Joly's Limoncello A new time for us

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:39

Daar heb je gelijk in. Daarom ook mijn laatste alinea.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:40

Gatver wat een ontzettend treurige community kunnen we hier zijn zeg. Het lijkt wel alsof jullie al tijden zitten te wachten op een topic zodat jullie je even lekker kunnen laten gaan. Leg je er eens bij neer dat de een het anders doet dan de ander.

Ontzettend triest.....

Supervixen

Berichten: 12968
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:45

Art, wat je ook doet, het is volgens de bokkers toch niet goed. Je wordt van alle kanten aangevallen. Ik zou als ik jou was niks meer op bokt neerzetten. Je wordt er alleen maar onzeker van.
Wat Nynkster zegt ben ik het ook mee eens.

Jessix

Berichten: 16501
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:51

Daar is denk ik al te veel aan vooraf gegaan. TS komt daar ook zelf op terug, want ze geeft een update volgens haar OP. :) Verder weet ik het niet, en interesseert het me ook niet, de historie met TS.

Ik zie alleen geen gezond ogende, happy 5 jarige op de foto, maar heb al aangegeven ik weet niet waar dit paard vandaan heeft moeten komen als TS wel vooruitgang ziet. Heb geen vergelijkingsmateriaal, dus geloof haar in dat opzicht en ga er vanuit dat ze op de juiste weg zit.

Ik heb zelf ook een ongetrainde 5 jarige staan, maar die oogt toch wel heel anders. En daar zitten ook gewoon spieren op, want ook een paard zonder ruiter hoort zich wel te kunnen ontwikkelen op de wei.

Uit de posten hier van TS blijkt ook dat het paard niet gezond is, dus dat klopt ook wel met het beeld op de foto. :)

Ik hoop dat ze hem weer verder op de rit krijgt. En als ze van de bokkers af wil dan zou ik gewoon niet meer posten. Ik meen me al een soort gelijkverhaal te herinneren van TS haar vorige pony... Ik zou het dan gewoon lekker voor mezelf houden. :)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:55

Nynkster, nou inderdaad leven en laten leven. Is de rug/hals wel eens op de foto gezet? Misschien zit daar iets niet goed?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:56

Tja als iemand structureel niet goed voor zijn dieren zorgt mag daar toch wel iets van gezegd worden?
Zij opent zelf een topic tenslotte.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:59

Hoe weet jij dat dat niet gebeurt dan?
Volgens mij zit jij elke dag langs de kant van de wei of niet??

TS heeft in verleden op alles wat ze deed commentaar gekregen en het punt is wel een keer duidelijk. Leven en laten leven zoals
Hierboven geschreven staat. Als mensen haar manier niet uit kunnen staan klik je toch verder?

Edit : als iemand een topic opent is dat niet zodat iedereen zn frustraties op een ander moet botvieren. Dat zou je zelf ook niet leuk vinden ;)

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:16

Nynkster schreef:
Gatver wat een ontzettend treurige community kunnen we hier zijn zeg. Het lijkt wel alsof jullie al tijden zitten te wachten op een topic zodat jullie je even lekker kunnen laten gaan. Leg je er eens bij neer dat de een het anders doet dan de ander.

Ontzettend triest.....


Stille meelezer van Art’s topics hier, maar Art hoort ook zeker bij die trieste community als ik het zo lees. Ze had kunnen verwachten dat ze dit soort reacties zou krijgen (ze krijgt die namelijk altijd, vorige topic was een slotje op gekomen omdat er ook zulke reacties op kwamen en daarna heeft ze zich een tijdje niet meer laten zien).

En bokkers triest? Tja, ze geven (te) veel om zulke situaties en daar komen emotionele reacties van.

En heel eerlijk? Het is haar eigen schuld. Bokkers hebben geld en tijd in haar gestoken om haar te helpen, er zijn talloze trainers langsgekomen en talloze onderzoeken/dierenarts afspraken. Elke keer verzint ze weer wat waardoor het anders moet en dat arme paard wéér verandering ziet i.p.v. consequent getraind wordt.

