Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 06:57

Ik maak eigenlijk nooit foto topics maar mijn kanjer verdient er nu wel één.


Afbeelding


In het verleden heb ik 2 eigen paarden gehad en droomde ik van wedstrijden rijden en onbezorgd buiten ritten maken. Helaas heb ik dat nooit waar kunnen maken omdat ik niet meer kan rijden door 3 ongelukken. Zó lang zoveel moeite mee gehad.

Maar toen ontdekte ik het mennen en de wens naar weer een eigen beestje was heel groot. Dus op zoek naar een mooie shet om mijn dromen op die manier uit te laten komen.

3,5 jaar geleden kwam deze kanjer op mijn pad en het was liefde op het eerste gezicht.

Afbeelding


Zijn echte naam vond ik stom en mijn partner vond hem op Alf lijken en aangezien ik daar gek op was vroeger was de naam snel gekozen.

Voor wie Alf niet kent:
https://goo.gl/images/DQVLVi



Hij was bijna 3,5 jaar. Lekker rustig aan gedaan. Al snel was duidelijk dat ik echt een knuffel had gekocht
Altijd gezellig <3

Afbeelding


Dat jaar erna is mijn instructrice begonnen met hem te beleren voor de wagen. Dat pakte hij super goed op!


Afbeelding


Ondertussen genoten we samen van alle leuke dingen


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Hij heeft wel meer dan een jaar gekwakkeld met zijn gezondheid waarbij we de cushing molen in zijn gegaan, eigenlijk door verkeerde diagnose van de veearts. Hij zou cushing en nier problemen hebben en misschien niet zo oud worden.
Bloedonderzoek na bloedonderzoek was ik het op een gegeven moment zo zat dat ik naar de internist in Bodegraven ben gegaan en hij niets bleek te mankeren, niets meer dan wat simpele probleempjes: eens wat bloed armoede, een ontsteking, een keer wormen etc. Gelukkig!

Vol goede moed weer verder met beleren voor de sulky. Ging heel erg goed maar ik vond hem nooit geweldig lopen. Hij was niet kreupel maar......hmmmm vaag. Nog jonge pony en net beleerd; onbalans? Goede ostheopaat laten komen maar die kon ook niets vinden.

Tot hij wel wat rotter ging lopen (en nog steeds zag eigenlijk niemand wat maar ik ging nu echt op mijn gevoel af) ben ik gelijk naar de Raaphorst ben gegaan in Wassenaar en daar kregen we een onaangename verrassing: in elk voorbeentje een tussenpees blessure. En na uitverdoven bleef hij niet goed lopen dus er zat mogelijk nog een 3e blessure.
Eerst maar de pezen behandelen.

Maanden het traject ingegaan met shockwave en Tildren infuus en stappen stappen stappen maar met uiteindelijk goed resultaat; het ging beter!

Stappen stappen stappen:
Afbeelding


Maar opeens ging hij achter rot lopen. Terug naar kliniek en daar bleek hij een flinke cyste in zijn achterknie te hebben met kraakbeen defect. Oh my.....!
Opereren? Jeetje.....Besloten om maar af te wachten en te kijken of hij er echt last van zou gaan krijgen. Niet gaan opereren zolang hij er geen last van had teveel.
Nou vooruit, weer verder met opbouwen en alles goed in de gaten houden.

Dat ging eigenlijk super goed. Mochten weer volop draven en galopperen


Afbeelding


Maar toch....... toch bleef iets mee niet lekker zitten en op kleine harde volte nog steeds niet goed.
Weer terug naar kliniek. Ondervoet uitverdoofd en daar zou het probleem zitten. Op foto iets te zien maar niet exact wat........ kun je alleen onder de MRI zien.

Ondertussen wilde ik het natuurlijk weten want ik was al zolang bezig dus ik mijn moppie naar Wolvega gebracht voor een MRI.


Afbeelding



Uitslag was niet leuk; in elk voorbeentje nog een kleine peesblessure aan de diepe buigpees. Daarnaast RV straalbeen degeneratie en botoedeem. LV in zeer lichte mate hetzelfde......

Symbolisch ondersteunen; zijn kapotte pootje


Afbeelding


Arts denkt dat diepe buigpees blessures er al langer zitten ook. Lijkt meest logische. Wel negatiever want in dat geval zijn die niet mee geheeld in onze maanden stappen etc voor de tussenpezen.

Jeetje....... wat een klap is dit zeg. Wat nu?

