[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:06

Ik ga volgen. :j heel benieuwd hoe het verder gaat en hoe hij opknapt.
Super dat je hem een kans geeft

Misschien heb ik erover heen gelezen maar hoeveel maanden is hij?

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:08

hij is van 27 Juni, dus nu een dikke 5 maanden oud. ik zal blijven posten hoe het met hem gaat! de wereld is er niet bij geholpen maar dit beestje wel:)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:10

othelloster schreef:
hij is van 27 Juni, dus nu een dikke 5 maanden oud. ik zal blijven posten hoe het met hem gaat! de wereld is er niet bij geholpen maar dit beestje wel:)


Je kan niet alle dieren van de wereld redden naar wel de wereld van 1 dier

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:12

Absoluut! Hij is het dubbel en dwars waard!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:12

Die foto biedt toch wel hoop zeg, als de rug "alleen maar" door verwaarlozing komt dan trekt 't met zo'n jonkie misschien nog bij? In zomervacht ziet hij er in elk geval heel mooi uit.

Mizora dank je wel voor de toelichting.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:13

othelloster schreef:
Absoluut! Hij is het dubbel en dwars waard!


Ooit.. ergens in 2009 heb ik ook zoiets gedaan.. hij Heeft het helaas niet gered maar ze krijgen dan in elk geval een kans :j

Veel succes met hem

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:22

Ik blijf ook duimen dat hij zo vooruit blijft gaan, en geen flinke terugval gaat krijgen. de tijd zal het leren.

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:28

Ik zal morgenochtend eens een foto van hem nemen zonder deken en op de straat, dat geeft een beter beeld van zijn bouw.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:26

Joolien schreef:
Jeetje, wat een verschil zeg. Al heeft ie daar een groot voorhoofd, was dat ook niet dwerg eigen?
Zijn lijf ziet er daar nog wel goed uit.

Zo'n voorhoofd zie je wel vaker bij Ukkies, trekt over het algemeen wel bij

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:39

Och wat een guppie <3 hoe schattig! Wat goed dat je hem op hebt gehaald! Ik ga ook volgen!

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:44

Gossie.... Wat goed van je ik blijf zeker volgen!!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:48

LadyMadonna schreef:
Joolien schreef:
Jeetje, wat een verschil zeg. Al heeft ie daar een groot voorhoofd, was dat ook niet dwerg eigen?
Zijn lijf ziet er daar nog wel goed uit.

Zo'n voorhoofd zie je wel vaker bij Ukkies, trekt over het algemeen wel bij


Precies die van mij hadden dat ook.

Afbeelding

Wel super dat je over hem ontfermt.
Ben heel benieuwd hoe hij over maandje weer uit ziet :)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:54

Hij boft met jou, ik vind het zo'n scheetje om te zien en volg graag zijn vooruitgang.
Heel veel succes met hen een ik zou zeker overwegen om de dierenarts er even naar te laten kijken, ookal ben je goed bezig qua voeding en ontworming. Wat extra inzicht te plaatse en wat tips en bevestiging kunnen erg fijn zijn.

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:00

Oooh ik vind 'm leuk!
En fantastisch wat een verandering in zijn uitstraling, terwijl hij uiterlijk nog weinig is veranderd.

Heel verstandig dat je hem nu nog niet scheert!

Ik blijf volgen!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:07

Agossie het lijkt niet eens op een paardje op de eerste foto's, wat ontzettend fijn dat jij hem hebt opgehaald en voor hem zorgt. Ik word blij van zo'n verhaal. Ik hoop dat je updates blijft plaatsen.
Ik kan je geen enkel advies geven dan luister naar je eigen gevoel en dierenarts, jij ziet hem in het "echt" en dat is toch heel anders dan foto's.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:50

Die oogjes....wat een dotje. En wat tof dat je hem toch heb mee genomen. Lange weg te gaan maar met liefde kom je heel eind!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:28

Ik vind ''redden'' altijd heel dubbel. Mijn verstand zegt vaak nee, maar als ik er zelf voor sta, kan ik het ook niet goed laten. Fijn dat hij een kans krijgt.

Ik zou nu niet scheren. Geef het de tijd en kijk in het voorjaar hoe hij onder zijn vacht vandaan komt. Het is nu belangrijk dat hij rustig aankomt, gezond is en weerstand krijgt. Je kan met je handen goed door de vacht gaan en voelen of je ribbel voelt en hoe zijn buik voelt.

Als je eventueel een vermoeden hebt dat hij slecht gevoerd is afgelopen tijd, kan hij ook veel zand binnen gekregen hebben en zou je psyllium kunnen geven.

