[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:29

Dat was dus ook mijn gedachte. Zeker voor zo'n jong ding..

Hoe gaat het TS?
Edit: we tikten tegelijk.

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 22:32

het loopt momenteel gewoon echt helemaal niet vanuit mijn kant. Daan tje is ook echt een spiegel voor mij

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:33

Daantje is geboren met een flinke achterstand (vroeggeboorte) én vervolgens een slechte start door 'achterstallig onderhoud'. Dat lost zich niet altijd op door medicamenten en een goede verzorging.

TS je doet alles wat kan.
Dankzij jou is deze pony zover opgeknapt, wat men niet voor mogelijk had gehouden.
Praat jezelf geen schuldgevoel aan. Helemaal niet nodig.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:35

Oh nee! Dat moet zeker niet!

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 22:35

Dat doe ik ook niet, maar toch weet ik het even allemaal niet. hij staat niet meer bij Sunny samen in de stal maar met een shetlander. of daar het provleem zit, dat ik hem snachts niet meer bij zijn xxl pony vriendje heb staan

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:41

TS, dat zou heel goed kunnen idd. Een beetje 'verdrietig' wellicht, best mogelijk.

7ofhearts

Berichten: 2832
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:56

Het is ook alles behalve mijn bedoeling TS een schuldcomplex aan te praten.
Niet na al dat keiharde werk, maar ik geloof haar achter elkaar als ze zegt dat Daantje "iets" heeft waar ze niet de vinger op kan leggen.
Sterkte jullie beide!!

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-18 06:00

ergens mist er toch iets bij hem? jullie nog ideeën? bloed onderzoek gaf niet veel wijs uit.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:19

Waarom staat hij niet meer bij de pony ?
En het kan HEEL goed zijn dat hij je spiegelt. (Hier nog zo eentje....)
Dus probeer of echt toe te geven aan het gevoel en bewust me time met daantje in te plannen. En als je het ziet zitten iets leuks / geks te ondernemen.
Dat jij ook blij wordt.

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:31

Misschien kun je hem een uit laten lezen door een holistische arts bv Laarakker.
Zij vinden misschien dat puntje waar jij je vinger niet op kan leggen.

Het is wel een lekker ding hoor!!

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:04

Bij mijn katten heeft Symone Ottevangers me goed geholpen. Moet iets voor je zijn maar dit kan misschien onderliggende dingen onder je aandacht brengen.

Verder niet aan jezelf twijfelen, je doet wat je kan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:21

senna21 schreef:
Daantje is geboren met een flinke achterstand (vroeggeboorte) én vervolgens een slechte start door 'achterstallig onderhoud'. Dat lost zich niet altijd op door medicamenten en een goede verzorging.


Hier sluit ik me bij aan. De achterstand die hij heeft opgelopen is er nou eenmaal. Je kunt natuurlijk langs allerlei holistische of spirituele lui gaan leuren in de hoop dat hij daarmee ooit een oersterk en kerngezond paard wordt, maar misschien is het ook wel een idee om hem te accepteren zoals hij is: een mooi en aandoenlijk ventje, dat ontzettend is opgeknapt van jouw liefdevolle zorg, maar met een gezondheid die toch altijd een beetje kwetsbaar zal blijven en met ups en downs zal gaan.

En ik vind dat je het fantastisch doet. Je bent echt een topper!

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:29

En vergeet ook niet dat Daantje met een bloedserieuze zware taak bezig is: herstellen én groeien tegelijk.
Dat zal op sommige momenten misschien ook een beetje ten koste gaan van iets. Het moet immers uit de lengte of uit de breedte komen, en die twee zijn bij Daantje nog niet zo heel ruim bemeten zeg maar. Veel reserves zijn nog niet optimaal.

Je zit er zo goed bovenop, en doet wat je kunt. Maar Daantje doet dat ook, en zoals anderen ook al zeggen, sommige dingen veranderen nu eenmaal niet snel. Dit is een langdurig proces, waarvan niemand weet wanneer het einde in zicht is.

7ofhearts

Berichten: 2832
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:45

safina schreef:
senna21 schreef:
Daantje is geboren met een flinke achterstand (vroeggeboorte) én vervolgens een slechte start door 'achterstallig onderhoud'. Dat lost zich niet altijd op door medicamenten en een goede verzorging.


Hier sluit ik me bij aan. De achterstand die hij heeft opgelopen is er nou eenmaal. Je kunt natuurlijk langs allerlei holistische of spirituele lui gaan leuren in de hoop dat hij daarmee ooit een oersterk en kerngezond paard wordt, maar misschien is het ook wel een idee om hem te accepteren zoals hij is: een mooi en aandoenlijk ventje, dat ontzettend is opgeknapt van jouw liefdevolle zorg, maar met een gezondheid die toch altijd een beetje kwetsbaar zal blijven en met ups en downs zal gaan.

En ik vind dat je het fantastisch doet. Je bent echt een topper!


Los daarvan denk ik dat "wij "ook wel extra druk op de schouders van TS leggen.
Alle goed bedoelde adviezen.
Alle vragen naar hoe het gaat met Daan.
Bij ons zijn dat momentopnames, bij TS een dagelijkse strijd.
Wij voelen het niet in onze portemonnee, wij voelen het niet in ons hart.
Persoonlijk zou ik me heel goed kunnen voorstellen dat er bij TS ook zeker momenten van twijfel zijn óf het een eerlijke strijd is voor Daantje én haarzelf!!
TS is jong, en het getuigd van moed dat ze zo met Daan begaan blijft, ondanks zijn steeds terug kerende mindere periodes.