Na overleg met Raaphorst besloten dat Alf alleen nog maar licht in het werk blijft staan. Recreatief. Veel rechtuit. Wat wandelen, af en toe een ritje voor de sulky. Proberen wat andere leuke dingen te gaan doen.
Want 1 ding is heel zeker; hij zal niet weggaan bij me. Hij is ZO mega lief, hij heeft zo'n top karakter!!!
Hij zal maar op 1 manier ooit weg gaan bij me en dat is horizontaal. Deze kanjer verdient het om nog een heel fijn leventje te hebben zolang hij pijnvrij is.

Iedereen die hem kent is gek met hem! Goed opgevoed, top karakter. Al 3 artsen wilden hem wel hebben. Maar no way. Hij blijft lekker bij mij.

Natuurlijk heb ik het er heel moeilijk mee. Wéér mijn dromen niet uit kunnen laten komen, weer geen wedstrijden starten. Maar mijn liefde voor Alf is groot genoeg om mijn behoeftes opzij te zetten <3 <3


Afbeelding


Gisteren nog in laten spuiten ter ondersteuning en hij heeft nog een Tildren infuus gehad.

Afbeelding

Nu hopelijk een aantal maanden zonder artsen. kan ik alle rekeningen afbetalen (zit op 6.800 euro aan veearts kosten nu ieks!!) En kunnen we beiden even tot rust komen van deze achtbaan van emoties......


Edit: arts heeft me verzekerd dat hij geen pijn heeft als hij gewoon lekker zijn ding mag doen dus wees gerust :-)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 02-05-18 07:33, in het totaal 5 keer bewerkt


Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:15

Wat een leuke pony! Heftig verhaal! Veel sterkte! Bij mijn pony heeft het tildren infuus zijn werk goed gedaan!

Toffeltje

Berichten: 526
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:22

Wat heeft Alfie het ontzettend getroffen met jou! En wat naar dat jullie nu zoveel ellende hebben moeten meemaken. Heel veel sterkte!

Nikass

Berichten: 16484
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:29

Wat een leukerd! Wat jammer dat hij niet meer alle leuke dingen kan gaan doen die je vast met hem van plan was. Wel heel top dat je hem nog steeds een fijn leven wil geven!

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:47

Ach wat een herkenbaar verhaal die blessures! Hier een fjord met meerdere peesblessures in de voorbenen en 1 achterbeen.

Wat een ellende zo jong en wat jammer dat je je droom niet hebt kunnen waarmaken en dat de blessures die later zijn ontdekt ook niet verbeterd zijn.. Hopelijk kun je op deze manier nog een hoop leuke dingen doen en beleven met hem en blijft hij pijnloos. Hij ziet er superlief uit :)

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Sharani
Berichten: 4666
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:50

Wat zonde, zo een leuke pony! Maar wel super dat hij zo’n betrokken baasje heeft getroffen. Hopelijk hebben jullie nog vele leuke jaren te gaan samen!

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:03

Tjeetje wat een pech zeg! Wat ik wel heel erg uit jouw vind blijken is jouw positieve houding. Ik vermoed dat je het zo niet voelt maar ik vind je een topper! Alf is een leuk dier trouwens, hij straalt humor uit. Heel veel sterkte!

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:23

Knappe alf! Jij bent gewoon de beste voor hem

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Susanne

Berichten: 11578
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:24

Het is jullie niet gegund Ingrid, ik vind het echt zo zuur voor jou en Alf. Maar je bent een topbaasje voor hem! <3

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:34

Alf heeft zo'n mazzel dat hij bij jou terecht is gekomen! Wat heb je toch ontzettend veel voor hem over. _/-\o_ Heel mooi topic voor knappe Alf <3

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:38

Lieve Alf, wat hebben jullie een pech maar wat ben jij een top baasje voor hem Ingrid <3 Op naar heerlijke ritjes, dat verdienen jullie!

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:59

Jullie boffen met elkaar, Alfie omdat je echt bereid bent om voor hem tot het uiterste te gaan. Jij omdat hij ondanks het niet volledig kunnen waarmaken van je dromen een superpony hebt waar je een ongekende klik mee hebt en je op zijn manier al zijn trouw en liefde geeft. Heel bijzonder, genet van elkaar!

(Ik weet hoe moeilijk het bijstellen van je dromen is, mijn shetje heb k met 11 jaar al moeten laten gaan door zeer ernstige cushing en bijkomende problemen. Mijn fries kan ik al 7 jaar niet meer berijden, door medische problemen bij mij. Maar deze blijft ook bij mij tot zijn dood, er is zoveel meer tussen eigenaar en paard... Maar dat accepteren is heeeeel moeilijk, echt een proces. Sterkte)

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:01

Lief mooi Alfje en de beste ponymoeder die hij zich kan wensen <3 :*

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:34

Ik volg jullie op instagram, hij is zo leuk! In begrijp heel goed dat je hem niet weg wilt doen, hij boft maar met jou <3

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:45

Wat een pech.Wat ben jij een topbaas.Ik zou deze ellende eigenlijk alleen bij grote paarden verwachten...