Onze merrie was 20 en mager toen ze bij ons kwam. Ik had het liefst de hele dag van alles wat goed is willen voeren, maar je moet soms echt bij de basis blijven en geduld hebben. Ik heb toen wel bloed laten afnemen ruim een maand nadat ze bij ons was om te kijken of ze erge tekorten had of bijv een ontsteking.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 05:34

Fijn dat je hem hebt meegenomen. Hij ziet er inderdaad niet uit.
Ik snap alleen niet zo goed dat je hem direct bij de andere pony's hebt gezet. Grote kans dat hij wormen heeft en op die manier ook je andere pony's besmet. Die zou ik nu dus ook flink ontwormen. Idem voor allerlei andere soorten dingen die hij onder de leden kan hebben. Zo'n pony kun je beter eerst even alleen zetten tot je zeker weet wat hij onder de leden heeft en hoe dit te behandelen is.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 06:24

Cayenne schreef:
Fijn dat je hem hebt meegenomen. Hij ziet er inderdaad niet uit.
Ik snap alleen niet zo goed dat je hem direct bij de andere pony's hebt gezet. Grote kans dat hij wormen heeft en op die manier ook je andere pony's besmet. Die zou ik nu dus ook flink ontwormen. Idem voor allerlei andere soorten dingen die hij onder de leden kan hebben. Zo'n pony kun je beter eerst even alleen zetten tot je zeker weet wat hij onder de leden heeft en hoe dit te behandelen is.

Ja, want een pony is een ding. Ik ben juist heel blij dat hij bij een soortgenootje mag staan.

Ook krijgt niet elk paard zomaar klakkeloos wormen als ze met een besmet paard staan. Dat heeft onder andere te maken met de weerstand. Daarnaast neem ik aan dat TS in elk geval nu einde najaar sowieso d'r ponies ontwormt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 06:39

Koper schreef:
Ja, want een pony is een ding. Ik ben juist heel blij dat hij bij een soortgenootje mag staan.

Ook krijgt niet elk paard zomaar klakkeloos wormen als ze met een besmet paard staan. Dat heeft onder andere te maken met de weerstand. Daarnaast neem ik aan dat TS in elk geval nu einde najaar sowieso d'r ponies ontwormt.


Waar staat dat de pony een ding is? Leg me aub geen woorden in de mond. Een beetje normaal reageren zou je sieren :)

En door een verwaarloosde pony zomaar bij anderen te plaatsen zijn juist al veel besmettingen van oa droes geweest. Dat jij het risico neemt is prima, maar er word hier gewoon geadviseerd.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 06:53

Jammer dat je er aan voorbij blijft gaan dat een pony een geest heeft en dat juist een pony die veel pech heeft gehad veel behoefte heeft aan gezelschap van soortgenoten. De pony vertoont geen tekenen van droes en heeft ook eerst een tijdje bij iemand anders gestaan sinds hij van de markt kwam.

Lekker makkelijk om maar van het ergste uit te gaan en dat te laten prevaleren boven zijn geestelijk welzijn.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 07:31

Ja kan wel zien wat een rare bos haar er op zit hoor. Mn bij de singels van zijn deken. Zou me niets verbazen als de boel omhoog staat. Vitaminegebrek zal ook hem goed doen aan zijn bouw.

Ik zou geloof ik alleen scheren als hij een geïrriteerde huid heeft onder al dat haar. Denk trouwens dat je wel een schapentondeuse gebruiken mag met dit vettige lange haar.

Maar wat een poppetje!!! Zijn oogjes staan al veel beter!
Waarom mensen toch blijven fokken...? Zo jammer dat hij zo'n slechte start heeft gehad..

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 08:44

wat ontzettend lief van je!
Ik hoop dat dit liwve bolletje snel opknapt en zich helemaal thuis voelt!

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 09:10

Afbeelding
bedankt voor de vele reacties! dat ik hem meteen samen met het andere veulen heb gezet is omdat ze het beter doen met een maatje dan alleen. vanaf het eerste moment ging het al goed. heb daantje ook heel goed en nog steeds in de gaten gehouden of hij niet ziek is. dat is niet. hij heeft alleen een enorme achterstand in groei en ontwikkeling. ik ga straks mijn vaste dierenarts eens bellen voor advies.

en wat betreft de andere pony's op de weide. daar staan ze van gescheiden. en zijn allemaal ontwormd en hebben geen wormen. het zwarte veulen wordt mee ontwormd op de tijden als daantje ook ontwormd wordt.

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:29

Ts, mag ik jou een spuer dikke pluim geven over hoe je met tips en adviezen omgaat.. Echt super.. Veul heeft t goed getroffen met jou.. :j