Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:47

LHS_80, het was een ET veulen. De mensen waar ik op stal stond fokken springpaarden maar houden de merries in de sport. Het veulen was niet van mij en ze wilden hem niet verkopen.

Complimenten voor de foto’s trouwens!! En dan niet alleen dit project. Volg ook het volg topic maar verder dan Wow :~ kom ik niet dus blijf ik stil ;)

Dankzij dit topic ben ik fan van Zep. Beide paarden zijn waanzinnig mooi.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 18:56

keat schreef:
Natas, ik ken helaas niet veel Zep nakomelingen buiten die uit de lijn van Blokland en de lijnen van Hekkert om, en op die lijnen paste de hengst heel goed blijkbaar. Dat van het achterbeen is me verteld en er zijn mensen die daardoor wat voorzichtig zijn met zep bloed hebben om me geen begrepen, maar ik moet zeggen dat ik helemaal fan ben!
Je ziet het echt terug in de paarden! Dankje voor je compliment!
Als ik dan zo kijk dan denk ik echt bij mezelf dat ik er rap een veulen uit moet halen, maar ik wil nog zo graag verder in de sport met haar. Op latere leeftijd moet ook geen probleem zijn gok ik, aangezien ze al eens een veulen heeft gehad.

San4nie, Dankjewel! Ik zal aan je denken hahaha. Mijn andere merrie, waar ook nog een fototopic van zal verschijnen, is drachtig van Il Divo en mocht het volgend jaar een hengst betreffen, dan zal die sowieso voor de verkoop zijn.

Trysteffi, wat Leuk! Heb je er een foto van? Wat zit er verder achter?

Wilawander, hij geeft bij mij de foto niet weer...



Afbeelding

en nu...

Deze merrie kreeg met 11 jaar haar eerste veulen. Verliep niet zo goed maar niet door de leeftijd. Beentje lag enorm dubbel. Tweede veulen jaren later ging uit het boekje.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:30

Er zit een Chablis ook in. Niet echt een makkelijke dame.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 20:36

Wilawander, mooie merrie en super herkenbaar!

Trysteffi, mooie merrie hoor!

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:37

keat schreef:
Wilawander, mooie merrie en super herkenbaar!

Trysteffi, mooie merrie hoor!



Binnenkort te koop :P

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:55

Afbeelding
3 jarige Don Laurie II uit de zep merrie. Qua koppie herken ik die er ook in terug.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:04

Qua exterieur ook.

Keat, de Zep heft een tijdje in Houten gestaan. Ik heb hem een aantal keer in het echt gezien.
Op de club hebben er een paar nakomelingen gestaan. Naast die en de Blokland en Hekkert lijnen heb ik er wel meer gekent. Mariena is een bekende. Heeft de Pavocub gewonnen. Vitens komt volgens mij uit een volle zus van Mariena.

Natuurlijk zijn er ook Zep kinderen die niet konden bewegen en of een slap achterbeen hadden. Het was geen wonderhengst.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:30

Was Zep zelf ook blond? Ik vind ze echt op elkaar lijken allemaal zeg poeh. (mooooii!) De shoot van Primera, de andere merrie van Keat, staat nu ook online :D

Selma wat leuk dat je van het topic geniet. Ik geniet zelf ook enorm van dit project. Wat is een ET veulen?

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 22:37

Jeetje wilawander, dat is een knappe zeg!!!

Natas, ja met mariena ben ik bekend. Fantastische merrie. Vitens vind ik dan wel weer een voorbeeld van een ietswat langer achterbeen..
Ja natuurlijk is er altijd een vader én moeder nodig en kan niet alles alleen bij de vader weerlegd worden.
Heb jij nog oude foto's van hem of van directe nakomelingen?

LHS, ja Zep was een blondje haha

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:06

Oh trysteffy mooie merrie!
Wilawander, wat een af paard al voor haar leeftijd.

LHS_80, sorry ET staat voor embryotransplantatie.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:45

keat schreef:
Heb jij nog oude foto's van hem of van directe nakomelingen?


Ik denk het wel.

Moet ik even zoeken.

Van Ninetty in ieder geval.
Van die op de club moet ik even kijken. Daar heb ik uiteraard niks digitaals van.

Maar Ilex kennen we denk ik allemaal? (de Zep x Unitas volle zus van Jamanda)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:14

Wil van allemaal wel foto’s zien, leuk om te vergelijken! Jij hebt t zelf wel over het ‘Zep hoofd’ toch Natas? Keat dat heeft Zamara ook toch?

Ah Selka, ik begrijp het dankjewel.

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 10:38

Leuk natas! Ja ilex ken ik idd!

LHS, ja ik vind zam een echt Zep met het herkenbare profiel, maar mijn hoefsmid die geen Zep fan is vond het weet een echte koss... Hij heeft Zep ook van dichtbij gekend, maar als ik Zam dan weer vergelijk met andere kossen, dan vind ik dat Zep haar veel heeft meegegeven.

Voor de geïnteresseerden, mijn andere Gelderse merrie die door LHS is gefotografeerd, heeft ook een eigen topic gekregen;

keat @ [ITP] 21 jarige Gelderse merrie nog zo fit als een hoentje!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:28

Dat van je hoefsmid kan ik me voorstellen. Zep had niet de meest geweldige hoeven en veel kinderen hadden dat ook.

@LHS, Zep had een iets bolprofiel en een breed voorhoofd. Maar niet een ramshoofd.(lastig uitleggen)Kinderen vaak ook. En grote oren. Lange Trakhener oren.


Afbeelding


Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:43

Mariena
Afbeelding

Foto van mijn scherm. Kon hem niet meer downloaden. Hier zie je zijn hoofd goed. Zo'n hoofd heft Bella ook. Ninetty had ook zo'n hoofd.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 26-05-18 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 11:46

Ja dat klopt. Daar had hij het over. En het achterbeen... maar goed, ieder zn voorkeur.

Mooie hengst was het hè! Toch zie ik dan in Zam ook weer veel Koss. Maar goed, logisch ook En het mooie van twee werelden!

Mariena, zij is geloof ik de enige die de pavo cup heeft gelopen en zal lopen toch? Is het niet zo dat de geldersen uitgesloten zijn en zij via een foutje toch mee mocht doen?

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 11:47

Bella heeft idd ook heel veel van Zep! Je ziet het echt in allen terug

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:55

keat schreef:
Ja dat klopt. Daar had hij het over. En het achterbeen... maar goed, ieder zn voorkeur.

Mooie hengst was het hè! Toch zie ik dan in Zam ook weer veel Koss. Maar goed, logisch ook En het mooie van twee werelden!

Mariena, zij is geloof ik de enige die de pavo cup heeft gelopen en zal lopen toch? Is het niet zo dat de geldersen uitgesloten zijn en zij via een foutje toch mee mocht doen?


Alexandro heft ook PAVO gelopen.

Er waren daar helemaal geen regels voor welke fokrichtingen mee mochten doen. Hadden ze ook niet over nagedacht en ook niet verwacht dat de testruiter die merrie zo hoog zou beoordelen.

Volgens mij zijn er na Alexandro regels voor gekomen. Al mag Henkie blijkbaar wel meedoen met het WK jonge paarden.

Ik zeg ook niet dat het achterbeen wel goed is he. Het kon lang zijn en nakomend. Alleen hadden de meeste gewoon niet een echt slap achterbeen. Vitens vind ik bijvoorbeeld niet typisch voor alle Zep kinderen qua achterbeen.(al zal het wel daar vandaan komen denk ik).

Ja ik vond het ook een hele mooie hengst. :j
Maar dat was Koss ook. En die heeft gewoon nog beter gefokt. Die is niet om niks preferent.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:02

De zwartwit foto is overigens tijdens de hengstencompetitie dacht ik. In iedergeval nog redelijk jong. Moest nog uitzwaren.
standfoto is van verrichtingsonderzoek ik dacht dat ie daar 4 was. Maar Dicktrom op bokt weet daar meer van. Was van haar moeder.

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:44

Wow meid, wat een super gave foto’s!! Complimenten aan LHS!
Ze is en blijft een van mijn lievelingsmerries. Echt een paard met een gouden randje! En wat een mooie geschiedenis hebben jullie achter de rug, je hebt destijds een moeilijke maar zeer goede keuze gemaakt!!

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:11

Wat een prachtige merrie zeg, echt met recht een krachtpatser.

Een van mijn eerste gedachten was dat het me een kapitale merrie lijkt voor de gelderse fokkerij..maar met sportpredikaat natuurlijk nog beter.

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:43

En he bent uitgelicht vandaag :)

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Fotoshoot van Gouden Gelderse krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:49

Heel mooi dier!

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 11:45

Gj, dankje voor je mooie compliment. Jij hebt aan de voet gestaan van alles en hebt het mooi mogen volgen haha. Leuk hoe zich zoiets kan ontwikkelen hè en het was idd de beste keuze ooit deze merrie te kopen!

Elisa, dankje! Die predikaten heeft ze al. Ik zou haar alleen nog moeten prokken zodat ze mogelijk Elite wordt. Ik denk ook dat ik idd niet mag rusten voor ik er een paar mooie veulens uit heb gefokt, maar de timing vind ik voor nu nog even lastig omdat ik nog lekker wil blijven rijden met haar. Maar goed, ze heeft al een veulen gehad en is dus jong zat om over een paar jaar weer aan de veulens te gaan.

Ow leuk, zomaar in uitgelicht joh!

Dankje ansie!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:22

stoere vos!