De laatste keer dat ik foto's van mijn Ins heb geplaatst, was eind december 2017.
In die tijd is er veel gebeurd. Ins is van stal veranderd en staat nu 24/7 buiten, voorheen nog in een super leuke kudde. Dit helaas niet meer, omdat Ins last kreeg van hanetred. En wel door een plantje; namelijk biggekruid. Deze versie van hanetred heet Australian Stringhalt. Ins is een van de allereerste paarden in Nederland die dit heeft. En aangezien hij al een pechvogeltje is, viel dit nogal zwaar. Niemand weet precies hoe lang hij dit nog heeft. Hij moest direct van de wei af gehaald worden en eigenlijk dag en nacht in stal om te kijken of er verbetering is als hij het plantje niet meer binnen krijgt. Dit ging hem sowieso al niet worden, omdat Ins per direct gaat luchtzuigen als hij in stal staat. En aangezien voorderest alle paarden overdag (en de meesten ook 's nachts) buiten staan, zou hij zich zeer waarschijnlijk enorm gaan vervelen.
Om het allemaal nog wat vervelender voor hem te maken, kreeg hij twee weken terug zandkoliek. Vier keer de dierenarts erbij gehaald. De eerste 2 keer werd ons verteld dat hij gaskoliek had. De laatste twee keer bleek dit duidelijk zandkoliek, maar hij beterde maar niet. Na een paraffine-spoeling knapte hij gelukkig flink op! Hij stond inmiddels op een stuk land waar geen biggekruid stond, met meer dan genoeg hooi. Ongeveer een week voor hij de hanetred kreeg, hadden we een fotoshoot geboekt bij Mandy Roeting Fotografie. Uiteindelijk hebben we deze shoot toch door kunnen laten gaan, aangezien de omgeving in het weiland mooi genoeg was.
Ik ben echt heel erg blij met de foto's, ondanks dat Ins echt heel erg is afgevallen en gewoon 0 spier meer heeft door alles wat aan de hand is. Ze betekenen heel veel voor me en als ik naar de foto's kijk, geeft dat me een soort van hoop dat alles weer goed komt mt Ins

Heel erg bedankt als je alles gelezen hebt!!

Hier de foto's:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Even een vergelijkingsfoto, zo was hij vorig jaar: