Meteen nadat alles rond was zijn we op zoek gegaan naar een tweede paard, mijn paard Magic kon uiteraard niet alleen komen te staan. Al snel vonden we een maatje in de vorm van Dino, een nog groene 5 jarige Quarter Horse ruin. Dino is eerst nog bij Magic op onze vorige stalling komen te staan, zo kende ze elkaar al en kon ik alvast rustig aan de slag met zadelmak maken, op onze eigen stek was immers geen rijbak, en die had ook geen prioriteit, maar het was toch wel fijn om de eerste stappen gewoon in een omheinde rijbak te kunnen doen

Nadat we de sleutel kregen zijn we samen met mijn ouders begonnen met het ontwerpen en aanleggen van ons eigen Paddock Paradise. Alle wensen die ik op vorige stallingen (ook paddocks, 24/7 buiten) had konden nu in ons eigen plan verwerkt worden

En dan maken we even een sprong naar de huidige situatie

Dino blijkt een erg makkelijk paard te zijn en zodra de rem er op zat zijn we lekker het bos in gegaan samen met mijn moeder op Magic. Natuurlijk kunnen Veluwe oortjes foto's niet ontbreken in dit topic

Mijn moeder met Magic op de heide. We hebben altijd al samen de zorg voor Magic gehad, maar rijden deed ze niet. Nu met twee paarden kunnen we samen op pad (of eigenlijk moet ze nu verplicht mee boscrossen want ik kan niet met 1 paard weg zonder dat de andere de boel afbreekt

Omdat een kudde van 2 paarden geen kudde is, wonen sinds afgelopen weekend de twee mini's Rakker en Sproet bij ons en gisteren hebben we ze samen gezet, wat echt super relaxed ging!
Zodra het draadje (wat de mini's gescheiden hield van de paarden) open ging, liep Rakker (de bruine) regelrecht op Dino af en jatte zijn wilgentak, verder is er eigenlijk niks interessants gebeurd

Toch maar even netjes kennismaken..

En vervolgens op verkenning

Mijn ouders zijn op dit moment keihard aan het werk om de schuilstal te maken, het veranda ding wat als tijdelijk onderkomen diende is gesloopt en de palen voor de echte schuilstal staan

Als afsluiter nog een foto die voor mij toch wel als ultiem werkelijk geworden paardenmeisje-penny-plaatje geldt:

'Picknicken' tussen je paardjes, die rondscharrelen onder de appelbomen

Meer zien? Volg ons op instagram!

Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn!