+

@GraceZarif, We zijn ongeveer een jaar voor we gingen begonnen met Spaans leren. Betekent niet dat je het dan kan als je er bent, maar we kletsen lekker mee hoor. De 'voertaal' is hier allen Valenciano, dat is een soort Catalaans... Dat is nog weer een trapje ingewikkelder.
We hebben inmiddels ook steeds meer vrienden en kennissen hier; Spaans, Nederlands, Brits, heel tof!

En klopt, wij hebben het in januari flink voor onze kiezen gehad. We hebben nog geluk gehad en buiten een paar lekkages in huis geen echte schade, gelukkig. Dan merk je wel echt dat je hier veel meer met de elementen leeft (we wonen off grid, dus eigen stroomvoorziening en dingen als cv hebben we ook niet).
De paarden hebben een schuilstal waar ze onder konden staan en kregen extra veel eten. Het was voor iedereen even bikkelen en we zijn blij dat het voorbij is.
Komende week wordt het alweer 20 graden en zonnig, heeeerlijk!

Veel succes en sterkte met de storm in Nederland!

cowgirlsofie

Berichten: 9
Geregistreerd: 12-01-20
Woonplaats: Oedelem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:55

Wat ik niet zou geven voor zo een mooie natuur plek!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:03

Kunnen we dan een fotootje krijgen als het 20 graden wordt ? :o

Net het weerbericht gekeken en wij zitten nog de hele week in veel wind en regen.
Lekker via de foto meegenieten dan maar ! :D

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 21:47

Cowgirlsofie, het is echt heerlijk hier!

Pandora: u vraagt wij maken! (niet helemaal scherp maar och, de zon was zo heerlijk!)
Afbeelding