Voor de 2de keer werden we uitgenodigd door de Triple Mountain Ranch in Hellenthal voor het muildiertreffen. Reed ik vorig jaar mee met een leenmuil, dit jaar ging mijn eigen Tika mee
Wat ben ik trots op mijn kleine meisje ,inmiddels 4 jaar oud . Wat liep ze braaf mee berg op , berg af, dwars door een beek en door het verkeer. Natuurlijk heb ik haar vaker meegenomen naast Blue op kleine buitenritjes maar dit was toch wel andere koek. De zaterdag een rit van bijna 21km en de zondag van ruim 13km.
Genoten van het gezelschap , de mooie andere muildieren en de goede zorgen van Iris.
De foto's zijn gemaakt door mijzelf, een vriendelijk fotograaf en mede-muildier-ruiters.
Klaar voor de start voor de rit van zaterdag
Daar gaan we dan, als laatste van de groep
De stuwdam
en er voorbij
Natuurlijk pauze onderweg
De nachten waren er erg koud dus beide een dek om gedaan. Tika had er nog geen dus ze kreeg een ruime pyama aan
En zondag natuurlijk ontbijt
Het was een stuk warmer als de zaterdag, echt heerlijk weer om te rijden
en mijn foto op dezelfde plek
Vertrek na de pauze bij de burcht
foto's maken met 2 dieren in 1 hand , is ook een hele kunst
En de aankomst terug bij de ranch
Helaas vliegt de tijd als je plezier hebt en het weekend was dus veels te snel om. Nu nagenieten met de foto's en weer uit kijken naar volgend jaar!
Blijft leuk en apart. Heeft Tica nu ander voer beleid nodig dan een paard? Zijn er veel verschillen of valt het mee in het zorgen voor en houden van een paard of muildier. Ik ben dus een absolute leek.
MiniMe ja was heel trots op haar zoals ze netjes mee liep.
shaddy dank je!
Ann Pam Hele mooie omgeving! Als je wil kun je altijd contact opnemen met Iris van de Triple Mountain Ranch
kking hihi, dank je!
Chasey Zeker, heel gezellig
Rebecca time flies inderdaad
Punz dank je!
Prr was ook best spannend hoe ze het zou doen. Nauwelijks gewend op de trailer en dan een rit van ruim 2 uur, op vreemd terrein op de wei en dan tussen vreemde muildieren op pad. Blue was wel haar steun en toeverlaat.
zonnebloem twijffelde al
pien_2010 je moet haar vooral voeren als een ezel, dus weinig tot geen krachtvoer en hoofdzakelijk arm gras of hooi. Muildieren en ezels zijn vooral eigen-wijs en bedenken zelf of ze iets willen doen. Hoe beter de band des te makkelijker doen ze wat je wilt. Verder hangt het natuurlijk ook van de ouderdieren af hoe ze van karakter zijn. Een koudbloedmoeder geeft een rustiger muildier als een arabier muildier. Allerbelangrijkste is dat een veulebn van jongs af aan in de hand is. In de opfok doen en na 3 jaar iets willen gaan doen, is eigenlijk geen optie bij een muildier.
Ik geloof dat ik hier alles leuk aan vind. Leuke omgeving, leuk idee, leuke dieren, leuke foto's. Super. Wat is je muiltje prachtig, het connemara doet veel voor haar hoofd. Leuk smoeltje zit er op. Hoe vond je paard het tussen al die muildieren?
"I hate Russian dolls. So full of themselves." -Greg Davies