Afgelopen zaterdag mochten Busted en ik 2 shows geven op Equiday. Dit was de eerste keer dat wij een show gaven op een grootschalig evenement. Dat was best spannend, maar uiteindelijk heeft Busted het super gedaan! Ik durf zelfs te zeggen dat hij genoot van de entourage, het publiek, het applaus en de muziek. De tweede show stapte hij namelijk zo snel mogelijk naar de ring toe als hij kon en beide shows voelde hij totaal geen spanning in de baan.
Onder het motto "The best of both worlds" wilden wij laten zien dat topsport, vrijheidsdressuur en horsemanship geen uitersten hoeven te zijn.
Het was een uitdaging om in een kleine bak (met slagschip van 1,73 in een bak van krap 20x40) Lichte tour oefeningen te laten zien. Ik rijd zo 'paardvriendelijk' mogelijk (binnen de kaders van de wedstrijdsport), maar was bang reacties te krijgen op het gebruik van een bit op dit evenement. Wij rijden natuurlijk met meer 'contact' dan sommige naturals graag zien. En aangezien Busted lekker de 'wedstrijdknop' aan had, was ik in het proefje zelf vooral met tempocontrole bezig.
Al met al ging het vrij goed en hebben we ontzettend veel leuke reacties ontvangen (buiten een reactie op een facebookpagina met personen die überhaupt anti bitten zijn). Dat doet me toch wat. Ik ga graag in discussie over zienswijzen van paarden trainen, maar doe dat graag persoonlijk

Al met al een super ervaring voor ons beiden dus. Busted heeft heel veel oh ah en aaitjes in ontvangst mogen nemen, heeft zich tussendoor kostelijk vermaakt op de paddock en ikzelf heb heel veel leuke mensen ontmoet!

Ik wil graag een paar foto's van deze dag met jullie delen. Hiervoor bedank ik twee super fotografen MB shots en Marlies Trap Fotografie!!

1.

2.

3. (hier zie je duidelijk aan mijn houding hoe veel moeite ik had hem uit te zitten in draf die dag, de tuiger komt naar boven als hij enthousiast is

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12. (hij kijkt hier zo leuk, ik iets te geconcentreerd

13.

14 En als afsluiter, mijn favoriet

Ik hoop dat jullie ook van deze rapportage hebben genoten