Hij is mager

en heeft ook wel slaag gehad, merk ik als ik te vlug mijn arm beweeg.
Schijnt dat ze er vooral op reden als ze dronken waren. Hij gaat ook voor de kar en dat vindt schijnt hij leuk te vinden. Dat doen ze hier met een bitloos hoofdstel, kin gekruisd, maar dan wel met ijzerwerk met zaagtandjes...

waar hij dan dus ook littekens van heeft.

Denk niet dat halster of hoofdstel veel afging, want behoorlijke afdrukken.
Hii heeft ook littekens van kluisters.

Op zijn heupbeenuitsteeksels kale plekken.
Hoeven zijn redelijk bijgehouden, maar ik heb de indruk dat hij borstelen verder niet kende...
Ik heb de kar erbij, dat is Alentejaans systeem, wordt getrokken met een haam waar een soort vork op wordt gezet. De haam zie je in de kar liggen, verder gaat er geen enkel tuig aan!

Nu de leukere plaatjes:

Vandaag voor het eerst naar buiten. Er moest eerst hevig gerold worden.

Toen ging hij op onderzoek uit en kregen de andere vier hem in de gaten en dus gingen die er allemaal achteraan.

Uiteindelijk hielden de twee oudjes het wel voor gezien, maar vooal Gandhi (de valk) vond het reuze interessant en waar Gandhi gaat, gaat Chico, dus die bleef er ook bij.

Ik was bij voorbaat het bangst voor Gandhi´s gedrag, maar hij was redelijk aardig, keerde alleen de kont toe als Machinho, de muilezel met de kont omhoog ging, en deelde niet eens echt klappen uit. Ze raakten in het grote weiland en al snel waren de vier in groepjes van twee aan het grazen en stond Machinho alleen.

De oudjes

Niet lang daarna kwam hij naar het huis alwaar hij bij de kar ging staan...
En daarna vond hij de weg weer terug naar zijn stal.
Ik heb het hek dichtgedaan van het gebouw waar de stallen in zijn en zo kon hij vrij rondlopen in alle stallen en bijruimtes. Wateremmer bijgevuld en meer hooi gegegeven. Hij heeft zich prima vermaakt. Vond het gezellig dat ik kwam uitmesten. Heb hem ook weer geborsteld.
Nieuw halster besteld want wat erbij kwam hing met touwtjes aan elkaar en heb ik mee terug gegeven en het halster dat ik voor hem heb is duidelijk te groot.
Ook meteen maar borstels besteld, al mijn paardjes hebben een eigen setje, dus dat verdient hij ook.
Nou ja, hij heet dus Machinho, spreek uit masjienjoe.
En hij is bejaard, maar ik heb geen idee hoe oud hij precies is.