Hoe mooi zou het zijn als álles was opgelost met goede voeding en tijd.
Hoe leuk zou het zijn als Daan nu al menig keer de show had gestolen als showpony, of met de tijd beleerd zou worden voor een karretje. ( bijvoorbeeld :o )
Een blije trotse TS, een blije stralende pony, van het ene Bokt uitgelicht in het andere Bokt uitgelicht rollen.....Daantje de wonderpony.
Maar ik herinner me ook het mooie topic van Bambi, en hoe dat afliep.

TS, het is al zo vaak gezegd, en ik sluit me er helemaal bij aan.
Denk ook aan jezelf.
De druk van het welzijn van Daantje en je eigen leventje is al meer dan twee handen vol.
Als er iemand Daantje kent ben jij het, en voel je alsjeblieft niet verplicht naar Bokt toe om jou keuzes te
verantwoorden.

pimmetje222
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:47

Ik sluit me geheel aan bij de post van RaafSmits hierboven. Leg de druk bij jezelf niet te hoog. Hij kwam van ver en jij kan niet meer dan je best voor hem doen. En dat je je uiterste best doet, dat druipt van elke update af. Petje af.
Bambi was het voorbeeld dat sommige dingen gewoon zijn zoals ze zijn.

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:07

Ik sluit me ook bij bovenstaande post aan. Je doet het zo fantastisch, en de liefde voor Daan voel je door het scherm heen. Maar denk alsjeblieft ook aan jezelf.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:25

Dat vind ik ook! Je doet wat je kunt en dat is prachtig, maar pas inderdaad goed op jezelf. En onthoud dat elke dag voor Daantje winst is als je ziet waar hij vandaan komt!

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 23:27

ontzettend bedankt voor de vele lieve berichten! die doen mij echt goed! Dankjewel!
Daantje blijft helaas weer wat kwakkelen. hij is sinds enkele dagen aan de diarree, eerst echt water nu redelijke drollen met groen water. nu weer heel consuqent kijken naar zijn voeding en daar weer in veranderen. Soms vraag ik mij af hoeveel deze pony kan hebben? voor het zelfde geld valt hij echt eens om, ik ben trots en blij dat hij zo ver gekomen is maar niet blij dat hij steeds zo kwakkelt. dan denk je op de goede weg te zitten met hem is er wel een nieuwe tegenslag.
Dit was Daantje 3 tal dagen terug
Afbeelding

BigOne
Berichten: 38350
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:32

Meer dan jij nu doet kan een mens niet doen. Jij doet het fantastisch, hoe het ook met Daantje afloopt, een betere baas had hij niet kunnen wensen.

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:33

Ik wil je ook nog een keer zeggen dat je het zo goed voor Daantje doet, Linda!
Verder advies heb ik niet, maar mijn complimenten blijven!

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:34

Ik lees al vanaf het begin mee, maar wat een respect heb ik voor jou _/-\o_ .
Een betere baas had hij niet kunnen hebben!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:36

Amen, daar sluit ik me helemaal bij aan!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:59

wat balen! kan me voorstellen dat je gefrustreerd raakt. Maar ts daan kan zich geen betere baas voorstellen! Ondanks dat het bij jezelf ook niet lekker gaat zet je je 100% in. Wrs moet je jezelf inprenten dat daan vaker zal terug vallen dan hou je je verwachtingspatroon ook laag en raak je minder teleurgesteld steeds. Echt ts je doet het super...ga daar nooit maar aan ook NOOIT aan twijfelen

mooney

Berichten: 7786
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:44

TS je doet het super.
Maar inderdaad, de schade die Daan heeft opgelopen ga je nooit volledig herstellen. Dat is nu precies waarom die eerste fase van groei en ontwikkeling zo ontzettend cruciaal is. En jij kon daar niets aan doen dat het daar mis is gegaan. Waar je jezelf en Daan wel bij kan helpen is jezelf mentaal gezond houden.
Ik heb zelf ook een pechvogel die bij wijze van spreke met ductape aan elkaar hangt. Slechte darmen, slechte gewrichten en ook nog eens een kluns eerste klas. Je kan jezelf helemaal gek maken als je zo'n beestje gaat vergelijken met een dier dat 100% is. Niet doen. Stel realistische richtlijnen, wat kan je voor hem doen en wat is voor hem een kwalitatief ok leven. Dagen dat hij misschien 95-100% is zijn super en die moet je koesteren. Maar misschien is een gemiddelde van 80% ook nog een goed leven waar jij je niet continue druk hoeft te maken en hij het goed genoeg heeft.
Ik zeg natuurlijk niet dat je alles moet laten vallen. Maar als voorbeeldje: mijn paard heeft altijd moeilijke darmen gehad, vooral de dikke darm. Met als resultaat dat hij dus aan de diarree gaat door de kleinste dingen. Op gras gaat het het best, voordroog verdraagt hij helemaal niet. Dan geef ik hem dus geen voordroog, op hooi heeft hij redelijke mestballen maar laat hij daarnaast ook wat vocht los. Is dat ideaal? Nee. Maar hij heeft er niet echt last van en ik doe mijn best om het te beperken. Doe wat je kan, laat los wat niet in jouw macht ligt.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:52

Bij ons op stal zijn d’r ook meerdere aan de diarre nu het gras weer wat groeit. Dus kan ook aan het gras liggen.