Lieve Jill heeft een goed baasje gekregen. Zij beleven veel plezier van haar. Ik ben haar laatst op wezen zoeken. Ze krijgt nu de zorg en liefde die zij verdiend!

Ik heb een berichtje naar NSPS fokkers in Gr-Dr gedaan dat ik op zoek was naar een leuke grotemaats Shetlander, liefst merrie en veel kleur. Ik kreeg al erg gauw een berichtje terug van een fokker die wel een grotemaats zwarte ruin hadden staan. Dit was niet echt mijn wens, maar natuurlijk zonde om niet te gaan kijken, hij was immers al een beetje aan het werk geweest en volgens de mail ondanks zijn vrij standaard Shetlander kleur toch wel een blikvanger was.
Na een week met mijn vriend naar hen toe gereden. Had hem meegenomen omdat hij geen paardenmens is en dus erg nuchter naar de situatie kan kijken. Dat heb ik soms wel nodig. We hebben bij de fokker een leuke rondleiding gekregen en hebben alle pony’s ontmoet, 25 stuks! De eerste ontmoeting met Hidde was oppervlakkig, maar hij was zo knap en kalm. Die wilde ik wel beter leren kennen. Zo gezegd, zo gedaan. De volgende 4 weken ben ik nog 2 maal bij hem wezen kijken, heb geknuffeld, gepoetst en met hem gewandeld om hem echt een beetje te leren kennen. De fokker gaf me ook alle tijd, hij stond immers niet per direct te koop.
De knoop doorgehakt, Hidde moest van mij worden. Hij was kwa karakter alles wat ik wilde. Hij was lief en kalm, maar had pit en veel werklust. Dus hebben mijn vriend en ik hem op 2 januari opgehaald. Natuurlijk wennen voor hem, hij was niet gewend aan de drukte om stal/het weiland. Hij heeft een poosje apart moeten staan door de influenza uitbraak(voor het geval dat). Maar na zijn enting en wat tijd kwam hij bij zijn huidige beste vriendin Tessa. Wat ben ik blij met hem, hij maakt mij de trotste baas die er kan zijn

Naam: Hidde Van Paardenland
Leeftijd: 5 jaar
Stokmaat: 1.01 meter
Nog bij de fokker.

Bij mij voor het eerst aan het werk aan de longe, dit kende hij al.

Voor de eerste keer geschoren. Hij komt bij ons op stal, dit was wat warm voor de dikke vacht die hij had, maar zo’n kort vachtje is ook erg handig voor tijdens het trainen.

Met zijn beste vriendinnetje Tessa

De eerste keer sneeuw bij ons en met Tessa!

Nog wat plaatjes van de afgelopen weken

Sinds 3 weken staat hij ook voor de wagen! Hij had bij zijn fokker het lange lijnen en het tuig al leren kennen en had hiermee al een stukje ervaring. Ook was hij met hen al een paar keer mee geweest naar grondwerklessen en wat in het werk al vaak wat nuchterder dan verwacht. Dus het bij mij weer opgepakt en na een aantal weken toch de sulky er bij gehaald. Eerst erg onzeker, maar na een goede les was hij al erg moedig. Afgelopen vrijdag ook onze eerste buitenrit gemaakt. Ik ben erg trots op hem!