afscheid en een nieuw begin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 20:14

UMayDream schreef:
Wat mooi dat je een nieuw maatje hebt gevonden na zo'n plotseling verlies. Veel sterkte komende tijd zo rond Kerst :(:)

Ziet eruit alsof je een mooie tijd hebt gehad in Canada! Waar ben je geweest als ik vragen mag? ben zelf ook naar Canada geweest en ga er wellicht in de toekomst weer heen, vandaar :)) Lijkt me leuk om er meer over te lezen in een topic!

Dankjewel!
Ik ben in het dorp Inglis geweest in de provincie Manitoba. En wat leuk! Waar ben je geweest en waar wil je de komende keer heen? Ik zal een link in dit topic zetten als ik het Canada topic heb aangemaakt :D

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:01

Ja doen, ik ben benieuwd! Hoe heb je 't bedrijf gevonden waar je bij zat? Ik ben in Williams Lake (BC) en Red Deer (AB) geweest. Op een ranch in Red Deer en in Williams Lake bij een B&B met paarden en nog een andere ranch. Het hele verhaal kun je in het topic in mijn onderschrift lezen! Waar ik de volgende keer heen ga weet ik nog niet, ik sta open voor suggesties :D

Misschien ken je deze al maar voor 't geval dat niet zo is: [BEU] Canada

heidinuyten

Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:10

Veel plezier met je fjordje, maar een vraagje.
In canada heb je met heel andere tuig gereden, en toch een ander zadel op je fjordje, wat is nou je voorkeur, westernzadel of die andere?

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 20:38

UMayDream schreef:
Ja doen, ik ben benieuwd! Hoe heb je 't bedrijf gevonden waar je bij zat? Ik ben in Williams Lake (BC) en Red Deer (AB) geweest. Op een ranch in Red Deer en in Williams Lake bij een B&B met paarden en nog een andere ranch. Het hele verhaal kun je in het topic in mijn onderschrift lezen! Waar ik de volgende keer heen ga weet ik nog niet, ik sta open voor suggesties :D

Misschien ken je deze al maar voor 't geval dat niet zo is: [BEU] Canada


Ik heb het bedrijf ook via WorkAway gevonden echt een super handige site! Ik heb even je topic bekeken en ik herken veel dingen, super leuk! Ik ben na mijn stage in Manitoba nog op vakantie geweest in het Banff nationaal park in Alberta en daarna door gereisd naar Vancouver waar we ook vlakbij de oceaan verbleven. En die rodeo foto in je topic, zo leuk!! Ik ben ook naar een aantal rodeo`s geweest en heb me ogen uitgekeken, echt heel gaaf!
Het algemene topic kon ik nog niet, zal eens gaan kijken, dankjewel :D

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 20:45

heidinuyten schreef:
Veel plezier met je fjordje, maar een vraagje.
In canada heb je met heel andere tuig gereden, en toch een ander zadel op je fjordje, wat is nou je voorkeur, westernzadel of die andere?

Dankjewel! Ik vind dat toch een lastige vraag :P aangezien je op twee hele verschillende manieren rijd. Ik heb zelf engels leren rijden en heb ook altijd dressuur gereden. Om echt dressuur te trainen geef ik zeker de voorkeur aan een engels zadel.
Maar in Canada reden we niet om te trainen maar puur ritten voor ons plezier en voor het werk, koeien drijven zegmaar. Dan is het rijden in westernzadel toch echt wel lekker. Een westernzadel vind ik heel comfortabel zitten voor lange ritten.
Het ligt er dus een beetje aan op welke manier ik ga rijden. Ik zou heel graag voor mijn fjord een passend westernzadel willen hebben voor buitenritjes en mijn huidige zadel willen houden voor trainingen in de bak. Helaas zit daar ook een prijs kaartje aan :Y)