Vrijheidsdressuur, sneeuw en ontspanning

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kimmie25501

Vrijheidsdressuur, sneeuw en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 09:46

Wanneer je totaal geen titel inspiratie hebt :') Deze titel geef in ieder geval wel heel duidelijk aan wat jullie in dit topic kunnen zien :))

Dan zullen we beginnen met het vrijheidsdressuur. Ongeveer aan het begin van de zomer ben ik begonnen met vrijheidsdressuur met Ivy. Eerst een tijd puur aan de basis besteed (netjes meelopen etc.) en ook een tijdje helemaal niet mee bezig geweest. Nu zijn we het langzaam weer aan het oppakken. Ivy kent alleen nog maar de basis oefeningen, maar dat vind ik ook heel belangrijk, voor we verder gaan naar grotere oefeningen.

Achtervoetjes optillen

Achterwaarts

Parkeren

Stilstaan, en dan meteen een leuke foto maken samen

Afbeelding

Belonen

Afbeelding

Achterwaarts

Afbeelding

Weer belonen

Afbeelding

Voedsel weigeren

Afbeelding

En dan door naar de sneeuw. Het is alweer een tijdje geleden, maar dan kan ik er nog wel wat leuke foto's van delen. Ivy wist niet zo goed was ze ermee moest, maar ze ging er wel leuk van kijken :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste de ontspanning. Shan geniet verschrikkelijk op de plek waar hij nu staat. Hij vindt het heerlijk om in de bak rond te struinen en daar wat grasjes te eten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook vindt hij het heerlijk om soms lekker zijn energie eruit te gooien.

Bedankt voor het kijken! Tips en reacties zijn altijd welkom!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

xRiiannex

Re: Vrijheidsdressuur, sneeuw en ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Achtervoetjes optillen:
Nadat jij de click geeft duikt ze meteen jouw zakken in voor een snoepje. Leer alsjeblieft voedselweigeren aan en wachten tot jij het naar haar toe brengt.

Achterwaarts:
Ik vind het er niet fijn uit zien. Ze ziet er gestrest uit als ze achteruit gaat. Zorg dat je zelf wat rustiger bent. Vraag aan haar achteruit te lopen en probeer haar hoofd op knie hoogte te houden. Ook zie ik bij de eerste pogibg achterwaarts dat jij in haar ruimte een snoepje geeft. Probeer een snoepje te geven met een armlengte afstand.

Parkeren:
Zorg dat je er een commando aan vast legt (stemcommando staan/blijf). Het enige wat ik nu zie is dat jij achteruit loopt 2 sec stil staat en haar beloont. Ze denkt nu hee snoepje voor wat?

Voorderest super leuk paardje! Mocht je vragen hebben stel ze gerust :)

• Liberty <3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Vandaag, 09:05

Bedankt voor je tips!
Voedsel weigeren kent ze idd, ik zal daar wat beter op gaan letten tijdens het VD.
Voor het achterwaarts, ze is een kramper, dus achterwaarts is sws al vrij stressvol voor haar. In het begin dat ik haar had ging ze met geen mogelijkheid achteruit. Dus ik ben nu al heel blij dat ze zo makkelijk gaat :)
Idem met achtervoetjes optillen, dit is voor haar heel zwaar en wil ik dus meteen belonen.
Bij parkeren gebruik ik het stemcommando wachten. Ik weet niet zeker of dit op het filmpje staat, maar ik vind het idd wel belangrijk om er iets bij te zeggen.
Ik ga met je tips aan de slag!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ [o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie