Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
n_love_qwert schreef:100-120 in de maand moet te overzien zijn toch? Ik zou dan toch een verzorger zoeken. En jouw vriend beslist toch niet dat jouw pony weg moet? Dat vind ik persoonlijk geen manier van doen!!! Schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.
HxSunlight schreef:Je zegt zelf dat je liever die 100,- wil sparen dan aan je pony uit te geven..
Amber_anne schreef:Waarom is er geen spaarpotje? En ben je wel bereid die te gaan maken?
Je kan het altijd proberen met een verzorgster en dan als dat niet gaat alsnog verkopen, ik denk dat er wel animo is voor een paardje als deze.
Ik zou overigens geen relatie met iemand kunnen hebben die er zo over nadenkt. Mijn vriend rijdt mij overal heen met paarden en snapt dat dat voor mij belangrijk is. Lijkt me wel een punt in jullie relatie om eens te bespreken
troi schreef:Waarom kan je steeds zo lang niet rijden na een val? Dan moet je toch juist direct er weer op en aan de slag?
Ik denk dat je 2 opties hebt eigenlijk, ofwel verkopen (volgens mij wil je dat het liefste..) ofwel het dier een maand of twee in teaining zetten zodat je er echt eens wat mee kan doen
Fieah schreef:In 2015 heb ik een pony gekregen, Yatzee (zijn eigenaar kon hem wegens ziekte niet meer verzorgen). Hij was toen 5 jaar maar kende helemaal niks. Ik heb hem zadelmak gemaakt eind februari 2016. In juli 2016 ben ik serieus gevallen en heb ik niet meer mogen rijden tot in de zomer van 2017. Ik ben toen opnieuw moeten beginnen omdat Yatzee geen zelfvertrouwen meer had en het is pas terug goed beginnen gaan in de lente van 2018. Nu ben ik in september 2018 weer gevallen en mag weer een tijdje niet rijden.
Yatzee is dus nooit goed doorgereden en is ook nooit alleen op wandeling geweest (we doen enkel wandelingen, geen dressuur of springen).
Nu is mijn vriend een beetje boos (hij heeft helemaal niks met paarden) omdat ik meer niet op Yatzee mag/kan rijden dan wel. Daarbij komt dat Yatzee ongeveer 100-120 euro per maand kost. Wat niet handig is omdat we pas een huis gekocht hebben en we willen verbouwingen doen.
Mijn vriend wil per sé dat ik Yatzee verkoop en ik snap zijn punt ook want eerlijk gezegd zou ik ook liever die 100 euro sparen in plaats van uit te geven aan een pony waar ik momenteel weer alleen mee kan knuffelen en grondwerk kan doen.
Maar de gedachte om Yatzee weg te doen maakt mij echt misselijk dus ik zit met een dilemma.
Ik heb er al aan gedacht om een verzorger te zoeken die de helft van de kosten draagt en Yatzee dan ook kan rijden maar ik weet niet of iemand interesse zou hebben in een pony die eigenlijk niet veel kan...
Daar komt nog bij dat als Yatzee ziek zou worden ik het niet zou kunnen betalen... (Geen spaargeld meer wegens het huis)
Wat is jullie gedacht hierover?