Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oryani schreef:Mensen die, heel goedbedoeld, met de auto vertragen en achter het paard blijven hangen.
Of, als ik dan signaal geef dat ze veilig kunnen passeren, met een ferme dot gas voorbijrijden.
Gelukkig is mijn paard ondertussen wel wat gewend en wandel ik in een omgeving met vriendelijke mensen
Oryani schreef:Mensen die, heel goedbedoeld, met de auto vertragen en achter het paard blijven hangen.
Of, als ik dan signaal geef dat ze veilig kunnen passeren, met een ferme dot gas voorbijrijden.
Gelukkig is mijn paard ondertussen wel wat gewend en wandel ik in een omgeving met vriendelijke mensen
upendo schreef:Ik denk niet dat je het mensen kwalijk kan nemen. Zonder achtergrondkennis snap je niet dat een paard kan schrikken als je een paar seconden later verder gaat.
Ik probeer m'n paard maar zo bomproof mogelijk te maken, dat lukt inmiddels redelijk, het enige wat nog VET SPANNEND is zijn paardenvoetballen en shetlanders. Maargoed, ik snap dat wel, die rare dingen zijn ook vreemd!
CharmingS schreef:Ik vind dat jij verantwoordelijk bent voor wat er gebeurd, jij moet er voor zorgen dat jij jouw paard onder controle houd, ongeacht wat er dan ook gebeurd.. Leer eerst je paard dat bepaalde dingen niet eng zijn, bijvoorbeeld op stal dat kan met, plastic zeil, paraplu of zet op stal eens de hogedrukspuit aan.
Vind het juist netjes van deze meneer dat hij even een kleine pauze inlast zodat jij kan passeren, maar hij staat daar in zijn eigen tuin, dus wat hij doet is zijn zaak. Jij loopt langs dus jij moet je paard onder controle houden..
Nou vind ik wel dat auto's wel langzaam moeten passeren maargoed, dat gebeurd helaas vaak ook niet. Maar je moet je paard wel eerst in een rustige veilige omgeving laten wennen aan de buitenwereld, en als er iemand een plastic tas uitklapt en jouw paard schrikt daarvan kun je hun daar niet op aan kijken
Koper schreef:Mijn paard is overigens voor andere paarden soms ook een bron van stress, zo blijkt. Niet elk paard is töltproof. Wist ik veel
ElsieC schreef:Ooit gehad dat ik met een groep paarden over een brug ging (waar je dus niet mag inhalen, duh).
Een auto haalde ons toch in maar eens over de brug zag hij dat hij een tegenligger had dus sneed hij onze groep paarden gewoon af.
De tegenligger in kwestie kon niets beters bedenken dan een flink te claxonneren![]()
Gelukkig vonden onze paardjes het allemaal niet zo indrukwekkend.
Koper schreef:Trouwens ook alweer een tijdje geleden maar wel grappig genoeg om te delen: samen met een kennisje reed ik 's avonds nog even een klein rondje door het bos en op de terugweg (tamelijk breed zandpad) lagen ineens wat sportief uitziende jongens overdwars over het ruiterpadWe hebben nog overwogen om ze toe te roepen vooral stil te blijven liggen zodat we ze als cavaletti konden gebruiken maar ze stonden snel op
Nant, moet je eens met een shet gaan wandelen in een bos waar veel mensen met een steltenloperwarmbloed rondrijden. Je komt niet meer bij