Magic staat nu op een fijne plek in Heemskerk, direct aan het bos, waar hij 24/7 buiten staat in kudde van 14 paarden. Begin dit jaar begon het wat te rommelen, er kwamen geruchten over dat de boel verkocht zou zijn aan een projectontwikkelaar en er werd geen uitleg aan ons als stalklanten gegeven, eigenlijk ging het gewoon heel stiekem en raar. Omdat het een harde eis is dat Magic 24/7 buiten staat met andere paarden, hij niet full time op het gras kan, een schuilstal moet hebben en goed ruwvoer moet krijgen (en ik niet bij het bos vandaan wil) is het super moeilijk om in onze omgeving een andere plek te vinden. Er was dus best wel wat paniek onder ons allemaal. En dan ga je zoeken...
Om maar een grote sprong te maken: 13 juli krijgen wij de sleutel van een paradijsje op de Veluwe. Geen gezeur meer met stallingen zoeken en concessies moeten doen op wat het beste is voor je paard. Een droom die uitkomt

En nu begint de voorbereiding: Magic kan uiteraard niet alleen komen te staan, wat doen we? Een shetlander erbij? meteen een rijpaard erbij? Eerst een paard 'lenen' en dan rustig op zoek naar een tweede paard/pony? Mijn moeder zal daar ook wat meer gaan rijden (we zitten immers aan de Veluwe Trail) en ook mijn vriend zou daar eigenlijk wel een paardje willen hebben. Maar hoe gaan we dat dan doen, nu een paard zoeken en die pas ophalen tegen de tijd dat we gaan verhuizen?? Of het nieuwe paard is naar Heemskerk halen en dan dus een hoop extra kosten hebben aan stalling?
Na een korte zoektocht kwam Dino op ons pad:

- Lime Light Deanolynx (bij ons gewoon Dino)
- Quarter horse
- Ruin
- 1.55 cm
- net 5 jaar (6 mei)
- nog niet zadelmak
- 5 panel getest (negatief)
Zijn afstamming is Major Haidas Playpep (Major Jesse) X Deano Dun It (Hollywood Dun It).
Ik wilde heel graag een Quarter, Paint of nog een Amerikaanse Appaloosa (zoals Magic). Dit vanwege het nuchtere karakter wat ze vaak hebben. Helaas zijn veel van deze paarden al heel vroeg ingereden en dat vind ik erg jammer. Dino is met zijn (toen nog) 4 jaar dus best een uitzondering. Hij komt rechtstreeks bij zijn fokker vandaan, die wel plannen had maar helaas de tijd niet had om hem zelf in te rijden. Er is wel wat grondwerk met hem gedaan. Ideaal dus!
We hebben er toch voor gekozen om hem naar Heemskerk te halen, zo kan hij eerst kennis maken met Magic en zal hopelijk de verhuizing straks iets minder heftig zijn. Ik vind het wel heel sneu dat hij in relatief korte tijd dan twee keer moet verhuizen, maar goed, de bedoeling is dat hij daarna de rest van zijn leven op dezelfde plek blijft staan

Inmiddels staat Dino nu al een maand bij ons en hij doet het super goed. In de kudde doet hij het prima, hij wil graag met je werken en hij is super mensgericht. Een erg lief en aanhankelijk dier is het.
Na 2 dagen lag hij al lekker te slapen tussen de andere paarden

Hij heeft kennis gemaakt met de Schotse Hooglanders, hier samen met zijn grote vriend Finn.

Is al een keer in zijn eentje mee naar het bos geweest

En is mee wezen ''zwemmen''

Hij is super stoer en vind alles gezellig en leuk. Magic is een groot voorbeeld en als Magic het doet dan kan Dino het ook

Mee als handpaard. Ik hoopte zo het eerste rondje geen koeien of wilde pony's tegen te komen, de pony's zien we al bijna nooit dus dat zou vast goed komen...

We werken nu rustig aan wat in de bak, hij kent inmiddels het zadel op zijn rug, het hangen en ik kan zonder zadel op hem gaan zitten zonder dat hij spanning opbouwt. De plannen met hem zijn uiteindelijk om vooral te gaan boscrossen straks op de Veluwe, met hier en daar wat baktraining voor het nodige onderhoud en wie weet ooit nog eens een (western)wedstrijdje te starten

Vind je het leuk om de vorderingen van Dino (en Magic) en straks alles rondom de verhuizing en het aanleggen van het Paddock Paradise te volgen? dat kan! *klik*

Mijn mooie duo wat straks in onze eigen tuin staat

Bedankt voor het lezen en reacties vind ik leuk!

en ohja, de verkoop van onze huidige stal is afgeblazen, gelukkig voor mijn lieve stalgenootjes!