Hoe erg ik ook van mijn popcorn geniet (en medelijden heb met Limo dat hij zo’n eigenaar heeft), ik denk dat het het beste is als er ook op dit topic een slotje komt. Ze slaat toch al het advies in de wind en zorgt zelf net zo goed voor felle reacties (zie het ‘triest’ en ‘lomp’).

Art, als ik jou was zou ik geen topics meer openen. Je weet inmiddels toch wel dat je (door je eigen toedoen) dit soort reacties krijgt?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 19-08-19 08:20, in het totaal 2 keer bewerkt

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:16

Pfoe wat een reltopic. Ik ken de voorgeschiedenis met TS niet. Natuurlijk is het niet netjes om gekregen hulp zo zwart te maken, maaaar dat je hulp geeft betekent niet dat TS het ook zo moet oplossen. Tegen hulp mag nee gezegd worden. Hoe vervelend je dat ook kan vinden.

En als de hulp komt met 'gewoon deken oplaten zodat Limo na weken wel gewend is, incl paniek reacties. Tja, dat zou ook niet lekker in mijn straatje vallen.

Daarentegen, kan TS natuurlijk ook bokkers niet de schuld geven van haar kosten, jullie "uitschelden" en paard niet de juiste hulp bieden vanwege niet meewerkende professionals. Daar is zeker als paarden eigenaar een groot deel aan verantwoordelijkheid.

De rest is denk ik wel gezegd. Paard ziet er niet gezond uit. Doffe vacht, dikke ogen en erg ongrspierd. Mager zeker niet.

@TS, wat vervelend dat het na al die tijd eigenlijk nog niet helemaal gaat. Wat is de reden dat je het advies van je DA in de wind slaat en die benen niet in de kliniek op de foto zet? Een paard met pijn kan heftig uit de hoek komen.

Daarnaast, fijn dat je met +R werkt. Er zijn op bokt ook twee topics waar je misschien wel veel info vandaan kunt halen en mee zou willen praten. Zo is +R een ideale methode om zonder veel stress de angst voor dekens en vliegenmaskers te coungerconditioneren. En ook om te werken aan ontspanning, aanrakingen etc. Zo wordt het hele dierenarts verhaal veel makkelijker.

Om het opbouwend te houden, mocht je eens willen sparren of praten over Limo en je +r training naast je trainer staat m'n inbox voor je open :)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:18

Daarbij verdiend iedereen een nieuwe kans al heeft TS 10000 topics geopend over een en het hetzelfde onderwerp dan nog heb je dat te accepteren. Als mensen haar reacties niet kunnen uitstaan dan reageer je toch niet lijkt mij? NU bereik je juist het tegenovergestelde.

oji

Berichten: 4291
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:19

Hmmmm zie net dit topic...wordt verdrietig van als ik Limo zo erbij zie staan. Nee niet te mager, maar verder in alle opzichten toch niet hoe je een 5-jarige pony wilt zien? |(

Ik vraag me werkelijk af of degene die TS zo met hand en tand verdedigen, of zij dan geen medelijden hebben met het lot dat deze pony is getroffen door bij deze onkundige en onwetende eigenaar terecht te komen. Deze eigenaar die keer op keer een jonge onervaren pony koopt en die vervolgens een hele slechte start voor de rest van hun leven meegeeft. Die niets van niemand aanneemt, die elke trainer/trainster na een paar keer de laan uitstuurt en het zelf weer beter weet. Waarbij je in de paar jaar dat we dit dier nu volgen, alleen maar achteruit zien gaan en triester worden.

En TS die iedereen die haar probeert te helpen maar afkat. Nu zou bokt de schuld zijn van het feit dat zij die kosten heeft gemaakt. Sorry maar ze leeft echt in haar eigen fantasie wereld. ZIJ wou die scinti....heel veel bokkers hebben haar aangegeven dat dat zonde van haar geld was, dat het paard zijn lichaam goed laten leren gebruiker met een goede trainer veel meer zou helpen. Dat een bloedje trekken om de vitE te checken voldoende was. Maar voor TS was het de keuze of inslapen of scinti...en voor beide was het paard echt niet slecht genoeg.

Ook deze trainster....vermoed dat die over een maandje ook weer de laan uitgestuurd wordt...net zo als de hele serie voorgangers. TS is trots op de vooruitgang...dat ze na 2 jaar dit dier in haar bezit te hebben nu het paard kan vangen in de wei. Vooruitgang, in elke vorm is altijd fijn...maar TS zou eens moeten gaan inzien dat zij vooral verantwoordelijk is voor de achteruitgang die keer op keer geboekt wordt...Maar ze ziet het niet en ze weigert in te zien dat zij en alleen zij verantwoordelijk is voor haar keuzes en haar daden en de gevolgen daarvan...een pony die ellendig is en nog helemaal niets kan.

Art_Ificious schreef:
zoeken met welk paard het past? Hoe dan? Keer op keer aankopen en weer verkopen als het niet klikt?
nou dat is pas gekkenwerk. Heb je echt geen betere gedachten dan zoiets lomps?

Wat gekkenwerk is TS, dat jij keer op keer een jong onbeleerd paard koopt terwijl bij Harley al overduidelijk was, en je dat toen ook wel heel duidelijk gemaakt is, dat jij niet geschikt bent voor een jong en onbeleerd paard. Daar hoef je niet iedere keen een paard voor uit te proberen (en te verpesten) en weer te verkopen, daarvoor hoef je alleen je gezonde verstand te gebruiken bij het aankopen. Jij had bij het aankopen kunnen weten dat een jong onbeleerd paard niet bij jou past...En dat dat nou net is wat jij steeds koopt, met alle gevolgen van dien...

purny

Berichten: 27603
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:25

Als er echt zoveel gras in de wei zou staan zou ik mezelf toch echt te raden gaan waarom hij niet zo vol is. Voor een paard 24/7 op de wei moet je toch iets beters verwachten.

Dit is al het derde paard dat TS verbruikt. Het is alle drie de keren niet goed gegaan. Spirit misschien wel maar ik ben blij dat hij een beter plekje heeft. Hoop ik dan.
TS koop nooit meer een paard. Dit kan je en financiëel niet aan en fysiek. Jij kunt geen leider zijn wat je nu moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:33

Oji: Geen idee of jij ook op mij doelt maar ik heb ook al gezegd dat hij niet gezond is. Maar die overroepen reacties vind ik ook niet ok. Zoals dat mager zijn en in de weide gooien met deken en na weken zal hij wel rustig worden. Hij is niet mager en een paard met angst voor een deken maar met een deken de weide in gooien is ook niet ok.

Dan vraag ik mij af of de rest van de hulp en oplossingen ook op dergelijke gedachtengangen was gebaseerd. Dan snap ik Ts ook al weer wat meer. Limo is niet gezond, dat klopt. Ts ziet dat ook in.
Maar ik ben er van overtuigd dat zij dit niet express doet, alhoewel anderen dit wel denken. Zij denkt oprecht dat zij het beste voor heeft met hem en hij geen beter baasje kan hebben. Wat logisch is. En wat ook zo is: Zij heeft het beste met hem voor. Volgens haar is dat zo en als zij niet het beste met hem voor had, dan waren al die dure onderzoeken ook niet gebeurt. Zij was 100% overtuigd dat het allemaal fysiek was en is ook met die overtuiging verder gegaan. Dan kun je wel zeggen: Ja maar alle bokkers zeiden dat. Als je dat idee hebt en je wilt dat laten onderzoeken is dat een teken dat je een goede eigenaar bent.

Hoeveel bokkers hebben de oplossing voor een probleem bij hun paard wel niet gevonden omdat zij verder bleven gaan uit hun gevoel en overtuiging, ook al riep iedereen dat het dat zeker niet was? Veel. Die worden dan bejubeld, dat ze zo een doorzettingsvermogen hadden. Ts heeft hetzelfde gedaan. Bij haar was de uitkomst anders en zij krijgt de wijzende vingers, de zie je wel en de wij hadden het toch gezegd.

