Fineart at it's best. Nikki de Kerf.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Re: Fineart at it's best. Nikki de Kerf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:32

Wauw, heel erg knap die foto's. Dat contrast in kleuren <3
Mijn favoriet is nr3

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:44

Tanya schreef:
Heel tof! Ik zag een van de foto's op de voorpagina en dacht al van 'dit kan best eens van Nikki zijn' :D. Heeft ze weer goed gedaan!

Een onmiskenbare styl :j


Maflinger_S schreef:
Uitgaande van je beschrijving van "fine art" vind ik de laatste foto eigenlijk een beter voorbeeld daarvan dan de eerste, die nu blijkbaar op Nikki's visitekaartje komt.

Alle foto's zijn mooi, je hebt een fotogeniek paard dat Nikki prima heeft vastgelegd.

Het was ook haar aller eerste probeersel natuurlijk! Ik zag op de facebook pagina al weer een foto voorbij komen wat echt helemaal in het straatje fineart past! One way or the other ben ik sowieso happy met de gave plaatjes :)


NikkiDeKerf schreef:
Leuk topic Gail! Bedankt dat ik mocht je knappe Nash mocht vastleggen :)

Maflinger_S, helemaal gelijk! Voor mij was dit mijn nieuwe flitsapparatuur uittesten richting fine-art. Dat het dat bij de eerste poging nieuwe apparatuur nog niet fine-art was, kan ik mee leven :) Ik ben zelf heel erg blij met het geduld van Gail en Nash en ook met mijn nieuwe flitsers, is toch anders om ze in een paarden-setting voor het eerst te gebruiken dan binnen, en het is soms roeien met de riemen die je hebt :D Inmiddels heb ik ze helemaal onder controle en kan ik daardoor veel meer 'out of the box' fotograferen ermee, echt heel fijn!

Leuk dat je de USBsticks hebt zien langskomen! Het doel van de USB-sticks is ook niet om fine-art uit te lichten of een visitekaartje te zijn (hoewel, dat laatste ook een beetje natuurlijk :D ), maar om mensen hun foto's mee te geven wanneer ze een shoot hebben geboekt. Daarvoor wilde ik juist een meer 'makkelijk' beeld van een gaaf aansprekend paard, zodat het hopelijk mensen snel aanspreekt-- en het moest maar net passen in de layout met het logo ernaast, etc :)

Wel goed voor mij om te weten dat de laatste foto vaak genoemd wordt, die vind ik zelf qua pose en licht eigenlijk weer minder interessant. Zulke feedback is top om te krijgen, dus bedankt iedereen (en ook voor de mooie woorden - Gwenvd ook al helemaal <3 Wauw!) Ik vind foto 3 en 4 weer interessanter zelf, grappig!

Geen probleem!


TurboDi schreef:
wauw ! super gave haflinger ! en hele gave foto's, echt prachtig <3 <3 <3

Dankjewel

Herous, ook jij bedankt!

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:07

Prachtig <3

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 14:12

ravellie schreef:
Prachtig <3

Dankjewel :)

anca

Berichten: 1782
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:18

Grappig, ik zou hem juist op 3 en 4 wat attenter willen zien .

Ik vind het wel hele mooie foto's

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 16:31

anca schreef:
Grappig, ik zou hem juist op 3 en 4 wat attenter willen zien .

Ik vind het wel hele mooie foto's

Ik snap wat je bedoeld :)

En dankjewel.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Fineart at it's best. Nikki de Kerf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:45

Ik vind het juist heel mooi om eindelijk eens niet foto's te zien van paarden die de oren gespitst naar voren hebben. Iedereen vindt dat altijd prachtig, maar ik vind dat die zachte neutrale oren een paard tonen dat rustig en op zijn gemak is. Een paard met oren strak naar voren is heel gefocust op iets specifieks en dat past juist niet bij de mood van deze foto's. Ik vind ze prachtig.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 19:34

Aleeneh schreef:
Ik vind het juist heel mooi om eindelijk eens niet foto's te zien van paarden die de oren gespitst naar voren hebben. Iedereen vindt dat altijd prachtig, maar ik vind dat die zachte neutrale oren een paard tonen dat rustig en op zijn gemak is. Een paard met oren strak naar voren is heel gefocust op iets specifieks en dat past juist niet bij de mood van deze foto's. Ik vind ze prachtig.

Dankjewel. Deze zijn zeker niet alledaags.

Ik heb ook nog een andere foto van mijn paard van een andere fotograaf wat voor mij ook echt in de categorie fineart past.

