Joly's Limoncello A new time for us

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:33

Yellowbird wil juist een hoefsmid aanraden. Kalmeer even Avalanche...

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:35

Ik moet kalmeren? Serieus? Na een topic van 400 pagina's, na alles wat we gedaan hebben en hoe we behandeld zijn, moet ik kalmeren?

Anoniem

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:37

Ja. Want Yellowbird doet niets verkeerd. Je moet het niet afreageren op haar. Ook niet op mij overigens.

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:39

Kom dan niet met nonsens. Of roep dat ik moet kalmeren na alles wat we ook hier weer op ons dak krijgen.

Anoniem

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:41

Misschien dat je met zo een houding beter uit dit topic gaat. Je reageert jou af op andere bokkers die gewoon proberen te helpen. Spijtig dat jij die ervaring met TS hebt, dat wil niet zeggen dat een ander het niet mag proberen. Als jij al zo heftig reageert op een bokker die enkel de naam van een hoefsmid wil doorgeven vind ik het inderdaad tijd dat je even rustig wordt.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:41

Avalanche ik kom hier niet met nonsens. Ik raad alleen maar een bekapper aan. Juist geen hoefsmid, omdat ik weet dat art daar niks mee heeft.
Ik weet dat je niet fair behandelt bent, maar daar sta ik helemaal los van.
Ja ik ken de andere topics en toch geef ik advies. Kost me niks.
Steek jij dan ook je energie ergens anders in, dan heb je er geen last meer van ;)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:43

Bepaalde personen reageren al een tijdje onrespectvol naar de TS. Wat hier nu gebeurt is gewoon pestgedrag online. Waarom zou je dekens die gegeven zijn terug moeten hebben? Op een verjaardag kun je toch ook niet je gegeven cadeau terugeisen omdat die persoon na een tijdje je mening niet aanstaat. Yellowbird wat goed dat je TS een goede hoefsmid hebt aangeraden +:)+

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:45

Anoniemk2 schreef:
Bepaalde personen reageren al een tijdje onrespectvol naar de TS. Wat hier nu gebeurt is gewoon pestgedrag online. Waarom zou je dekens die gegeven zijn terug moeten hebben? Op een verjaardag kun je toch ook niet je gegeven cadeau terugeisen omdat die persoon na een tijdje je mening niet aanstaat. Yellowbird wat goed dat je TS een goede hoefsmid hebt aangeraden +:)+


TS verjaarde niet. Vergelijking slaat nergens op. De dekens zijn achtergelaten met het doel te proberen en te oefenen. Niet zomaar als cadeautje voor TS haar "schoon ogen", zoals we dat hier zeggen.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:50

Dat is dan iets tussen ghostattack en art toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:51

Ts heeft nu een trainer en heeft ondertussen al aangegeven dit met de trainer op te nemen. Dus de dekens zullen gebruikt worden.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:52

Als ze blijkbaar niks meer laat horen en de helpers negeert kunnen ze moeilijk de dekens terug vragen. Ik vind zo iets toch wel echt dik profiteren. Geen hulp meer willen oké, maar dan prutsers noemen en wel materiële dingen bijhouden? Profiteren tot en met..

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:53

Yellowbird schreef:
Dat is dan iets tussen ghostattack en art toch?


Niet mee eens, aangezien TS zelf de communicatie verbroken heeft. Maar lijkt me zinloos om daarover te discussiëren. Ik reageerde op een eerdere reactie.

Doe gerust, geef namen door. Fijn dat je die moeite doet. Tijd zal uitwijzen wat ermee gedaan wordt.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:01

Tieneke schreef:
Anoniemk2 schreef:
Bepaalde personen reageren al een tijdje onrespectvol naar de TS. Wat hier nu gebeurt is gewoon pestgedrag online. Waarom zou je dekens die gegeven zijn terug moeten hebben? Op een verjaardag kun je toch ook niet je gegeven cadeau terugeisen omdat die persoon na een tijdje je mening niet aanstaat. Yellowbird wat goed dat je TS een goede hoefsmid hebt aangeraden +:)+


TS verjaarde niet. Vergelijking slaat nergens op. De dekens zijn achtergelaten met het doel te proberen en te oefenen. Niet zomaar als cadeautje voor TS haar "schoon ogen", zoals we dat hier zeggen.


Dat kun je dan toch ook op een normale manier zeggen. Er is geen touw aan vast te knoppen omdat iedereen wat anders zegt.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:06

Ik zie genoeg touwen om alles aan vast te knopen. En dan spreken wij uit eigen ervaring, en het sijpelt ook nog eens door alle topics door. Wij waren er face to face bij (+weken contact daarna), ik denk dat wij wel recht van spreken hebben.

En hoezo op een normale manier? Mag je tegenwoordig enkel ja knikken? Mensen hebben het recht om boos te zijn en om direct te zijn. Als ik het me goed herinner, werden wij prutsers genoemd door TS, dat laat ik door niemand zeggen. En zeker niet door iemand die er keer op keer zo'n zooi van maakt. Want dat is het: één zooi.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:27

Ja, jullie mogen zeker boos zijn. Echter is het niet de bedoeling om dat op andere bokkers af te reageren.
Als iemand advies wil geven of wat dan ook, wat boeit het?
Wordt er niks mee gedaan: het was maar een advies
Wordt er wel iets mee gedaan: top!
Heel topic zitten bashen heeft gewoon geen nut. Daar ga je je dekens niet mee terug krijgen.
Let it go, let it goooooooo

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:29

Ik denk dat "let it go" lief bedoeld maar een beetje gemakkelijk gezegd is. Wij hebben er ontzettend veel tijd en moeite in gestopt. Niemand hoeft dan beledigingen te accepteren en dan is het ieders recht en ook begrijpelijk dat er emoties bij komen kijken.