Ts ziet haar paard graag. Wat anderen ook mogen beweren. En voor die reden alleen al mag er vriendelijker gereageerd worden.

Purny: Mijn atrosepaard staat 24/7 op een volle weide met voordroog erbij. Zonder medicatie kun je dan zelfs ribben tellen. Een paard met echte pijn krijg je met het beste voer van de wereld niet dik. Dus dat Limo ergens pijn heeft is wel duidelijk.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:36

purny schreef:
Als er echt zoveel gras in de wei zou staan zou ik mezelf toch echt te raden gaan waarom hij niet zo vol is. Voor een paard 24/7 op de wei moet je toch iets beters verwachten.

Dit is al het derde paard dat TS verbruikt. Het is alle drie de keren niet goed gegaan. Spirit misschien wel maar ik ben blij dat hij een beter plekje heeft. Hoop ik dan.
TS koop nooit meer een paard. Dit kan je en financiëel niet aan en fysiek. Jij kunt geen leider zijn wat je nu moet zijn.


TS volgt nu lessen met Limo wat zou ze dan nog meer moeten doen volgens jou? Je kunt immers iemand niet verbieden om paarden te houden. Ik ben het wel met je eens dat Limo er niet gezond uit ziet al hoe wel hij ook de bespiering mist op de bovenlijn en daarom voor sommige mager oogt.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:48

@DeMolenhoek ik denk dat het probleem met name ligt in het feit dat Art snel spoken op de weg ziet waar die er niet zijn. Een paard weken lang in paniek laten rondrennen is inderdaad niet goed, maar (als ik zo de oude topics lees) zodra Limo een keer wat tegendraads is (bij welke training dan ook) krabbelt Art meteen keihard terug want ‘pijn’ en ‘angst’ terwijl er nog niets aan de hand is.

Het beste voor Limo zou zijn als ze hem weg zou geven/verkopen aan iemand die wél verstand heeft van jonge paarden en die wél consequent door kan pakken.

@Anoniem: Art volgt al jaren lessen in welke vorm dan ook. Maar switcht elke keer na een paar lessen omdat ze het in dr kop heeft dat ze het beter weet of als iemand in haar omgeving het een keer niet helemaal eens is met de trainer. Ze heeft al ontelbare trainers versleten. Aan wie zou het dan liggen?

Jennyxx

Berichten: 3045
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:04

Ik snap de frustratie van de bokker wel. TS vraagt dingen en keer op keer proberen ze te helpen. Zelfs door 300 km te rijden. Dan wordt de hulp afgewezen en zien ze weken later nog steeds een paard dat er niet goed uit ziet. En dat de vooruitgang die TS ziet waarschijnlijk niet komt door training, maar door eenzaamheid van het paard die dan nu maar toenadering tot een mens zoekt.

Maar...ik denk dat TS het oprecht goed bedoeld. Na alle hulp en alle topics wil ze dat laten zien. En als dat dan tegenvalt snap ik dat bij haar de emoties ook hoog oplopen. Al vind ik dat je helpers geen prutsers mag noemen. Dat is kwetsend. Maar iemand laten lopen die verlamd is, zal niet lukken.

Ik denk dat TS echt haar best doet, maar niet meer kan door hoe haar persoonlijkheid is en hoe ze in het leven (is komen te) staat(n). TS is geholpen op een vriendelijke manier en op een onvriendelijke manier. Heel soms komt een tip wel aan en dat is waarom de bokkers en TS het blijven proberen denk ik. De verwachtingen zijn hoog of eigenlijk misschien normaal, maar TS kan daar vermoed ik gewoon niet aan voldoen om wie ze is. Ik denk niet dat ze het expres doet.