Afbeelding
Deze bedoel ik.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:54

Ja, dit vind ik nou mooie/bijzondere foto's. Ik reageer zelden op ITP fototopics omdat ze allemaal een beetje '13 in een dozijn' zijn voor mijn gevoel, maar dit vind ik echt heel mooi <3

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 23:29

Susanne schreef:
Ja, dit vind ik nou mooie/bijzondere foto's. Ik reageer zelden op ITP fototopics omdat ze allemaal een beetje '13 in een dozijn' zijn voor mijn gevoel, maar dit vind ik echt heel mooi <3

Dankjewel :)

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:33

Wat een prachtige foto’s! <3

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 23:37

liiza schreef:
Wat een prachtige foto’s! <3

Dankjewel

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Fineart at it's best. Nikki de Kerf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:01

Wauw heel gaaf dit!! Echt prachtige foto's. Als ik zulke foto's als jou zou hebben zou ik geen plek meer hebben in huis omdat ik alles vergroot zou willen hebben haha.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 00:13

Lauriannnn schreef:
Wauw heel gaaf dit!! Echt prachtige foto's. Als ik zulke foto's als jou zou hebben zou ik geen plek meer hebben in huis omdat ik alles vergroot zou willen hebben haha.

Haha. De "pest" is dat ik zo veel gave foto's heb dat ik gewoon nijs kan ophangen in mn huis. Ik kan stomweg niet kiezen :')

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:35

NikkiDeKerf schreef:
Wel goed voor mij om te weten dat de laatste foto vaak genoemd wordt, die vind ik zelf qua pose en licht eigenlijk weer minder interessant. Zulke feedback is top om te krijgen, dus bedankt iedereen (en ook voor de mooie woorden - Gwenvd ook al helemaal <3 Wauw!) Ik vind foto 3 en 4 weer interessanter zelf, grappig!


Laat ook maar weer zien hoe persoonlijk smaak is. Ik vind die laatste foto 'helemaal niks'. Net niet echt bijzonder en voor mijn gevoel staat in dit geval niet genoeg van het paard erop. Verkeerde uitsnede lijk 't wel...

Verder echt prachtige foto's van een prachtig paard.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:44

Prachtige (black) foto's <3
Wat is fine art, ken de term niet 8)7 ?

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 12:36

JustMe8484 schreef:
NikkiDeKerf schreef:
Wel goed voor mij om te weten dat de laatste foto vaak genoemd wordt, die vind ik zelf qua pose en licht eigenlijk weer minder interessant. Zulke feedback is top om te krijgen, dus bedankt iedereen (en ook voor de mooie woorden - Gwenvd ook al helemaal <3 Wauw!) Ik vind foto 3 en 4 weer interessanter zelf, grappig!


Laat ook maar weer zien hoe persoonlijk smaak is. Ik vind die laatste foto 'helemaal niks'. Net niet echt bijzonder en voor mijn gevoel staat in dit geval niet genoeg van het paard erop. Verkeerde uitsnede lijk 't wel...

Verder echt prachtige foto's van een prachtig paard.

Over smaak valt niet te twisten. Ik vind die foto wel het meeste fineart ademen. Leuk dat je de rest van de foto's wel mooi vind.


Albertina71 schreef:
Prachtige (black) foto's <3
Wat is fine art, ken de term niet 8)7 ?

Fine art
Je kunt fine art fotografie op verschillende manieren zien. Meestal heeft fine art fotografie een artistieke insteek, ondanks dat er wel vaak een objectieve kijk achter zit. Daarnaast gaat het vaak om foto’s die een bepaald thema of doel hebben, maar waarbij het niet de letterlijke betekenis uitdraagt. Zo leg je dus niet precies vast wat er gebeurt of wat er wordt bedoelt, zoals je dit als fotojournalist bijvoorbeeld wel zou doen.

Van www.digifotostarter.nl

Elle92
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:07

<3 wat een prachtige foto's!! Geweldig!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:22

JustMe8484 schreef:
NikkiDeKerf schreef:
Wel goed voor mij om te weten dat de laatste foto vaak genoemd wordt, die vind ik zelf qua pose en licht eigenlijk weer minder interessant. Zulke feedback is top om te krijgen, dus bedankt iedereen (en ook voor de mooie woorden - Gwenvd ook al helemaal <3 Wauw!) Ik vind foto 3 en 4 weer interessanter zelf, grappig!


Laat ook maar weer zien hoe persoonlijk smaak is. Ik vind die laatste foto 'helemaal niks'. Net niet echt bijzonder en voor mijn gevoel staat in dit geval niet genoeg van het paard erop. Verkeerde uitsnede lijk 't wel...

Verder echt prachtige foto's van een prachtig paard.


De laatste foto spreekt mij dan weer meer aan, de beweging en compositie klopt gewoon!

Gaaf Nikki :D zou ook heel graag eens met kunstlicht werken op paarden.

Knap paard :)

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 20:58

Elle92 schreef:
<3 wat een prachtige foto's!! Geweldig!

Dankjewel.


xTitanic schreef:
JustMe8484 schreef:

Laat ook maar weer zien hoe persoonlijk smaak is. Ik vind die laatste foto 'helemaal niks'. Net niet echt bijzonder en voor mijn gevoel staat in dit geval niet genoeg van het paard erop. Verkeerde uitsnede lijk 't wel...

Verder echt prachtige foto's van een prachtig paard.


De laatste foto spreekt mij dan weer meer aan, de beweging en compositie klopt gewoon!

Gaaf Nikki :D zou ook heel graag eens met kunstlicht werken op paarden.

Knap paard :)

Dankje.

Je bent altijd welkom om langs te komen.