2019: ons leven in de Zweedse bossen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piekosjj

Berichten: 5477
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:12

Ja het is hier ook veeeels te warm. We zouden volgende week naar Dalarna gaan voor dé sneeuwrit (internationale endurance rit) maar die is dus verplaatst naar feb want zelfs daar is nu geen sneeuw, en dat is juist waar alle ruiters voor komen := Het was dinsdag bijna 10 graden hier :wow:

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:44

Geweldiggg ... om zo te kunnen wonen met je paarden :) En wat een fantastische omgeving voor de paarden +:)+

MarjanB

Berichten: 16561
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:49

Wat mooi daar zeg! Mijn zusje woont ook in Zweden en ik vind het altijd mooi om daar door de natuur te rijden als we er heen gaan.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:51

Wat prachtig!! En ik ben fan van Gimli zeg, ooit een droom om een ijsje te hebben in die kleur <3
Ik begin langzaamaan aan een collectie grijze huisdieren, mijn kitten van 1 jaar noemt ook Gimli en heeft krak dezelfde kleur als jouw gimli <3

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:57

Zweden <3 je woont mooi en beetje dichtbij :P het is echt nog zo warm voor de tijd van het jaar ze spraken al van een van de warmste jan. Vorig jaar hadden we lekker sneeuw -O-

Monique1963

Berichten: 8699
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:11

Die foto bij dat meertje met de zonsopgang heel prachtig!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:26

Wat heerlijk veel ruimte en rust voor de paarden! Hoe doe je dat met die bere-vachtjes als je gaat rijden? Komen ze dan niet zeiknat terug?
Wat deed je voor werk in Nederland, en heb je makkelijk werk kunnen vinden in Zweden?

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:30

Super zeg ! Je paarden hebben een droomplek echt fantastisch. <3

Castellon

Berichten: 1803
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:31

Echt geweldige foto's, wat woon je daar prachtig!

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:32

Zo leuk om te zien, ik volg je al een poosje op instagram en ik geniet altijd zo enorm van je foto's :D

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:34

Wauw wat prachtig <3 <3 <3 Ik ga jullie volgen op insta! :D

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:35

Onwerkelijk mooie foto's! :wow: Echt prachtig.

Hoe gaat dat als je ze ergens in een bosweide van zoveel hectare hebt lopen? Moet je niet een halve dag zoeken voordat je ze kunt vinden/pakken?

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:38

Wauw war een droomplek, wat een prachtige plek om te wonen

Anoniem

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:40

geweldig zeg <3

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:36

_Lorette_ schreef:
Onwerkelijk mooie foto's! :wow: Echt prachtig.

Hoe gaat dat als je ze ergens in een bosweide van zoveel hectare hebt lopen? Moet je niet een halve dag zoeken voordat je ze kunt vinden/pakken?


En heeft zo'n weide een natuurlijke begrenzing? Of hebben jullie die grote stukken helemaal moeten omheinen?

Skessa_
Berichten: 10701
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:48

Wat een prachtige foto's Myra <3 <3 <3 En wat een droom!



xLaraaj schreef:
Wauw wat een leven dat jullie hebben <3 Ben je ook beginnen volgen op insta :)
Mag ik vragen hoe groot jij bent? Vind dat soms nog altijd moeilijk te geloven dat grote mensen ook op ijslanders passen :P


Myra is voor zover ik me kan herinneren zelf niet zo groot :') Maar de meeste volwassenen kunnen er prima op!

koetje28

Berichten: 342
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:59

wauw <3
sommige foto's zijn muur waardig!!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:07

Echt heel gaaf, ik volg je met veel plezier op instagram, wat een droomplek <3

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 18:34

Jee wat een boel reacties weer, dank voor de leuke berichten!

mirjamalvaro schreef:
Staan ze 's-nachts op stal?

