Belgisch trekpaard in de dressuurring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:39

Ayasha schreef:
De laatste keer dat ik een jury had die zichzelf niet kon onderbouwen en toen ze dat ging doen zichzelf tegensprak zijn we met z'n allen gaan eten en hebben we er op geklonken :') problem solved!

Voor onderbouwen ben je imo bij de jury niet aan het juiste adres. De jury krijgt 5 min om een onbekende combinatie te beoordelen en zo'n 20 combinaties op een paar uur tijd. Het is letterlijk een eerste indruk (die wel vaak de juiste is) quoteren en net tijd om snel het belangrijkste commentaar te dicteren aan de schrijver. Dan staat de volgende combinatie al klaar.
Van de beste combinaties en eventueel van combinaties die opvallen (zoals het paard van TS) kan de jury na de wedstrijd waarschijnlijk nog iets zinnigs vertellen. Van de anderen wordt dat heel moeilijk.
Om een goed onderbouwd commentaar te krijgen op je gereden proef zou je moeten filmen vanuit een positie zo dicht mogelijk bij de C en achteraf de video bekijken samen met een instructeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:40

Hoe, uhm, kom je erop? :+ :P
Tof paard zeg! Veel plezier met het starten in 2018 :)

Het lijkt me zelf ook nog eens erg gaaf! Met een 'zware' koudbloed de ring in. Als parcourhulp heb ik eens een koudbloed in de baan gezien met het springen ( :oo ) (BB-Parcourtje), de hele grond trilde wanneer hij galoppeerde! Heel gaaf!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:51

Sclimpre schreef:
Ayasha schreef:
De laatste keer dat ik een jury had die zichzelf niet kon onderbouwen en toen ze dat ging doen zichzelf tegensprak zijn we met z'n allen gaan eten en hebben we er op geklonken :') problem solved!

Voor onderbouwen ben je imo bij de jury niet aan het juiste adres. De jury krijgt 5 min om een onbekende combinatie te beoordelen en zo'n 20 combinaties op een paar uur tijd. Het is letterlijk een eerste indruk (die wel vaak de juiste is) quoteren en net tijd om snel het belangrijkste commentaar te dicteren aan de schrijver. Dan staat de volgende combinatie al klaar.
Van de beste combinaties en eventueel van combinaties die opvallen (zoals het paard van TS) kan de jury na de wedstrijd waarschijnlijk nog iets zinnigs vertellen. Van de anderen wordt dat heel moeilijk.
Om een goed onderbouwd commentaar te krijgen op je gereden proef zou je moeten filmen vanuit een positie zo dicht mogelijk bij de C en achteraf de video bekijken samen met een instructeur.

Ik rijd lang genoeg wedstrijd om te weten hoe het spelletje werkt. In dit geval was het de jury zelf die haar protocol wilde onderbouwen maar daar niet in slaagde. :(:)
Mijn proeven worden altijd gefilmd en bekeken met de instructeur en ze is vaak mee ook. ;)

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:37

Wat gaat zeg. Fijn dat het zo goed ging. Ik verlies mezelf bijna in de ogen van je paard, wat een lieve uitstraling heeft hij. <3

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Belgisch trekpaard in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:31

Ik denk dat je inderdaad wel tegen jury’s aan zal lopen die een koudbloed niet zien zitten heb een keer geschreven bijbenen jury die letterlijk zei dat een fries voor de kar moet lopen inplaats van onder het zadel maar ik denk ook dat je het zelf wel beseft als je met jou paard rijd dat je niet van iedereen een positieve reactie krijgt

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Belgisch trekpaard in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:48

Prachtig paard! Lekker samen genieten

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Belgisch trekpaard in de dressuurring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:50

idd,er zullen altijd juryleden en andere mensen zijn die vinden dat je daar niet hoort of die je minder punten geven dat je verdient net omdat je een niet-alledaagse combi bent.

gewoon naast je neer leggen,jammer dan,volgende keer betere en andere jury die wel door zo'n combi doorkijkt.

ik veronderstel dat je met een trekpaard zoiets voor het plezier doet en geen ambitie hebt om z te gaan rijden ofzo.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:04

Bubblewrap schreef:
Hoe, uhm, kom je erop? :+ :P
Tof paard zeg! Veel plezier met het starten in 2018 :)

Het lijkt me zelf ook nog eens erg gaaf! Met een 'zware' koudbloed de ring in. Als parcourhulp heb ik eens een koudbloed in de baan gezien met het springen ( :oo ) (BB-Parcourtje), de hele grond trilde wanneer hij galoppeerde! Heel gaaf!


Jep dat heb ik dus ook gedaan, heerlijk was dat en dan de afgunst als je vooraan stond bij de prijs uitreiking....dan waren sommige blikken echt meer dan een glimlach waard :=
gewoon doen wat jij wilt en wat goed voelt, jullie talent ontdek je dan vanzelf!