Home again.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Home again.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 09:49

Home again.... Zo voelde het echt! Na vier jaar in Hellevoetsluis gewoond te hebben zijn we in december naar Voorhout verhuist. Voor mijn verhuizing naar Hellevoetsluis vanuit Katwijk stond mijn pony altijd in Noordwijk/Noordwijkerhout. En die omgeving heb ik toch wel behoorlijk gemist! Gewoon lekker door duin, bos en over strand... En nu zijn we weer terug :D.

De verhuizing zelf vond ik best wel spannend.... Niet voor Shaggy, maar voornamelijk voor ons andere paard Mystiek. Die twee zijn in de afgelopen vier jaar dikke maatjes geworden en zouden nu gescheiden worden.... Mystiek is al 24 jaar en op de vorige stal stond hij gewoon lekker samen met Shaggy. In de zomer ging dat prima, overdag lekker op het land en 's avonds op stal. In de winter stonden ze alleen meer binnen en dan kwam de artrose opspelen.... Voor hem ging ik opzoek naar een plekje waar die zoveel mogelijk buiten zou komen (en het liefst 's avonds op stal). Shaggy is wat 'makkelijker'. Die wordt nog gereden en wilde ik ook wel zoveel mogelijk buiten maar die kan in de winter ook wel wat langer binnen.

Uiteindelijk ging de verkoop van onze woning zo snel en moesten we ook vrij snel opleveren dat er ineens spoed zat achter stal vinden.... En zo'n beetje alles in de buurt stond al vol |o. Uiteindelijk was er bij stal Wassenaar in Noordwijkerhout een plekje. Mensen die daar op de wachtlijst stonden lieten niks van zich horen. Had ik geluk mee :o. Voor Mystiek was het ook nog zoeken, de plek waar ik hem het liefste wilde neerzetten was enorme wachtlijst. En helemaal in Brabant ofzo leek me ook weer niet optimaal. De stal waar Shaggy heen ging had ook een groep met pensionado's en die hadden ook plek. 24/7 buiten met inloopstal.... Uiteindelijk de knoop doorgehakt hem daar te plaatsen. Doodeng vond ik het, Mystiek was het helemaal niet gewend, zou dat wel goed gaan.... En zonder zijn maatje Shaggy. Heb er heel wat tranen om gelaten...

Toen was de dag daar, de verhuizing.... Ik had een vervoersbedrijf geregeld en ze stonden lekker samen op een vrachtwagentje. Ging super! Mystiek had al 2 jaar niet op een trailer gestaan dus daar had ik ook nogal wat zenuwen over....
Afbeelding

Eenmaal bij stal Wassenaar aangekomen eerst Shaggy uitgeladen en in zijn box gezet. Gelukkig lekkere open en sociale boxen!
Afbeelding

Daarna ging Mystiek de groep in.... Doodeng vond ik het :o. We brachten hem naar het land en lieten m los.... Hij deed even rondje showen, vond een andere vos en ze stonden te eten. Ging echt zooo soepel, totaal niet verwacht!
Afbeelding

Afbeelding

Shaggy was de eerste weken op de nieuwe stal wel heel onrustig. Dit kwam ook wel doordat alle paarden nog het land op gingen en hij (op een twee na) alleen achter bleef. Hij kwam dan wel in de paddock maar dat was pas later op de dag.
Afbeelding

We gingen weer rustig aan beginnen met rijden. Toch wel weer lekker dat we ook weer een binnenbaan hebben. De buitenbaan vond ie in het begin vooral in het donker nog erg spannend...
Afbeelding

Afbeelding

In het begin ging ik echt nog dagelijks bij Mystiek kijken. Hij kwam niet als ik hem roepte, keek soms net aan op :+. Maar dat zag ik alleen maar positief: Hij had het duidelijk naar zijn zin!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen ging het ineens enorm sneeuwen.... Wat had ik het te doen met Mystiek die zijn eerste winter buiten door bracht. Ging even bij hem kijken maar ze stonden allemaal buiten en niet in de schuilstal...
Afbeelding

Inmiddels bleven de andere paarden ook binnen en werd Shaggy ook wat rustiger op stal. Afbeelding

Na een paar kleine rondjes buiten hebben we afgelopen weekend voor het eerst weer een strandrit gemaakt. Wat was dat genieten! Dit heb ik de afgelopen jaren echt zo enorm gemist!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verhuizing is uiteindelijk zeer geslaagd :D. Mystiek heeft het helemaal naar zijn zin en Shaggy is ook helemaal op zijn plek inmiddels. April gaat ook Shaggy weer lekker het land op, kijk er nu al naar uit!

Fenn

Berichten: 6141
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Home again.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:59

Hey Esther, wat leuk om weer eens wat van jou te zien! En ziet er uit alsof de verhuizing geslaagd is. Veel plezier op het strand de komende tijd!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:00

Wat fijn dat het zo goed gegaan is! :D

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Home again.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 10:47

Hey Fenna! Shaggy heeft ook al kennis gemaakt met jou oude verzorgpony ;). En gaat wel lukken met dat plezier op strand :D.

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Home again.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:56

Lekker Es. Genieten zo. Ook wat meer tijd over nu dichter bij werk?

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Home again.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 11:04

Ja kan nu tenminste thuis komen, even lekker rustig koken en eten. Thijs nog lekker in bad doen en met de honden lopen. Dat was vaak allemaal even snel en keuzes maken enz.... En dan heb ik 's avonds gewoon lekker de tijd voor Shaggy.