Nope :)
Ik ben zelf geen voorstander van stallen. Paar dagen lang heb ik met een gps-tracker gemeten hoeveel ze rondlopen, en ook 's nachts zijn ze erg actief. Bij hun track-systeem met bos en paddock hebben ze een schuilstal. Met onweer, zware regen en storm kiezen ze er altijd voor om in een open vlakte te staan. Alleen in de zomer als er veel muggen zijn kiezen ze graag voor de schuilstal :))


Suliko schreef:
Ik zwijmel wel eens weg bij de advertenties van prachtige boerderijtjes met enorme lappen land, wie weet ooit!

Hihi, wie weet, stop niet met dromen! En ook wat ondernemen als je het écht wilt :D


xLaraaj schreef:
Wauw wat een leven dat jullie hebben <3 Ben je ook beginnen volgen op insta :)
Mag ik vragen hoe groot jij bent? Vind dat soms nog altijd moeilijk te geloven dat grote mensen ook op ijslanders passen :P

Wat leuk dat je volgt! *\o/*
Ik ben 1,67 m en ze zijn tussen de 1,30-1,35. Gimli is iets kleiner dan de wollige Gefjun, maar kan een stuk meer dragen want hij is erg breed gebouwd (a.k.a. "tank" := ).
Mijn vriend rijdt soms op hem en het is niet te geloven met hoeveel gemak en energie hij hem door de stijle bossen tilt. Ik kan me bij sommige combinaties soms wel afvragen hoe goed het voor de paardenrug is hoor, zware mannen op smaller gebouwde kleine IJslanders, maar het verschilt erg :)


Imre schreef:
Waaaauw! Ik had al wel vaker berichten van je gelezen en ik volg je op insta, maar zo in een overzicht is wel echt heel erg gaaf! Zweden is <3 en ik heb ook overwogen om er naartoe te verhuizen met mijn IJslanders. Wie weet komt dat er ooit nog wel van, tot die tijd geniet ik via jou een beetje mee!

Oh wat leuk en zeg nooit nooit! :):) :D


Piekosjj schreef:
Ja het is hier ook veeeels te warm. We zouden volgende week naar Dalarna gaan voor dé sneeuwrit (internationale endurance rit) maar die is dus verplaatst naar feb want zelfs daar is nu geen sneeuw, en dat is juist waar alle ruiters voor komen := Het was dinsdag bijna 10 graden hier :wow:

oliebol, weer zo'n maand met waar het té warm is :n
Hello global warming, politicians we need some help and action _-:(
Leuk zeg, sneeuwrit! Ik zal het wel voorbij zien komen op je insta :D


AbleToDream schreef:
Wat prachtig!! En ik ben fan van Gimli zeg, ooit een droom om een ijsje te hebben in die kleur <3
Ik begin langzaamaan aan een collectie grijze huisdieren, mijn kitten van 1 jaar noemt ook Gimli en heeft krak dezelfde kleur als jouw gimli <3

Hihi Gimli z'n kleur is een favoriet, ik hoor het vaker <3
Leuk om een grijze collectie dieren te hebben zeg, "the grey pets" :#


KarmaChansy schreef:
Zweden <3 je woont mooi en beetje dichtbij :P het is echt nog zo warm voor de tijd van het jaar ze spraken al van een van de warmste jan. Vorig jaar hadden we lekker sneeuw -O-

Jij zat aan de west-kust toch? :D
Warmste januari... hello global warming Y;(


Nikass schreef:
Wat heerlijk veel ruimte en rust voor de paarden! Hoe doe je dat met die bere-vachtjes als je gaat rijden? Komen ze dan niet zeiknat terug?
Wat deed je voor werk in Nederland, en heb je makkelijk werk kunnen vinden in Zweden?

Nope, geen zijknatte paarden als ik ga rijden. De vachtjes werken helemaal prima! Zweet komt er mooi uit en verdamping vindt nooit plaats op de huid (zoals bij ons), dus zo koud is dat proces voor hun ook niet als ik ze weer terug zeg van een rit. Ik houd altijd rekening mee met hoeveel energie ze hebben op de rit, meestal zijn ze heerlijk actief! :):)
Ik ben zzp're, ook hier in Zweden (fotograaf). Daarnaast werk ik 's zomers bij het restaurant van mijn schoonouders, die alleen open is in de zomer vakantie (http://www.stannagarden.com).


_Lorette_ schreef:
Hoe gaat dat als je ze ergens in een bosweide van zoveel hectare hebt lopen? Moet je niet een halve dag zoeken voordat je ze kunt vinden/pakken?

Haha, het is soms wel zoeken ja :+
De grote weide hier op de foto's met de sneeuw van 10 hectare hebben ze niet als vaste plek, ik laat ze soms daar los om daar te rijden (gelijk een goede check hoe dat gaat met 2 die in "liberty" mee gaan :P ). De winter en zomer plek zijn ieder ongeveer 2 hectare. Soms een tijdje zoeken want er zijn veel heuvels waar ze zich achter schuilen :))

Nikass schreef:
En heeft zo'n weide een natuurlijke begrenzing? Of hebben jullie die grote stukken helemaal moeten omheinen?

Alle weides hier hebben schrikdraad. De bosweide waar ze nu in staan heeft voorheen prikkeldraad gehad maar dat heb ik vervangen – er komen weleens wildzwijnen in het bos daar en "just in case" heb ik het vervangen want ik weet niet hoe erg ze in paniek raken als ze in contact komen :+
Maar het is inderdaad een flinke klus om alles bij te houden! Zeker met herten/elanden/wildzwijnen die omheiningen kapot maken. Meestal een lente klusje om alles af te lopen en te herstellen :)


Skessa_ schreef:
Wat een prachtige foto's Myra <3 <3 <3 En wat een droom!



xLaraaj schreef:
Myra is voor zover ik me kan herinneren zelf niet zo groot :') Maar de meeste volwassenen kunnen er prima op!

Inderdaad niet zo'n grote met 167cm :))
Af en toe m'n vraagtekens wel bij sommige (extreme) combi's – grote man op smalle kleine IJslander :+ maar meerendeel gaat echt helemaal top!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:45

Heeeel gaaaf! Ben jaloers! Ook maar snel een knappe Zweed scoren dan maar! :D

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:45

Jaloers!! Ik wil nu ook in Zweden gaan wonen. Hele gave foto's en ben je gelijk gaan volgen!

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:45

Wow ik ben ook jaloers hoor!
Dus wanneer kunnen mijn tinkermerrie en ik naar jullie toe emigreren. Ik beloof dat we lief zullen doen :')

Heel veel plezier daar op je mooie plekkie en met je paarden! Dat gaat vast goed komen!
Ik ben begonnen je te volgen op instagram. Altijd leuk zulke foto's! :D

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:49

Wauw .. wat een droomomgeving! <3 Je zou spontaan je spullen pakken en nooit meer terug komen :o

Geniet er van en houd je vooral niet in met het maken van topics :P

Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 18:51

MarlindeRooz schreef:
Heeeel gaaaf! Ben jaloers! Ook maar snel een knappe Zweed scoren dan maar! :D

Thát's the spirit! :D ~~}>


Snadrem schreef:
Jaloers!! Ik wil nu ook in Zweden gaan wonen. Hele gave foto's en ben je gelijk gaan volgen!

Zweden is groot hoor, genoeg voor wat meer Nederlanders! :))


Esaqar schreef:
Wow ik ben ook jaloers hoor!
Dus wanneer kunnen mijn tinkermerrie en ik naar jullie toe emigreren. Ik beloof dat we lief zullen doen :')

Heel veel plezier daar op je mooie plekkie en met je paarden! Dat gaat vast goed komen!
Ik ben begonnen je te volgen op instagram. Altijd leuk zulke foto's! :D

Wanneer kom je? :Y) Ik kan hier wel wat meer andere paardenliefhebbers gebruiken :D


xDenies schreef:
Wauw .. wat een droomomgeving! <3 Je zou spontaan je spullen pakken en nooit meer terug komen :o

Geniet er van en houd je vooral niet in met het maken van topics :P

Dit land is gróót, ruimte zat voor nog paar Nederlanders :Y)
Deal, ik zal wat actiever zijn hier op bokt met foto's plaatsen (heb er véél :+ ).

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2019: ons leven in de Zweedse bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:52

Heb je ook gevolgd op insta! :D