2019: 1 grote droom die uitkwam!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JuliavH

2019: 1 grote droom die uitkwam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 23:44

Hai allemaal,
Na 2016, 2017 en 2018 is het nu tijd voor een 2019-overzicht!

Aan het einde van 2018 heb ik voor mezelf de volgende doelen gesteld:
- Toch proberen een studie te vinden. Alhoewel ik mijn tussenjaren ontzettend fijn en relaxed vind, is er toch iets in mij dat graag wilt gaan studeren, maar wat :+
- Startpas aanvragen? Misschien.. Al van een aantal mensen de vraag gehad wanneer ik officieel KNHS zou gaan starten met Zaza, want "het ging toch zo goed", en "in de B kan je toch niet degraderen :Y) ". Elke keer afgewimpeld met een slap excuus, aangezien ikzelf ervan ben overtuigd dat Zaza en ik niet goed genoeg zijn en niet thuishoren tussen alle mensen die wel starten met hun eigen paarden. Maar ondertussen begint het toch wel een beetje te kriebelen. Wie weet..
- Zaza in Volpension of misschien zelfs overnemen? Ik droom al jaren van een eigen paard en ik denk dat ik nu het paard heb gevonden wat echt bij me hoort. Ik ben nu financieel niet in staat een eigen paard te onderhouden, dus daar beginnen we nog niet aan, maar wie weet volgend jaar? Of anders het jaar daarna.

Laten we eens kijken wat daarvan terecht is gekomen!

Januari & februari:
Januari en februari even bij elkaar, want vrij rustig op paardengebied.
In januari praktijkexamen gedaan met de auto, maar door een hele stomme fout van mijn kant het jammer genoeg niet gehaald.
In februari was de jaarlijkse uitwisseling van de carrousel met manege Kennemergaarde. Zij kwamen bij ons op de manege op onze paarden hun proef rijden. Zaza was niet heel erg lief voor ze, want hun commandant stond in een hoek waar normaal nooit iemand stond, dus ja daar kan je echt niet langs als paard zijnde :')
In februari heb ik ook nog een proefje gereden, 2 keer de F7, en 2 mooie punten gehaald.
Op mijn toenmalige werk heb ik ook een heerlijke strandrit gemaakt!

Afbeelding

Maart:
In maart dan toch mijn rijbewijs gehaald!
Ook heb ik eind maart nog een proefje gereden, deze keer F8 en ondanks dat ik wat slordig reed toch nog 1 puntje gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

April:
In april was de terug-uitwisseling met Kennermegaarde en ik reed op een paard genaamd Destiny. Totaal iets anders dan Zaza, maar wel erg leuk. De uitwisselingen vind ik altijd het leukste om te doen!
Ook voor het eerst bij Zaza mogen zitten terwijl ze in stal lag, toch wel een pennymomentje <3

Afbeelding

Mei:
In mei ben ik weer begonnen met trainen op mijn werk en wat was het heerlijk om weer in het renzadel te zitten :D
Ook heeft Zaza op de manege meegelopen met een kinderfeestje, superschatting zo'n klein kindje op "mijn" grote paardje <3

Afbeelding

Juni:
In juni weer eens van mijn paard gevallen tijdens de training en ergens tegen aan gekomen wat resulteerde een gekneusd been en een gat in mijn been. Dat gat is nu een litteken geworden, mooi aandenken hahaha :')

Niet echt heftig, zo ging ik door het OV hahaha

Spoiler:
Afbeelding

Ook was in juni de divisiewedstrijd met de carrousel. Superspannend, want Zaza was nog nooit mee geweest naar vreemd terrein en ze gedroeg zich voorbeeldig <3 Wat was, en ben ik nog steeds, trots op Zaza!
Best heel erg netjes gereden, en een 6e plaats gekregen!

Afbeelding

Juli:
In juli was de zomerstop van de manege. Tijdens de zomerstop heb ik lekker 6 weken op stal gewerkt, waarvan ik 3 weken een "eigen" paard had. 3 weken heb ik voor Zaza gezorgd en wat heb ik het naar mijn zin gehad <3 Ze mocht eindelijk lekker in de paddock en ze mocht samen met haar BFF het weiland op! Toch mooi hoe je van de simpele dingen kan genieten!

Afbeelding

Augustus:
In augustus moest ik Zaza helaas weer afstaan aan de manege.
Het carrousel seizoen ging weer van start en dit jaar gaan Zaza en ik het op kop proberen.
Ook mocht Zaza lekker nog los in de paddock en ze mocht samen met haar vriendin in het weiland als Zaza niet in de les hoefde te lopen!

Afbeelding

September:

In september ben ik begonnen met mijn studie, na 2 tussenjaren. Uiteindelijk gekozen voor de studie psychologie.
Op de manege werd een puzzelrit georganiseerd, was ontzettend leuk met een heerlijke barbecue na afloop!

Afbeelding

Oktober:
12 oktober was het zover! Ik kocht mijn eerste eigen paard *\o/* Topic over Zaza
In oktober nog 1 keer een F8 proefje gereden en mooi 217 punten gehaald!

Afbeelding

November:
In november is de tandarts geweest voor Zaza, en die was eigenlijk best tevreden! Ook ben ik voor het eerst een rondje bos geweest in mijn eentje, groot geluksmomentje weer <3

Afbeelding
Nog verdoofd, ze vond het heel erg spannend

Afbeelding

December:
En dan december! We hebben mee gedaan met de spelletjesdag op de manege, waar ze het parcours met vlaggen, pionnen en allemaal andere dingen zonder blikken en blozen deed. De volgende dag was er een plank in de binnenbak wit die normaal zwart zou moeten zijn en volgens Zaza was dat echt super eng :=
Vandaag is Zaza gewogen en gemeten, ze is 563 kg en 1.64 meter hoog! Sinds de keuring 12 jaar terug is ze 1 cm gegroeid :Y) En omdat ik het dichtstbij had geraden hoe veel ze woog van alle mensen die hun paard hadden laten wegen heb ik een zak wortels gewonnen!

Afbeelding

Afbeelding

De studie en het eigen paard zijn gelukt dit jaar, de startpas nog niet. Maar dat is een mooi doel voor volgend jaar!

Dus, mijn doelen voor volgend jaar zijn:
- B-debuut samen met Zaza maken
- Springlessen nemen? Zaza vind springen heel leuk en kan het ook best aardig. Ik moet nog heel veel leren daarentegen :=
- Lekker lol met je knol denk ik! Veel uitproberen en lekker gek doen :o

Dank voor het lezen, en alvast een mooie kerst en fijne jaarwisseling!
Xx Julia

_Sofie

Re: 2019: 1 grote droom die uitkwam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 07:35

Van harte gefeliciteerd met je eerste eigen paard :D Lekker die startpas aanvragen volgend jaar, zo te zien moet dat goed komen!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:27

Wat een leuk overzicht! Geniet lekker van ZaZa nu ze dan echt van jouw is!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 18:48

Hee manege spaarnwoude, leuk! Ik heb er jaaaaren gestaan haha en ook bij ron carroussel gereden! Dat mis ik echt soms.
Heb ook even de topics bekeken die in je OP staan, super leuk om te zien! Hoezo is zolatin weg gegaan? Ik heb hem een aantal keren gereden toen hij nog niet in de lessen liep, struikelen deed hij toen ook al!

Ook leuk om te zien dat je Zaza al sinds 2017 rijdt en ze nu van jou is! Mooi paard!

Chantal_xH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:50

Super! wat leuk om te lezen ook