Shirley

Berichten: 26782
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:58

Wat een lief en dapper ventje <3

En wat mooi om te lezen wat je voor hem voelt en overhebt!

Hoop dat jullie nog een hele poos van elkaar mogen genieten :+:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:16

He wat hebben jullie al veel voor je kiezen gehad...
Respect!
ik hoop dat jullie nog lang op deze aangepaste manier kunnen genieten!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 15:41

Iedereen bedankt voor de super lieve reacties!
Meiden van het mini topic: zo fijn dat ik altijd mijn zorgen bij jullie kan plempen :-)


heidiLOVER schreef:
Hij ziet er superlief uit :)


Ja dat is hij ook echt. Hij zou volgens mij het liefste bij ons in bed kruipen 's nachts om tussenin te spoonen :D :D


smileydees schreef:
Alf is een leuk dier trouwens, hij straalt humor uit.


Ja vooral als hij zijn graasmasker opheeft. Oh my God hahaa. Grijze haren krijg je ervan.
Dan krijg je dit soort plaatjes:
Hele stal krijgt hij aan het lachen ermee en ik maar wanhopig proberen hem op te houden hahaha

Piet piraat:
Afbeelding



dieseltje schreef:
Jullie boffen met elkaar, Alfie omdat je echt bereid bent om voor hem tot het uiterste te gaan. Jij omdat hij ondanks het niet volledig kunnen waarmaken van je dromen een superpony hebt waar je een ongekende klik mee hebt en je op zijn manier al zijn trouw en liefde geeft. Heel bijzonder, genet van elkaar!


Dat is lief en treffend geschreven!
Hij is inderdaad helemaal mijn droom pony <3 <3 <3


beatje schreef:
Ik zou deze ellende eigenlijk alleen bij grote paarden verwachten...


Ja dát klopt. Franklin (raaphorst) vraagt zich ook af hoe Alf eraan komt. Zulke a-specifieke shetlander blessures. Meer blessures voor sportpaarden. Maar ja hij heeft ze. Misschien wel meer shetten maar niet iedereen geeft ze de zorg die ze nodig hebben dus geen idee dan......
Laatst bijgewerkt door IngridM op 02-05-18 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowgli4

Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:44

Las steeds mee in het kletstopic. Elke keer hopend op een goed bericht van jou over Alf... maar helaas -O-
Wat een respect voor jou, dat je voor het uiterste bent gegaan! Alf heeft geluk met jou!
Voor nu, maar lekker genieten van elkaar <3 even een periode zonder alle artsen etc.

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Elliottt

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-02-18

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:55

Heftig maar ook mooi om te lezen dat je zoveel voor je pony overhebt! Geniet van elkaar!

My little bandit Zaro

Alnieno

Berichten: 1200
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Delft omgeving

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:37

Lieve ingrid, alfie heeft het getroffen met jou als baasje. Knap dat je zo positief probeerd te blijven!
Hopen dat jullie nog jaren van elkaar kunnen genieten en er geen nieuwe tegenslagen komen :+:

sorry voor de spelfouten, ik heb dysl.. disle.. diesl.. ik kan niet spellen!
https://www.instagram.com/horse_driver/
Alex: Z1 dressuur, B eventing

Love2sk8
Berichten: 412
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:43

Wat een onwijs leuke pony! Heel knap dat je er zo me om gaat. Waren er maar meer mensen als jij!

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:45

Mooie Alf, nog mooier mensen baasje

linda2008

Berichten: 4247
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:01

Knappe Alf!!!! Hij had zich echt geen beter baasje kunnen bedenken hoor!! Wat heb je gigantisch veel voor hem over!
je hebt een fantastisch maatje gevonden en ik hoop dat jullie nog heeeeeel lang van elkaar mogen genieten, zonder te veel zorgen, zonder pijn, ook al is het misschien niet op de droom-wijze die je vooraf voor ogen had..... :(:)
Alf is een fantastische pony!! Maar jij bent ook een fantastisch mens met je hart op de juiste plek!

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Alf, 6 jaar en met actief pensioen. Zó zonde....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:08

Jemig wat een pech heb jij gehad zeg!
Respect dat je jouw pony gewoon neemt zoals hij is en hem niet afdankt. Kunnen velen nog wat van leren!
Sterkte en toch ook beterschap gewenst voor jullie.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers