Afgelopen dinsdag was ik met mijn zus in de Oostvaardersplassen. We zagen op social media veel er over en wilden graag met eigen ogen zien hoe het er aan toe gaat.
De dieren die in de open gebieden staan zien er wel redelijk uit, helaas waren de afgesloten delen waar de ergste dieren schijnen te staan alleen van een afstand te zien.. Wat we wel van een afstand konden zien was dat het gewoon een heel groot open veld is met heel erg veel dieren zonder echte beschutting en het leek niet alsof er daar werd bijgevoerd.
De dieren die in de open gebieden stonden en waarvan we wél hebben gezien dat er was bijgevoerd werden bijgevoerd in een grote open kuil waar 5 a 6 paarden in stonden en de rest stond er omheen en kon er niet bij. Die 5 a 6 paarden wisselden af en toe af maar toch waren er een groot aantal dat zich afzijdig hield en de restjes op aan t eten waren.
Ik heb nog steeds geen echte mening er over, de paarden die we zagen vielen heel erg mee(misschien hadden we na alles in de media ook wel een horrorbeeld verwacht). Wat we niet konden zien was hoe de dieren op het afgesloten deel er uit zagen, en aangezien dat het ergste deel schijnt te zijn ben ik daar nog wel erg benieuwd naar.
word vervolgd...?
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.