TS ik hoop oprecht dat je ooit een paard (en mensen) tegenkomt die niet van de rel raakt bij een onzeker iemand. Misschien juist een wat ouder paard. In de tussentijd hoop ik dat je van Limo kan genieten en blijft proberen hem zo gelukkig mogelijk te maken zonder pijn (met maatjes, vliegenbescherming en niet te veel manken). Probeer daarbij naar Limo maar óók naar jezelf te kijken, dat ben je je paard verplicht. Succes <3

En eigenlijk...hoop ik dat de bokkers toch blijven proberen te helpen...omdat heel soms een tip wel doorkomt, maar dat is misschien vanuit mijn emotie naar Limo toe geschreven :o

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:16

Art, als je aangeeft dat er geen dierenarts of bekapper in de buurt van de achterbenen mag komen, wil ik je heel graag een bekapper aanraden.
Als je hem de situatie uitlegt zorgt hij er voor dat hij heel veel tijd inplant.
Hij geeft standaard bij een bekapping bioresonantie therapie. Dus hij haalt eventuele blokkades weg die het paard pijn veroorzaken.
Let wel, artrose kan hij niet genezen, maar hij kan zeer zeker heel veel voor je doen.
Tevens behandelt hij ook mensen.

Ik geloof niet in kwakzalverij, echter heb ik deze man paarden zien behandelen waar mijn mond van open viel. Ook bij mijzelf.
Hij is van Zutendaal, dus kort in de buurt. Je mag me een pb sturen als je zijn nummer wilt.

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:21

Ik heb TS een bekapper, een dierenarts, een trainer en weet ik veel wat nog aangeraden. Stuk voor stuk zeer bekwame mensen. Niks mee gebeurd voor zo ver ik weet.

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:38

Yellowbird schreef:
Art, als je aangeeft dat er geen dierenarts of bekapper in de buurt van de achterbenen mag komen, wil ik je heel graag een bekapper aanraden.
Als je hem de situatie uitlegt zorgt hij er voor dat hij heel veel tijd inplant.
Hij geeft standaard bij een bekapping bioresonantie therapie. Dus hij haalt eventuele blokkades weg die het paard pijn veroorzaken.
Let wel, artrose kan hij niet genezen, maar hij kan zeer zeker heel veel voor je doen.
Tevens behandelt hij ook mensen.

Ik geloof niet in kwakzalverij, echter heb ik deze man paarden zien behandelen waar mijn mond van open viel. Ook bij mijzelf.
Hij is van Zutendaal, dus kort in de buurt. Je mag me een pb sturen als je zijn nummer wilt.

Paard heeft geen artrose. Er was een verkleuring te zien op de scinti, en een scinti ziet dingen die nog niet op een scan te zien zijn ook niet met röntgen. Dat wil niet zeggen dat er helemaal niets is, het wil alleen zeggen dat er niet genoeg is om van een heel serieus probleem te spreken. Verder was er een bemerking op de rug, maar niets dat niet met gedegen training zou kunnen worden verbeterd of opgelost. TS heeft dus een schema gekregen waar ze mee aan het werk kan, en de trainers die erbij zijn geweest hebben naar aanleiding daarvan een plan gemaakt, een plan wat TS toen goed vond en waaraan ze zich zou houden.

Dan nog even een opmerking over wel of niet hulp accepteren of adviezen accepteren: geen hulp accepteren is geen probleem. Het probleem is, het wel accepteren, dekens en spullen aannemen, het goedvinden dat er van alles voor je aangelegd wordt en dan vervolgens diezelfde mensen verwijten dat het prutsers zijn (en je kan het eens zijn met een werkwijze of niet, dat is niet aan mij, maar de mensen die kwamen zijn professionals).

Het probleem is, hulp aannemen van een hele goede instructeur, die zijn sporen ruimschoots heeft verdiend, alles goedvinden, beloven ermee aan het werk te gaan, en dan die persoon zwartmaken.

Het is niet zo simpel als adviezen niet aannemen. Als dat wel zo was, waren we er in de eerste plaats niet heengegaan.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:56

Ik ben het zeker met jullie eens dat er niet op een correcte manier wordt gehandeld, maar dat laat ik verder in het midden.
Ik bied gewoon een extraatje aan. Bekapper zal er toch ooit moeten komen, hoe fijn is het dan als die bekapper blokkades en trauma's weg kan nemen?

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:58

Maar dat is al allemaal aangeboden. En echt, ik vind het lief van je, maar het is een bodemloze put.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:07

Ik denk dat purny en IMANDRA het goed samenvatten.

