We zijn nu 2 weken verder en ondertussen is mijn oudste paard overleden dat eigenlijk heeft geholpen bij de intergratie van Machinho....
Eerst heeft hij steeds kort apart gegraasd. Hij ging na een paar uurtjes zelf naar de stal.

Toen Júpiter ziek was durfde Machinho bij hem in de buurt te grazen.

De anderen waren ook een beetje van slag en hingen meer bij de stal rond en op een gegeven moment heb ik die maar open gelaten, wetende dat de anderen hem niet echt kwaad wilden doen.
Dat leverde deze ontmoeting met Chico op die ik vast heb kunnen leggen omdat ik aan het uitmesten was. Het zijn noodgedwongen wel tegenlicht opnames geworden, maar dat maakt het ook wel weer byzonder.

Hij durfde op een gegeven moment wel wat meer in de buurt van de anderen te grazen, maar verschool zich nog wel graag af en toe achter een muurtje (bij zijn kar

Na twee dagen dokteren heb ik Júpiter uiteindelijk in moeten laten slapen. Dit zorgde voor een saamhorigheid in de groep. Ze waren er allemaal bij.
En bezochten ook allemaal de plek waar het lichaam heeft gelegen (Olímpio kwam naar me toe, maar stond daar eerst bij).

Hij staat nog steeds bij tijd en wijle graag in het zonnetje achter het muurtje.

Maar hij hoort wel helemaal bij de groep nu.

Hij heeft inmiddels een nieuw knalroze halster en een eigen borstelset.
Voor reacties op Júpiters overlijden verwijs ik naar [IM] Kort maar krachtig.
Ik wil dit topic graag over Machinho laten gaan.