Zhivago op reis naar Canada!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 15:03

Ja hoor :j

Zijn nieuwbouw woning :D
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:brr: :brr:
Afbeelding

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:14

Wat interessant om dit te zien. Hij krijgt een mooi onderkomen. Dankjewel voor het delen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:24

Wat gaaf zeg! Wel gedurft met een merrie in de box :=

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:13

:wow: :~ Hij heeft alvast niet te klagen !
Dat witte hekwerk rondom vind ik echt prachtig ook !
Een mens zou er haast jaloers op worden... :')

Inkie75
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-12-12

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:00

Wat gaaf om te zien!
Wij gaan volgend jaar emigreren naar Canada, dus onze pony’s staat dit ook te wachten!
Waar in Canada staat zhivago nu? De stal heeft zelf een carantainemogelijkheid?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:07

Hoe lang is de quarantaine periode in totaal geweest? En dan bedoel ik vooral de periode dat je er bv niet zelf voor kan zorgen?
En nog brutaler: wat heeft dut gekost en via welke maatschappij is dit geregeld? Ben aan het oriënteren wat het verkassen van een paard richting Canada kost. Zo ver zijn we nog niet, maar dan kan ik iig de haalbaarheid blijven testen, haha!

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:30

Wat gaaf dat je dit met ons deelt! Hij heeft het goed voor elkaar daar!

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:42

_Snow_White schreef:
Libera schreef:
Word Zhivago ook beschikbaar in de US?


Ja, er zal vers sperma in de US beschikbaar zijn.
Een van de voornaamste redenen om hem te kopen was dat vers sperma niet vanuit de US naar Canada mag, maar wel andersom.. Rare amerikanen :')

Rare Canadezen bedoel je! :P

aesan

Berichten: 4
Geregistreerd: 24-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:42

Wauw , dat was de vlucht wel waard. Wat een prachtig complex!

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:44

eilleen333 schreef:
Hoe lang is de quarantaine periode in totaal geweest? En dan bedoel ik vooral de periode dat je er bv niet zelf voor kan zorgen?
En nog brutaler: wat heeft dut gekost en via welke maatschappij is dit geregeld? Ben aan het oriënteren wat het verkassen van een paard richting Canada kost. Zo ver zijn we nog niet, maar dan kan ik iig de haalbaarheid blijven testen, haha!

Kost rond de 10k, iets meer voor een merrie, nog meer voor een hengst. Onder 2jaar of als ruin is het goedkoopst :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:52

Ik betaalde de andere kant op (USA -> NL) toch een stuk minder >;)

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:09

Libera schreef:
eilleen333 schreef:
Hoe lang is de quarantaine periode in totaal geweest? En dan bedoel ik vooral de periode dat je er bv niet zelf voor kan zorgen?
En nog brutaler: wat heeft dut gekost en via welke maatschappij is dit geregeld? Ben aan het oriënteren wat het verkassen van een paard richting Canada kost. Zo ver zijn we nog niet, maar dan kan ik iig de haalbaarheid blijven testen, haha!

Kost rond de 10k, iets meer voor een merrie, nog meer voor een hengst. Onder 2jaar of als ruin is het goedkoopst :j


Daar kwam ik via offertes idd op uit. Export vanuit Duitsland maakt daarvoor niet uit helaas blijkbaar :p

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:24

wauw, wat zal dit een gave ervaring zijn. vliegt er ook een dierenarts mee, als paarden overgevlogen worden?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 14:54

sanso schreef:
Wat gaaf zeg! Wel gedurft met een merrie in de box :=


Echt he.. Had hier zelf ook graag een waarschuwing voor gehad :+


Inkie75 schreef:
Wat gaaf om te zien!
Wij gaan volgend jaar emigreren naar Canada, dus onze pony’s staat dit ook te wachten!
Waar in Canada staat zhivago nu? De stal heeft zelf een carantainemogelijkheid?


Je hebt PB!


eilleen333 schreef:
Hoe lang is de quarantaine periode in totaal geweest? En dan bedoel ik vooral de periode dat je er bv niet zelf voor kan zorgen?
En nog brutaler: wat heeft dut gekost en via welke maatschappij is dit geregeld? Ben aan het oriënteren wat het verkassen van een paard richting Canada kost. Zo ver zijn we nog niet, maar dan kan ik iig de haalbaarheid blijven testen, haha!


De quarentaine periode ligt een beetje aan de resultaten van de bloedtest. Op dit moment verwachten we dat alles goed is, dus zal hij nu eerst twee weken op stal staan. Hierna moet hij nog een keer 2 weken, maar dan mag hij wel in een apart stuk naar buiten op de wei. Hij staat gewoon bij haar op stal, dus het ligt aan de locatie of je er wel of niet zelf voor kan zorgen.

Het is inderdaad rond de 10k. Denk eraan dat je hier ook nog het transport van het vliegveld naar de nieuwe stal bij moet tellen.


Ketaki schreef:
wauw, wat zal dit een gave ervaring zijn. vliegt er ook een dierenarts mee, als paarden overgevlogen worden?


In het verleden ben ik altijd met KLM meegevlogen, hier is altijd min. 1 groom per 3 paarden en een KLM steward mee die ook wat medische kennis heeft. Zhivago is met Lufthansa gevlogen en op de cargovluchten is er vaak maar een animal handler mee. Ikzelf was dan ook volledig verantwoordelijk voor de paarden en terwijl ik door mijn werkervaring wel wat medische kennis heb, had ik helaas geen medische kit aan boord…
Dit vond ik zelf ook een beetje raar, want hierdoor had ik geen kalmeringsmiddel of iets dergelijks mee in geval van nood. Vooral omdat er een hengst en een merrie in dezelfde box stonden, zou ik dat geen overbodige luxe hebben gevonden :=
Helaas zijn sommige dingen echt niet te verhelpen op het vliegtuig, maar gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt. Wij hebben een keer een erg slechte landing gehad en toen was een paard een beetje onderuit gegaan. Hier hebben wij hem met twee man weer overeind kunnen helpen, maar dat was mij in mijn eentje denk ik niet gelukt. Gelukkig waren we toen toch al geland, dus als het echt fout was geweest was de vliegveld dierenarts zo daar geweest.
De paarden worden ook door de dierenarts gecheckt voordat ze het vliegveld af mogen.


Ik kwam er gisteren trouwens achter dat ik officieel niet het land binnen ben gekomen. Ik moet dus even terug naar het vliegveld om mijn paspoort te laten checken zodat ik in de toekomst ook het land weer in kan :')


Nieuws: Zhivago krijgt binnenkort een andere hengst als vriendje :D
Zodra de eigenaresse het bekend maakt, zal ik hier posten wie het is.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:50

Ohh wat fijn, kunnen hier wel wat meer hengsten gebruiken! Ben nu aangewezen op een handjevol... waarvan er misschien 3-4 echt passen en mij aanspreken... ben heel benieuwd!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:54

Och Zhivago, wat vond ik dat een geweldig leuk beest toen ik bij v. Uytert stageliep (jaaaaaren terug) <3 Kun je er nog steeds super penny bij kruipen als hij ligt te chillen op stal?

Heel leuk om te zien dat je de reis hebt mogen documenteren! Ik werk zelf met luchtvracht en krijg regelmatig paarden die op de vlucht moeten, altijd leuk om ze in de box te krijgen :')

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 19:33

Dioxide schreef:
Och Zhivago, wat vond ik dat een geweldig leuk beest toen ik bij v. Uytert stageliep (jaaaaaren terug) <3 Kun je er nog steeds super penny bij kruipen als hij ligt te chillen op stal?

Heel leuk om te zien dat je de reis hebt mogen documenteren! Ik werk zelf met luchtvracht en krijg regelmatig paarden die op de vlucht moeten, altijd leuk om ze in de box te krijgen :')


Het is zeker nog steeds een echte knuffelbeer <3

Die boxen zijn inderdaad niet bepaald een uitnodigende ruimte om te laden haha.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 18:09

Het is officieel!
Wynton (v. Jazz) komt Zhivago vanaf December gezelschap houden :D

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:16

Jeee! Die wil ik wel gebruiken, heb een gelderse merrie waar die wel op zou passen!

Heel fijn :j

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:19

Wat leuk ! Vlieg je ook weer over en weer ?

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:56

Je vriendin heeft een goede smaak. Zowel Wynton als Zhivago nakomelingen herken ik als de betere paarden op dit moment op zz licht niveau en subtop. Jammer dat hengsten blijkbaar niet voldoende gewaardeerd werden hier en hoop dat ze in Canada goed tot hun recht komen.Ik had ze graag zelf nog eens gebruikt.

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:14

Bijzonder om te zien hoe dat in z'n werk gaat!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Zhivago op reis naar Canada!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:23

Heel interesant!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 20:16

Pandora2 schreef:
Wat leuk ! Vlieg je ook weer over en weer ?


Deze keer gaat mijn moeder waarschijnlijk met hem mee :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:37

_Snow_White schreef:
Het is officieel!
Wynton (v. Jazz) komt Zhivago vanaf December gezelschap houden :D

ja ik las al dat wynton weggaat.

heel gaaf zeg.

wie gaat wynton daar uitbrengen? *\o/* *\o/* *\o/*