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:31

Jullie hebben zelf aangeboden om te helpen.
Na het gemene bericht in het volgtopic zou ik ook denken : zak in de stront met je dekens en “goede bedoelingen”

Beetje de schijn ophouden, hou toch op

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:32

Anoniemk2 schreef:
Bepaalde personen reageren al een tijdje onrespectvol naar de TS. Wat hier nu gebeurt is gewoon pestgedrag online. Waarom zou je dekens die gegeven zijn terug moeten hebben? Op een verjaardag kun je toch ook niet je gegeven cadeau terugeisen omdat die persoon na een tijdje je mening niet aanstaat. Yellowbird wat goed dat je TS een goede hoefsmid hebt aangeraden +:)+



*respectloos

Ik moet wel lachen om het feit dat je het gedrag van andere bokkers als pestgedrag bestempeld. Ik heb al meerdere opmerkingen van ts gelezen die ik dus erg respectloos vind. Het is begrijpelijk dat bokkers die zoveel voor haar gedaan hebben, het erg frustrerend vinden dat de problemen niet verbeterd zijn en misschien zelfs verergerd.

Ik ga verder geen oplossingen oid aandragen, er zijn al honderden oplossingen aangedragen en er wordt weinig mee gedaan.

Succes ts, limo heeft al genoeg moeten doorstaan.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:35

Nynkster schreef:
Jullie hebben zelf aangeboden om te helpen.
Na het gemene bericht in het volgtopic zou ik ook denken : zak in de stront met je dekens en “goede bedoelingen”

Beetje de schijn ophouden, hou toch op


'Gemene bericht'? Sorry maar hoe oud zijn we hier? In de grote mensen wereld word je verantwoordelijk gesteld voor je gedrag. Dat is niet gemeen, dat is de realiteit.

Ze kan zich perfect verdedigen, de enige reden dat er openbaar over gesproken werd is omdat ze ons privé niet te woord wilde staan. We kregen geen enkele verklaring waarom we na weken investeren plots opzij geschoven werden.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:38

Ik vind het apart dat TS wel alles mag zeggen en beweren en wanneer de personen die er direct iets mee te maken hebben gehad niet mogen zeggen hoe ze erover denken.
TS word jammer genoeg nog steeds in bescherming genomen door bepaalde bokkers.

Femke_Tweety

Berichten: 12016
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:40

A little bit of history repeating.

Over and over again.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:47

Anoniemk2 schreef:
Ik zou je adviseren om hem seniores priores van subli bij te voeren zodat hij voller wordt op de bovenlijn en voor de bespiering de Hartog Lucerne-mix. Om eerlijk te zijn zou ik hem gewoon een deken op doen. Elk paard kan ongeacht hoe wild die is in principe een (deken) om krijgen :j

Toch blijf ik me afvragen waarom je met temperaturen als deze die niet onder de 20 graden komen een deken op zou doen? De nachten zijn ronde de 16 graden!
Mij is geleerd dat de ideale temperatuur van een paard rond de 15 graden zit.
Paard heeft een schuilstal en een bomenrij bij de wei.
Ik zie heel de reden van het deken gebeuren niet.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:48

Femke_Tweety schreef:
A little bit of history repeating.

Over and over again.


Goh dat dacht ik ook toen ik dit topic zag, ik ga er niet mee eens meer op reageren. Ik hoop alleen op het beste voor het paard!

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:48

beatje schreef:
Anoniemk2 schreef:
Ik zou je adviseren om hem seniores priores van subli bij te voeren zodat hij voller wordt op de bovenlijn en voor de bespiering de Hartog Lucerne-mix. Om eerlijk te zijn zou ik hem gewoon een deken op doen. Elk paard kan ongeacht hoe wild die is in principe een (deken) om krijgen :j

Toch blijf ik me afvragen waarom je met temperaturen als deze die niet onder de 20 graden komen een deken op zou doen? De nachten zijn ronde de 16 graden!
Mij is geleerd dat de ideale temperatuur van een paard rond de 15 graden zit.
Paard heeft een schuilstal en een bomenrij bij de wei.
Ik zie heel de reden van het deken gebeuren niet.

Ik denk meer dat dat om het alvast oefenen gaat, maar gezien dat al jaren speelt denk ik dat er beter in andere hoeken gezocht kan worden.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:49

beatje schreef:
Anoniemk2 schreef:
Ik zou je adviseren om hem seniores priores van subli bij te voeren zodat hij voller wordt op de bovenlijn en voor de bespiering de Hartog Lucerne-mix. Om eerlijk te zijn zou ik hem gewoon een deken op doen. Elk paard kan ongeacht hoe wild die is in principe een (deken) om krijgen :j

Toch blijf ik me afvragen waarom je met temperaturen als deze die niet onder de 20 graden komen een deken op zou doen? De nachten zijn ronde de 16 graden!
Mij is geleerd dat de ideale temperatuur van een paard rond de 15 graden zit.
Paard heeft een schuilstal en een bomenrij bij de wei.
Ik zie heel de reden van het deken gebeuren niet.


Hij moet NU geen deken om, tenzij een vliegendeken, maar het moet geoefend worden voor wanneer het kouder wordt! Je mag daar niet mee wachten tot de winter.

Daarbij is een regendeken echt niet gek als het guur weer is en je dier niet goed in de vacht en spieren staat, maar uiteraard is dat geen must.

Ik kan mijn sportpaard perfect zonder deken zetten en ik heb daar niets op tegen, maar soms hebben de dieren hulp nodig. Vanaf dat Limo sterker is, moet er weer helemaal geen deken op, zelfs niet in de winter.