Van een vijfjarige die vol in het gras staat en geen extreme (als in: veel te zware/intensieve/frequente) arbeid verricht, zou je verwachten dat hij er beter uitziet, zowel wat betreft bodyconditie als bespiering.

Ik moet zeggen dat het erg lastig is om advies te geven als het plan keer op keer verandert zonder duidelijke oorzaak of uitleg.
Een van de dringendste adviezen die wij TS gegeven hebben, was het opstellen van een trainingsplan. Dat plan ging dan vooral in op de inhoud (waar begin je, waar wil je naar toe (tussendoelen) en hoe ga je daar komen?) en had geen echte tijdslijn. We wilden daar graag bij helpen, haar handvatten geven. Dat begon ook goed, maar zoals hierboven al werd aangehaald: TS is nogal wispelturig in het volgen van haar plan.

Ik vergeleek het in een gesprek met iemand met een klant in een restaurant die na de eerste hap van het voorgerecht de hele bestelling van hoofdgerecht en dessert aanpast, na een slokje van het drankje opstaat en stilletjes via een zijdeur naar een ander restaurant vertrekt zonder het personeel in te lichten. Ben je een volledige uitleg van 18 pagina’s verschuldigd? Absoluut niet. Maar even aangeven dat je hebt besloten een andere richting op te gaan, dat lijkt me niet teveel gevraagd.

Wat betreft het medische: TS heeft veel geld uitgegeven aan diverse onderzoeken. Dat siert haar; ze had ook door kunnen modderen en op een paard kunnen blijven rijden dat niet lekker liep en wellicht lichamelijke mankementen had.
Echter, het punt dat wellicht het meest problematisch is (de achterhand), heeft men nog niet nader kunnen onderzoeken (anders dan de scintigrafie). Ik snap heel goed dat TS twijfelt aan de achterhand en als je met die twijfel blijft lopen, kun je niet met volle overtuiging een trainingsplan (wbt longeren en rijden) opzetten. Echter is het dan wel zaak dat er goed geoefend wordt met het benaderen van Limo, inclusief het aanraken van zijn hele lichaam incl achterhand en achterbenen, ook door vreemde personen. En daar is in de afgelopen jaren helaas weinig vooruitgang in te bespeuren.

Wat betreft het advies “pleur er een deken op en laat het hem zelf maar uitzoeken”, dat advies is door ons niet gegeven. De door Ghostattack achtergelaten dekens hebben diverse maten en pasvormen, zodat TS op zoek kon naar een deken die goed past en blijft liggen en hier ook mee kan oefenen. TS geeft aan dat m.n. het geluid van de deken die ergens tegenaan komt (een ander paard, iemand die hem aanraakt, een paal van de omheining) zorgt voor de schrikreacties. Dat lijkt mij goed trainbaar.
Limo heeft in het verleden overigens zonder problemen een eczeemdeken opgehad (model zoals Boett, maar dan een Pagony-achtige versie daarvan; hals was te kort). Dat soort dekens maken een stuk minder geluid bij aanraking, dus als oplossing tegen de vliegen lijkt me dat prima bruikbaar.

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:09

Zie je zelf ook dat hij er niet gelukkig uit ziet art? Want dat lijkt me prioriteit 1 om mee aan de gang te gaan.

Ongeacht of het trainen beter gaat, en op zich is dat ook wel logisch bij een eenzaam paardje, die gaan nu eenmaal meer plakken.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:24

Zoals ik al zei, hoe ik erover denk, dat laat ik in het midden. Daar heeft niemand iets aan.
En als ik advies wil geven aan een bodemloze put, is dat toch mijn probleem?

Juist vooral omdat de achterhand niet te benaderen is, raad ik deze man aan. Grote kans dat Limo zijn achterbenen niet wilt optillen omdat het hem pijn doet. Heb deze man al met vele paarden zien werken.

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:32

Joh steek er zoveel energie en geld en tijd in als je wilt. Vermaak je. Maar kom niet zeveren dat je niet gewaarschuwd bent. Hier of in de andere 400 topics met 200 pagina's.