Sinds vorig jaar juni kwakkeld Noedel met zijn voorbeen. Na maanden zoeken bleek na een MRI dat hij op meerdere plaatsen artrose heeft. Hier is hij op ingespoten en dat leek goed geholpen te hebben maar helaas gaat hij al weer berg afwaarts

Hierdoor hebben wij het rijden vrij abrupt definitief vaarwel moeten zeggen. De bedoeling is dat hij geruind wordt en lekker de wei in kan bij de kudde. Op dit moment is dat even afwachten ook ivm het feit dat hij niet fijn loopt.
Gisteren was de hengstenkeuring en hengstenshow van het Nederlands Stamboek voor Tinkers. Daar waar hij 7 jaar geleden werd goedgekeurd en ook al 7 jaar steevast aanwezig is op de shows, was hij dit keer voor het allerlaatst.
Zijn afscheid... nog 1 keer, 1 keer alle aandacht voor hem. Dát was waar hij zo van genoot. Waar hij thuis het halstertouw voor uit je handen trok en rennend de trailer op ging. Zíjn moment, nog 1 keer genieten.
De bedoeling was om onder het zadel in wedstrijdtenue binnen te komen. Helaas bleek hij wederom niet goed te lopen in de voorring en dus heb ik besloten alles aan de hand te doen.
Het was verre van een spectaculaire show maar voor ons niet minder "mooi".
Met trillende handen en tranen in de ogen betraden we de ring. Daar stonden zoveel fans langs de kant waarvan er enkele speciaal voor hem half Nederland af hadden gereden om hem nog 1 keer te kunnen zien daar waar hij thuis hoort, In the spotlight.
Na het afzadelen hebben we onder luid applaus de ring verlaten. Noedel zelf werd helemaal dol van het applaus (normaliter reageerd hij er niet op

Bij de ring verlaten vloeiden de tranen uitbundig en kregen we van alle kanten steun en knuffels van de lieve mensen om ons heen.
Noedel en ik hebben genoten, waarvoor heel erg dank aan iedereen die aanwezig was.
De foto's spreken boekdelen en ik wil de fotografen dan ook heel erg bedanken voor het vastleggen van dit moment.

Noedel bedankt voor de gave en sportieve jaren die we hebben gehad